تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820356824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«بگم بگم»هاي ديپلماتيك رئيس سازمان سينمايي!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «بگم بگم»هاي ديپلماتيك رئيس سازمان سينمايي!
نویسنده : مصطفي شاه‌كرمي 
يكم: از چند روز پيش كه حجت‌الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي حكم رضا ميركريمي را به عنوان دبير بخش بين‌الملل جشنواره فيلم سابقاً فجر! اعلام كرد و در متن حكم دبيري ميركريمي عنوان «جشنواره فيلم ايران» را بر بخش بين‌الملل گذاشت، بسياري از دلسوزان و رسانه‌هاي ارزشي كه در حفظ و اعتلاي اهداف نظام و انقلاب كارنامه و شناسنامه مشخصي دارند به انحاي مختلف تذكرات دلسوزانه‌اي را ارائه كردند. اهميت مسئله باعث شد كه بخش خبري20:30 نيز ضمن بررسي واكنش رسانه‌ها نظر چند نفر از سينماگران را نيز جويا شده بود كه جملگي بر اين مسئله اتفاق نظر داشتند كه نام «فجر» شناسنامه و وجه تمايز جشنواره سينماي ايران با ديگر جشنواره‌هاست و تغيير اسم ناگهاني يك جشنواره پس از برگزاري سي و اندي سال، اقدامي خلاف عقل و منطق و در جهان بي‌سابقه بوده است.
رئيس سازمان سينمايي در تازه‌ترين واكنش عصبي و تندي كه به نوعي باز كردن پاي «بگم‌بگم»‌هاي فضاي سياسي به عرصه فرهنگ و هنر است در سايت شخصي‌اش نوشته است: «اين روزها نشر يك خبر نادرست در رسانه‌ها سبب شد تا برخي از مديران سابق سينمايي و غيرسينمايي گذشته، فرياد وا انقلابا سر دهند. آنها البته از برنامه‌هايمان براي برگزاري جشنواره فجر باشكوه به‌خوبي آگاهند. آنها همچنين نيك مي‌دانند كه مرادمان از ايران نگاه ايراني در سينماست نه پرچمي كه آنها به نام مكتب ايراني در برابر مكتب اسلام ناب محمدي برافراشتند. از اين دوستان مي‌خواهم كه نگذارند از مديريت انقلابي و ارزشي آنها پرده برداريم.  ... نگذاريد پرده‌ها برافتد!»
معاون وزير ارشاد با فرافكني و به نوعي فرار به جلو سعي دارد از زير بار اقدام عجيب و غيرمنطقي حذف عنوان «فجر» از بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر فرار كند. ايوبي با برچسب زدن به مخالفان اقدامش سعي دارد تمامي كساني را كه به اين مسئله معترضند در جبهه موافقان و همراهان مديران سابق سازمان سينمايي در دولت قبل تعريف كند تا جملگي آنها را با برچسب «مناديان مكتب ايراني» به گوشه‌اي براند! اينكه بين مديران دولت يازدهم با مسئولان دولت قبل نوعي «بگم‌بگم» در جريان است يك موضوع بديهي و روشن است. اما نكته اينجاست كه مگر همه افراد و رسانه‌هايي كه نسبت به اقدام خلاف منطق و عجيب حذف عنوان «فجر» از مهم‌ترين جشنواره فيلم كشورمان در آن دايره قابل تعريفند؟!  
همچنين چند روز پيش ايوبي در واكنشي كه نشان‌دهنده عصبيت و مواجهه از سر توهم «دشمن‌پنداري ديگران» بود به جاي قبول اشتباه مهلك و غيرقابل توجيه در حذف نام فجر از مهم‌ترين جشنواره سينمايي كشور، اقدام صداوسيما در پوشش اخبار مربوط به مخالفت رسانه‌ها و سينماگران با اين حركت، پوشش اين واقعه را «شبهه‌افكني»، «سراسر كذب و نادرست»، «تشويش افكار عمومي» و عناويني از اين دست قلمداد كرد. اما نكته جالب توجه اينكه ايوبي ادعايي را در نامه‌اش به رئيس رسانه ملي مطرح كرده كه به وضوح خرج كردن جايگاه و موقعيت مقام معظم رهبري براي مفروضات ذهني خويش است. ايوبي گفته است: «اين برنامه علاوه بر نشر خبر كذب، سينماي پرافتخار كشور را كه مورد حمايت بي‌دريغ مقام معظم رهبري است در مقابل ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي قرار داده است.» معلوم نيست منظور ايوبي از سينمايي كه مورد حمايت بي‌دريغ مقام معظم رهبري است، همين سينمايي است كه كمترين تناسبي با انقلاب، نظام و اهداف استراتژيكش ندارد يا سينمايي كه مولد و زايشگاه نوزادان مجهول‌الهويه‌اي مثل فيلم «خانه دختر» است كه غيرتمندي را به چالش مي‌كشد، يا فيلم «خانه پدري» كه باورهاي مذهبي و رعايت عدم اختلاط محرم و نامحرم و عفاف و پاكدامني دختران و... را مزاحم و مانع پيشرفت و آوانگارد شدن نسل‌هاي تازه مي‌پندارد؟! شايد هم منظور وي از سينمايي كه مورد حمايت بي‌دريغ رهبري است، همان جشنواره‌اي است كه حتي حاضر نبود فيلم «شيار 143» را در جشنواره فيلم فجر انقلاب اسلامي راه بدهد؟! شايد هم فيلم«عصباني نيستم» كه بيانيه‌اي بلندبالا براي محاكمه نظام در دفاع از فتنه‌گران منظور وي است؟!
دوم: نكته ديگري كه در اين بحث قابل توجه و تذكر است اقدام توجيه‌گرانه و به اصطلاح عوام ماستمالي كردن اين اقدام عجيب مسئولان وزارت ارشاد توسط برخي افراد و رسانه‌هاي همسو با مديران مستقر در اين وزارتخانه است. برخي از اين افراد كه با آمدن هر دولتي با هر گرايشي در زمره سينه چاكان آنها و منتقد مسئولان سابق «حنجره و قلم‌فرسايي» مي‌كنند و به تعبيري سعي دارند در مسير باد به هر سويي كه انتفاع آنها طلب مي‌كند، خوش رقصي كنند، در اين واقعه نقش كاسه داغ‌تر از ‌آش را به نحوي بازي كرده‌اند كه مسير ارتزاق و معيشت‌شان دچار تكانه‌هاي شديد نگردد! نكته‌اي كه اين دوستان نمي‌خواهند به آن توجه كنند اين است كه چه كسي گفته اگر زمان برگزاري يك جشنواره يا فستيوال تغيير كرد بايد اسم آن هم تغيير كند؟! چه كسي گفته اگر جشنواره فيلم فجر مثلاً در تيرماه برگزار شود، ديگر نمي‌شود به آن گفت «جشنواره فيلم فجر»؟! كلام آخر اينكه هر دو بخش داخلي و بين‌الملل جشنواره فيلم فجر زير چتر نام «فجر» شناخته شده و مي‌شوند، به همين دليل جدا و پيوسته برگزار شدن اين دو بخش نافي عنوان «فجر» نيست.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن