تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805159605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدهی مطلوب بازار سرمایه با دیدگاه بلند مدت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بازدهی مطلوب بازار سرمایه با دیدگاه بلند مدت
فعال بازار سرمایه گفت: به سهامداران و تازه واردان بازار توصیه می‌شود که دید سرمایه‌‎گذاری خود را دیدی بلند مدت قرار دهند تا بتوانند از بازدهی مطلوبی برخوردار شوند.


محمد رضال گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روند بازار در روزهای گذشته گفت:  بورس تهران در هفته‌ای که گذشت نیز به مسیر نزولی و نوسانی خود ادامه داده و همچون یک ماه و نیم گذشته عملکردی برخلاف انتظار داشته است ، باید توجه داشت که در حال حاضر بازار در دست نوسان گیران است ونوسان قیمت‌های بازار سهام در این مدت شدید و غیرقابل پیش‌بینی بوده است.


وی در این باره ادامه داد: در واقع ریسک بالای سرمایه‌گذاری سبب شده تا فعالان بازار به دنبال کسب سودهای کوتاه‌مدت و سفته‌بازی بروند.که در نهایت طولانی شدن این روند هم به ضرر خود سفته‌بازان خواهد بود و هم اینکه شرایط بی‌اعتمادی فعالان بازار را نیز  افزایش خواهد داد. 


گیوکی در توضیح رکود حاکم بر اقتصاد بیان داشت: وضعیت فعلی بورس منعکس کننده وضعیت رکودی حاکم بر اقتصاد است و برخلاف آنکه  مدتها بود که بازار سرمایه خلاف جریان اقتصادی حرکت می‌کرد اما اکنون وضعیت موجود در اقتصاد را منعکس می‌کند به طوری که رکود حاکم در بازار و صنایع خودش را در قیمت سهام‌های بازار نشان می‌دهد. 


فعال بازار سرمایه با اشاره به تاثیرپذیری بازار از اخبار پیش رو یادآور شد: البته ناگفته نماند که بازار سرمایه از تاثیرپذیری بیش از حد از اخبار سیاسی آسیب می‌بیند و صرفا بر اساس واقعیت‌های اقتصادی رفتار نمی‌کند اما با وجود تاثیرپذیری بازار از اخبار سیاسی هم به عبارتی می‌توان گفت این اخبار تا پایان امسال به جز چند شوک مقطعی ، تاثیر دیگری در بازار سرمایه ندارد و این شوک‌های مقطعی هم نمی‌تواند کمک شایان توجهی به بازار داشته باشد. 


وی در بیان رویکرد شرکت‌ها در تهیه گزارش 3 ماهه گفت: از رویکردی دیگر کاهش قیمت نفت و فلزات اساسی، گزارش 3 ماهه ضعیف شرکت‌های بورس به همراه ابهام صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین انتظار سهامداران برای نمایان شدن آثار لغو تحریم‌ها منجر به رفتار این روزهای بورس شده است. 


گیوکی در خصوص مهم‌ترین عامل تغییر در وضعیت اقتصادی بیان داشت: اما مهمترین و اصلی ترین عامل تغییر روند حرکتی بورس تهران به تغییر اساسی در وضعیت اقتصادی مربوط است و چند عامل می‌تواند سبب حمایت بازار شود. 


فعال بازار سرمایه با اشاره به اهمیت ورود نقدینگی به بازار تصریح کرد: نخستین عامل تزریق نقدینگی است که با وجود وعده‌های مختلف هنوز عملی نشده است. دومین عامل که می‌تواند بازار را تحت‌تاثیر قرار دهد کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی است که در صورت کاهش می‌تواند منجر به انتقال نقدینگی از بانک‌ها به بورس شود.


وی در توضیح مهم ترین عامل برای خروج بازار از رکود اظهار داشت: اما شاید مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بازار را از شرایط رکود فعلی خارج کند رونق کسب و کار و رشد سودآوری شرکت‌های بورسی می‌باشد، بر این ‌اساس لازمه‌ی بازگشت رونق به بازار سرمایه بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌های بورسی است که این اتفاق هم با توجه به شرایط کنونی به چندین ماه زمان نیاز خواهد داشت. 


گیوکی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت به سهامداران و تازه واردان بازار توصیه می‌شود که دید سرمایه‌گذاری خود را دیدی بلند مدت قرار دهند تا بتوانند از بازدهی مطلوبی برخوردار شوند.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

رفت و آمدهای نمادهای بورسی و فرابورسی
هوای ابری در تالار شیشه‌ای ادامه دارد/ ریزش 112 واحدی شاخص کل
بوک بلدینگ دستورالعمل جدید عرضه‌های اولیه در راه بازار سرمایه
آوار بورس بر سر حافظ ریخت/ ریزش 74 واحدی شاخص کل
رفت و آمدهای امروز نمادهای بورسی و فرابورسی





۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن