تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801778023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش و تکفير محصول نبود اتحاد بين مسلمانان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۴ب.ظ)
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني: داعش و تکفير محصول نبود اتحاد بين مسلمانان است موج-رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: داعش و تکفير محصول نبود اتحاد و همدلي بين مسلمانان است و اين موجب شده که جنگ‌هاي صليبي هنوز ادامه داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام و المسلمين محمد محمدي گلپايگاني در جشن نخستين روز دهه کرامت که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد،‌ اظهار کرد: دهه کرامت از ابتکارات زمان ما است که روز نخست آن روز اول ذيقعده و مصادف با ميلاد حضرت معصومه (س) است و روز پاياني آن با ولادت امام رضا (ع) مقارن شده است.
وي با اشاره به ميلاد شاه چراغ در دهه کرامت، به تبيين شخصيت و جايگاه والاي شاه چراغ پرداخت و گفت: ايشان داراي شخصيت والايي بودند که پس از شهادت پدرشان موسي بن جعفر (ع) جمعي از شيعيان به محضر ايشان حاضر شدند که با ايشان بيعت کنند، ولي در مقابل اصرارهاي فراواني که مردم نسبت به ايشان داشتند، مردم را به سمت بيعت با برادر بزرگوارشان هدايت کردند و فرمودند «من در بيعت برادرم علي بن موسي الرضا (ع) هستم که پس از پدرم جانشين ايشان هستند.»
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به سفر خاطره‌انگيز رهبري به استان فارس و شهر شيراز بيان کرد: رهبري براي نخستين بار اين عبارت را به کار بردند که حرم احمد بن موسي شاه چراغ حرم سوم اهل‌بيت (ع) است.
وي ادامه داد: حرم اول امام رضا (ع)،حرم دوم حضرت معصومه (س) و حرم سوم احمد بن موسي (ع) است که اين عبارت رونق ويژه‌اي به حرم شاه چراغ داد و امروز شاهديم که ميليون‌ها زائر براي زيارت اين مقدس مشرف مي‌شوند.
محمدي گلپايگاني با اشاره به روايتي از امام رضا (ع) در ارتباط با جايگاه حضرت معصومه (س)‌ تصريح کرد: جمعي از اهالي ري خدمت امام صادق (ع) رسيدند و ايشان فرمودند سلام بر مردم قم و سپس اين جمله را تا سه‌بار تکرار کردند و فرمودند «مکه حرم پروردگار است و پيامبر اکرم (ص) را حرمي در مدينه طيبه است و امير مومنان (ع) را حرمي در کوفه است و حرم ما اهل بيت (ع) نيز در قم است، بانويي در آنجا دفن مي‌شود که هر کس ايشان را زيارت کند بهشت بر او واجب مي‌شود.
وي با اشاره به اين که آيت‌الله مرعشي نجفي از مراجع بزرگ شيعه، پيش از نماز صبح در مسجد بالاسر حاضر مي‌شدند و تهجد مي‌کردند، گفت: آيت‌الله مرعشي نجفي هر صبح، پيش از اينکه درب حرم حضرت معصومه (س) باز شود، منتظر مي‌ايستادند تا درب باز شود و به زيارت بانوي کرامت بشتابند.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به نقل قولي از آيت‌الله نجفي در ارتباط با پدر بزرگوارشان محمود مرعشي نجفي گفت: ايشان نقل مي‌کنند که پدرم، ختمي مجرب را آغاز کرد و مقصودشان اين بود که سوالي را که در ذهن داشت، پاسخ بگيرد که مزار حضرت زهرا (س) کجاست؟ پس از 40 شب در عالم خواب امام صادق (ع) يا امام باقر (ع) به خواب ايشان آمدند و فرمودند بر تو باد به کريمه اهل‌بيت (س)؛ که ايشان عرض کردند که مقصود من هم همين است و مي‌خواهم بدانم مزار اين بانو کجاست که به ايشان فرمودند بر تو باد به کريمه اهل‌بيت (س) در قم، که نشاندهنده جايگاه والاي حضرت معصومه (س) است.
وي به حضور ميليوني زائران در آستان مقدس حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: ميليون‌ها زائر به آستان حضرت معصومه (س) براي زيارت مي‌آيند که درشان ايشان اوصاف بسياري نقل شده است.
محمدي گلپايگاني گفت: حوزه علميه قم که ده‌ها هزار طلبه و عالم در آن مشغول تحصيل هستند، در کنار حرم حضرت معصومه (س) بنا شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به استعداد شاعري امام خميني (ره)، بيان کرد: بنيانگذار کبير انقلاب در وصف حضرت معصومه (س) قصيده‌اي در 40 بيت سرودند.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب به خطبه نماز جمعه خرداد سال 78 رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ايشان در وصف امام خميني (ره) چنين گفتند که امام خميني (ره) مردي اهل خلوت،‌ عبادت، گريه نيمه شب، تضرع، ارتباط با خدا، شعر و معنويت و عرفان بود.
وي ادامه ادامه داد: ايشان مردي بودند که چهره او دشمنان اسلام را مي‌ترساند، ولي زماني که مسائل عاطفي و انساني پيش مي‌آمد، ايشان يک انسان لطيف و مهربان بود.
محمدي گلپايگاني با اشاره به وضعيت کنوني منطقه گفت: در شرايط فعلي بايد اذعان کرد، امام خميني (ره) با اتکا به خدا آرزوي ديرينه علماي اسلام را که همان سرلوحه قرار دادن عبوديت و بندگي خداوند بود، براي مردم را در سرزمين ايران تجلي بخشيد.
وي با تاکيد براينکه در اين سرزمين به برکت نظام و انقلاب، اسلام محمدي رواج دارد، تصريح کرد: خدا را شاکريم که امروز در اين سرزمين حکومت الهي رايج است، ما نمي‌گوييم همه چيز مطلوب است ولي آنچه که بايد به آن اذعان کرد اين است که در رأس اين نظام، يک فهيم و يک سيد اولاد پيغمبر قرار دارد که اتحاد و برادري را در سايه ايمان و عزت اسلامي در اين مکان فراهم کرده است.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکيد بر اينکه بايد تأمل کرد که گروه‌هاي تکفيري و سلفي‌ها از کجا پيدا شدند، گفت: جنگ‌هاي صليبي هنوز ادامه دارد و در زماني که دشمنان اين جنگ را برپا کردند، صحن مسجدالاقصي را خون گرفت و امروز يک اسرائيلي منزل مسلمان فلسطيني را به آتش مي‌کشد و کودک 18 ماهه‌اش در حالي که در گهواره قرار دارد، در آتش مي‌سوزد.
وي ادامه داد: وقتي که عده‌اي مسجدالاقصي را با قيمتي ارزان به دشمن فروختند، شاهد چنين وقايع تلخي هستيم.
محمدي گلپايگاني خاطرنشان کرد: پراکندگي و نبود اتحاد سبب اتفاقات امروز شده است و هر شب و روزي بالاي 100 نفر مسلمانان در خون خود مي‌غلتند.
وي با اشاره به وضعيت کنوني يمن افزود: مردم يمن شبانه‌روز در بمباران کشته و خانه‌هاي ايشان ويران شود که بايد به صورت جامع راه چاره‌اي انديشيده شود و تنها يک راه براي نجات جامعه مسلمانان وجود دارد، که همان اتحاد و وحدت است که رهبري بر آن توصيه کردند.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: با توسل به ذيل ولايت و محبت به اهل‌بيت (ع) در سرزمين خودمان زندگي راحتي داريم و اميدواريم که خداوند عاقبت خوبي برايمان رقم بزند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن