تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801487637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فقط کارت ملی و شناسنامه لازم است


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد.

 سیدعباس جوهری در برنامه «تهران ۲۰» گفت: با توجه به اینکه استان تهران بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است، برگزاری انتخابات در این استان بسیار مهم و پیچیده است. در انتخابات مجلس، چهار اصل «مشارکت»، «امنیت»، «رقابت» و «سلامت» که مورد تاکید مقام معظم رهبری بودند، رعایت شد.



وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای اولین بار در دور دوم انتخابات مجلس در تهران، انتخابات به صورت تمام الکترونیک و به بهترین شکل برگزار شد. برای انتخابات ریاست جمهوری نیز به وزارت کشور پیشنهاد داده‌ایم که آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در سراسر استان تهران را داریم و در صورت موافقت وزارت کشور و شورای نگهبان، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه «با دستور وزیر کشور از ششم خرداد فرآیند اجرایی انتخابات آغاز شده است»، افزود: در حوزه‌های انتخابیه، هیأت‌های اجرایی در حال شکل‌گیری هستند. در هر حوزه ۱۳ نفر عضو هیأت اجرایی هستند که شامل ۹ نفر معتمد و چهار عضو حقوقی می‌شوند. هیأت اجرایی تعداد و محل استقرار شعب را تعیین می‌کند. در انتخابات مجلس، ۶۸۱۱ شعبه اخذ رأی در استان تهران داشتیم که ممکن است با نظر هیأت اجرایی تغییر کند. اعضای شعب که عمدتاً از خود مردم هستند، نیز توسط هیأت اجرایی انتخاب می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری گفت: ثبت نام انتخابات از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۰ خرداد آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه به مدت پنج روز در وزارت کشور ادامه دارد. از نامزدهای انتخاباتی می‌خواهم در این مدت برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند. شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کند و اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده تا ۲۲ خرداد توسط وزارت کشور اعلام می‌شود. این نامزدها تا شش تیرماه فرصت دارند تبلیغات کنند. هفتم تیرماه تبلیغات ممنوع می‌شود و هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. در صورت عدم کسب اکثریت آرا توسط یک نامزد، مرحله دوم انتخابات جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

وی درباره شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، نامزدها هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی مانند رجال مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه، امانت، تقوا، ایمان و اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.

وی در پاسخ به این سوال که رجال مذهبی و سیاسی چه کسانی هستند، گفت: معاونین رؤسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای عالی امنیت ملی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با درجه سرلشکری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت و افرادی که هم‌طراز این مناصب هستند به تشخیص شورای نگهبان، رجال مذهبی و سیاسی محسوب می‌شوند. حداقل سن نامزد انتخاباتی باید ۴۰ سال و حداکثر سن ۷۵ سال در زمان ثبت‌نام باشد.

جوهری درباره اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: در انتخابات مجلس، بسیاری از مواد قانون تغییر کرد و پیش‌ثبت‌نام و موارد دیگری داشتیم. پیشنهاداتی برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هم ارائه شده که هنوز تصویب نشده است.

وی بیان کرد: در انتخابات مجلس، افراد با پنج مدرک هویتی می‌توانستند رأی دهند، اما در انتخابات ریاست جمهوری فقط با کارت ملی و شناسنامه می‌توان رأی داد. همچنین، افراد متولد پس از ۸ تیر ۱۳۸۵ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی درباره تبلیغات نیز افزود: تبلیغات در قانون انتخابات به‌وضوح مشخص شده است. از نامزدهای انتخاباتی می‌خواهم که از تخریب رقبا پرهیز کنند و تنها به معرفی و تبلیغ خود بپردازند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه سلامت انتخابات بسیار مهم است و حتماً موضوع سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم در دستور کار قرار دارد، از تشکیل ستاد امنیت انتخابات در استانداری تهران خبر داد و از مردم خواست با حضور پرشور در انتخابات، حماسه دیگری رقم بزنند. وی تأکید کرد که مردم هم مشارکت حداکثری داشته باشند و هم انتخاب اصلح را مدنظر قرار دهند. مردم در انتخابات مجلس و خبرگان، علی‌رغم تمام سیاه‌نمایی‌های دشمنان، نشان دادند که پای کار نظام هستند و در انتخابات پیش‌رو نیز شاهد حضور پرشور مردم خواهیم بود.

وی یکی از افتخارات انتخابات مجلس شورای اسلامی را مشارکت خوب رأی اولی‌ها در استان تهران دانست.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن