تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820662777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیان به دنبال تحول در تئاتر شهرری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بیان به دنبال تحول در تئاتر شهرری خبرگزاری پانا: تئاتر برای همه شعاری بود که در دولت گذشته بار ها از زبان بسیاری از مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد به گوش رسید ؛شعاری که تنها صدایش آمد اما عملکرد تیم های بالا دستی باعث شد مدیران استخوان خورد کرده ای چون مسافر آستانه و .... از ادامه حضور در سکان هدایت تئاتر خداحافظی کنند؛حال می بینیم گروه بیان با اجرای نمایش نظمیه قجری می خواهد بار دیگر فضای هنری شهرری را به سم تئاتر ببرد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد ساعت 12:13

خبرگزاری پانا+

ساعت نزدیک به یازده صبح ؛ قرار است با شهاب راحله و تیم عوامل او در نمایش نظمیه قجری گفت و گویی داشته باشم ؛ ساعت از یازده گذشته که بازیگران این نمایش یک به یک در سالن کنفرانس خبرگزاری پانا؛ گردهم جمع می شوند؛ در نگاه نخست چشمم به عباس عبدی می خورد ؛او که در 25 سال فعالیتش توانسته تا کنون بازیگران دانش آموز بسیاری را آموزش دهد با او گپی خودمانی می زنم و عبدی با شوخ طبعی جواب سوالات من را می دهد ؛

راحله در نمایش نظمیه قجری تیم بازیگری پیشکسوتی را دور هم جمع کرده البته در این بین اکرم عبدی را می بینیم که شاید بتوان گفت؛ نظمیه قجری نخستین تجربه کاری اش است. عباس عبدی ؛ داوود عباسی، حسین خاکپور بازیگران نمایش نظمیه قجری هستند که با کارگردانی شهاب راحله و نویسندگی وحید پیماندار می خواهند تئاتر رو به زوال شهرری را به حیات  دوباره ای برسانند.

سوال نخستم از گروه این است چرا شهرری و دوستان انگار منتظر چنین سوالی بودند، خیلی سریع به بیان این پرسش پاسخ دادند ؛

راحله با اشاره به اجرای این نمایش در شهرری عنوان کرد؛ تئاتر شهرری این روزها حال و هوای خوبی ندارد ما سعی داریم با اجرای چند نمایش بار دیگر حال و هوای تئاتر را در شهرری تغییر دهیم به همین دلیل نظمیه قجری را به شکلی طراحی کردیم که کودکان و نوجوانان نیز بتوانند در کنار بزرگسالان از این نمایش استفاده کنند.

وحید پیماندار نیز درباره حضور گروه بیان در شهرری گفت: همانگونه که  شهاب راحله گفت ؛ اوضاع تئاتر در شهرری خوب نیست ما نیز بدون هیچ حمایتی کار را شروع کردیم ؛این جمع بازیگران که از خاک خورده های تئاتر ری نیز هستند آنها با همت و غیرت خودشان آمدند و به دنبال ان هستند که بار دیگر چراغ تئاتر را در ری روشن کنند.

وی در ادامه به نمایش نظمیه قجری اشاره کرد و افزود: این نمایشنامه بر اساس اقتباسی از موضوع سر کلانتر خوشبخت است ؛این نمایشنامه ابزورد و تا حدی سیاه است و سعی دارد مدیریت ،عدم صداقت  را به مخاطب نشان دهد.

عباس عبدی نیز با اشاره به اجرای این نمایشنامه گفت: در سالهای گذشته ما سعی کردیم خودمان را مدیریت کنیم ،به نظر من مدیریت دولتی باید از لحاظ مالی به هنر توجه کنند و اجازه دهند گروههای مختلف ایده های خود را به اجرا در بیاورند ؛به عنوان مثال ما در یکی از مجموعه های کانون پرورش فکری توانستیم جوانان بسیاری را به هنر تئاتر علاقمند کنیم اما این اتفاق به صورت جزعی بود و ادامه دار نبود.

وی ادامه داد : امروز در تئاتر کشور باندبازی در جریان است و بسیاری از گروههای قدیمی دفع شده اند و متاسفانه می بینیم پرکارترین تئاتری کشور پژمان جمشیدی می شود.

داوود عباسی معلم دینی بود که دریکی از جنوبی ترین مناطق تهران به دانش آموزان تدریس می کند ؛ تئاتر را هنری فاخر می داند و با ابراز نگرانی از شرایط موجود تئاتر کشور می گوید: نمی دانم چرا سطح تئاتر در کشور در سالهای گذشته پایین آمده است ؛انگار مرد سلیقه تئاتری ها را پایین آورده اند ؛امروز مردم به متون و نمایشنامه ها مسلط شده اند تا تئاتری ها و این زنگ خطری است برای تئاتر کشور.

حسین خاکپور نیز با اشاره به وضعیت تئاتر در کشور گفت: باید تئاتر به سمت مردمی شدن برود اما دولت در کنار حمایت نظارت نیز داشته باشد ؛البته در سالیان گذشته مشکلات بسیاری در زمینه اقتصادی پدید آمده و مشخص شده است؛ سبد فرهنگی با مسائل اقتصادی درگیر است و هرچقدر مشکلات اقتصادی بیشتر باشد ؛هنر نیز با مشکلاتی همراه خواهد بود.

شهاب راحله نیز در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ما در شهرری سالن تئاتر نداریم و هر لحظه شهرداری می تواند بگوید ما سالن های خود را به اجرای تئاتر اختصاص نمی دهیم و این امر باعث می شود با مشکلاتی همراه شویم .

ادامه دارد/

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن