تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803044889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحی: وضعیت سازمان‌ها در حوزه کتاب کشف نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صالحی: وضعیت سازمان‌ها در حوزه کتاب کشف نشده است
کتاب به عنوان نقطه اتصال تمامی حوزه‌های فرهنگی، نقطه تقابل و ارتباط جوامع است.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه کتاب که امروز در باغ زیبا برگزار شد، سید‌عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روز خبرنگار فرصتی است که حوزه خبرنگاری با اهتمام و اهمیت ویژه‌ای مورد بازکاوی و نوکاوی مجدد قرار بگیرد. 


وی افزود: این روزها مثل روزهای دیگر هستند ولی وقتی نام پیدا می‌کنند فرصتی برای اندیشیدن به موضوع خاص می‌شود تا به نوعی دیگر بیندیشیم.


معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار داشت: از دوره جدی‌تر شدن اصل توسعه اجتماعی حوزه رسانه اهمیت تازه‌ای پیدا کرده و به ما اثبات شده که وجود مویرگ‌های مختلف برای حفظ جامعه الزامی است. بنابراین اجتماع آنقدر چند لایه و بزرگ شده که مویرگ‌های اجتماعی به عنوان نقاط اتصال اهمیت پیدا کرده باشند.


صالحی ادامه داد: رسانه‌ها هم با همین نگاه مورد توجه قرار گرفته‌اند و به نظر با این نگاه معقولاتی چون روز رسانه و خبرنگاری می‌تواند مورد اهتمام قرار بگیرد تا متوجه بشویم چگونه می‌توانیم این مویرگ‌ها را در اطلاع‌رسانی دقیق فعال کرد.


وی افزود: این که خبرنگاران رکن چهارم زندگی مدرن به معنای زندگی توسعه یافته هستند و حلقه واسطه وتنها مردم هستند به ما متذکر می‌شوند که ما به این مویرگ‌های اجتماعی بیش از گذشته محتاجیم.


وی گفت: توجه به مویرگ‌های اجتماعی در حوزه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ضرورت بیشتری دارد و اهمیت مؤکدتری پیدا می‌کند زیرا هیچ بخشی به اندازه حوزه فرهنگ از پیچیدگی برخوردار نبوده است.


معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار داشت:‌ اجتماعاتی همچون محافل تقدیر از خبرنگاران حوزه کتاب باید برای اینکه چگونه می‌توانیم حوزه پایا و مانای کتاب را در حوزه رسانه جدی‌تر دنبال کنیم فرصت‌سازی کند زیرا کتاب هسته‌ اصلی فرهنگ است و اگر این هسته مرکزی بماند بخش‌های دیگر تکامل پیدا می‌کند.


معاون فرهنگی وزارت ارشاد افزود: در بخش کتاب و حوزه نشر دغدغه‌های زیادی وجود داشته و دارد و یکی از کارکردهای رسانه پردازش جدی‌تر به این دغدغه‌هاست.


صالحی کیفیت‌زدایی و کیفیت‌های ناظر به معنای غلبه کمیت بر کیفیت، اقتصاد نشر و لزوم فعال‌سازی وضعیت‌های نهفته‌ سازمان‌های رسمی و غیر‌رسمی کشور از مخاطرات موجود در عرصه نشر دانست و گفت: ما باید مد نظر داشته باشیم که چگونه می‌توان بر بحران کیفیت‌زدایی غلبه پیدا کرد و این بحران را با توجه به رابطه چند جانبه شبکه‌های اجتماعی و مویرگ‌های رسانه‌ای حل کرد.


وی افزود: در حوزه اقتصاد نشر نیز رسانه‌ها می‌توانند فضای تصیم‌سازان را فعال کنند و کتابخانه به عنوان منابع خوبی برای شناخت تیراژ کتاب و ضرورت آن معرفی کند.


معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار داشت: گفتگو‌هایی در قالب برگزاری محافل مشترک با خبرنگاران می‌تواند به ما کمک کند که رسانه‌ها را در حوزه مخاطرات نشر فعال سازی کنیم.


صالحی گفت: هم‌اکنون وضعیت سازمان‌ها در حوزه کتاب کشف نشده است و در اینجا هم نقش رسانه‌ها برای مطالبه‌گری از سازمان‌های رسمی در عرصه فرهنگ کتابخوانی و نشر می‌تواند جدی باشد.


وی دیپلماسی فرهنگی نشر را نکته دیگر حائز اهمیت در حوزه کارکارهای رسانه دانست و اظهار داشت: کتاب نقطه تقابل و ارتباط خلاق جوامع است و آنچه که ما از بیرون ترجمه می‌کنیم و آنچه برای دیگران ترجمه کردیم تعاملی مانا بوده و رسانه‌ها و خبرنگاران در این پل ارتباطی فرهنگ مانای ملل نقش اساسی داشته و دارد.


وی ادامه داد:‌آنچه که ما از جایگاه خبرنگاران در نظر داشته و داریم بر پایه سه مسئله ارتقای منزلت خبرنگاران جایگاه خبرنگاران در رسانه و فضای عمومی ارتقای دانش و مهارت خبرنگاران حوزه فرهنگ و کتاب و ارتقای هماهنگی و ارتباط خبرنگاران حوزه فرهنگ است.


معاون فرهنگی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که برای مجموعه خبرنگاری اهالی فرهنگ و کتاب و دانش‌افزایی آن‌ها کارهایی صورت بگیرد و با وجود سلیقه‌های متفاوت در این حوزه مشارکت لازم را داشته باشیم.







انتهای پیام/










۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن