تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799005123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آینده نامعلوم دانشجویان پزشکی ایرانی در هند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آینده نامعلوم دانشجویان پزشکی ایرانی در هند دهلی نو - ایرنا - حدود هفت هزار دانشجوی ایرانی در 64 گرایش در دانشگاههای هند مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آنها در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی مشغول به تحصیل هستند.


به گفته سرپرست دانشجویان ایرانی در شبه قاره، بیشترین مشکل مربوط به دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل درهند مربوط به رشته های پزشکی است که بسیاری از آنها در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، تحصیل می کنند و آینده ای نامعلوم در انتظار آنها است.
در هند هیچ دانشجوی بورسیه ای وجود ندارد و همه دانشجویان به هزینه شخصی مشغول تحصیل هستند.
تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های هند می گویند: در سال های اخیر به علت افزایش تعداد دانشجویان، مشکلات آنها نیز افزایش یافته به گونه ای که در موارد زیادی دانشجویان با بی احترامی، سختگیری در پذیرش، اجبار دانشجویان به انتخاب استادان راهنما با کیفیت علمی پایین و برخورد نامناسب دانشگاه مواجه می شوند.
به گفته این افراد، تعدادی از دانشجویان نیز به علت بی اطلاعی جذب دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، می شوند و بهترین سال های زندگی خود را تلف می کنند.
تاکنون هیاتی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس، نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و «علی اکبر ناطق نوری» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با دانشجویان بر رفع فوری این مشکلات تاکید کردند، اما دانشجویان نتیجه ملموسی از این وعده ها دریافت نکردند.
«غلامرضا انصاری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند چندی پیش در دیدار با دانشجویان با تاکید بر نقش و جایگاه دانشجویان ایرانی در توسعه و انتقال فناوری، بر ضرورت تغییر نگاه به بورسیه ها تاکید کرد و گفت: بورسیه دانشجویی و اعزام به خارج از کشور امری مهم برای تبادل علمی و فرهنگی است.
وی ارزیابی و هدایت دانشجویان پزشکی را یاداور شد و گفته بود در حال حاضر چند هزار دانشجوی ایرانی در رشته پزشکی در هندوستان مشغول تحصیل هستند و آینده نامعلومی در انتظارشان است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید هرچه زودتر با اعزام گروه کارشناسی و اعلام نتایج ارزیابی خود، این دانشجویان را از بلاتکلیفی و مشکلات خارج کند.
مسوول بخش دانشجویی کنسولگری ایران در شهر «حیدرآباد» نیز آشنا نبودن تعدادی از دانشجویان با زبان انگلیسی در بدو ورود به دانشگاه را از مشکلات دانشجویان عنوان کرد و گفت: این عدم آشنایی به زبان انگلیسی باعث می شود که آنها نتوانند در رشته های مورد علاقه ثبت نام کنند و از سوی دلالان به دانشگاه های بی کیفیتی که مورد تایید آموزش عالی نیست، هدایت می شوند.
«صدیق احمدی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: در خوشبینانه ترین حالت کمتر از 20 درصد از افرادی که در رشته پزشکی در دانشگاه های هند ثبت نام می کنند، موفق به دریافت مدرک می شوند.
وی افزود: برخی از دانشجویان در برخی از شهرها نظیر «بنگلور» دچار مشکلات فرهنگی و اخلاقی می شوند که لازم است والدین و حتی بستگان این افراد به طور مستمر بر روند تحصل فرزندانشان نظارت کنند.
رایزن علمی ایران در شبه قاره گفت: حضور جوانان کم سن و سال و بی تجربه دختر و پسر پس از مقطع پیش دانشگاهی در هند که نتوانسته و یا نخواسته اند در کشور در رشته مورد علاقه شان تحصیل کنند، در هند با مشکلات عاطفی و روانی مختلفی مواجه می شوند.
«علی اعظم خسروی» روز سه شنبه به ایرنا گفت: حضور واسطه ها و سودجویان ایرانی و هندی از دیگر مشکلات دانشجویان ایرانی است و تاکنون صدها مورد شکایت در خصوص کلاهبرداری این افراد در کنسولگری ایران در حیدرآباد ثبت شده است.
وی شهریه های کلان و افزایش تعداد دانشکده های پزشکی در بنگلور و دیگر شهرها را بدون کمترین امکانات علمی از دیگر مشکلات دانشجویان پزشکی در هند عنوان کرد و گفت: مشکلات فرهنگی ناشی از دوری از وطن و هدر رفتن سالانه میلیاردها دلار سرمایه مادی و معنوی و خسارت های جبران ناپذیر از دیگر تبعات حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های هند است و ضرورت دارد وضعیت این افراد هر چه سریعتر مشخص شود.
رایزن علمی ایران در شبه قاره خواستار اعزام فوری هیاتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارزشیابی دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی در هند شد و گفت: این هیات باید برای تعیین تکلیف دانشجویان پزشکی و تعدیل و احتمالا اضافه کردن لیست دانشگاه های معتبر برای سال آینده میلادی به هند سفر کند.
وی افزود: بسیاری از دانشگاه هایی که دانشجویان رشته پزشکی در آنها تحصیل می کنند، فاقد حداقل های آموزشی هستند و باید برای جلوگیری از اتلاف وقت و به هدررفتن سرمایه های مادی و معنوی در تعداد دانشگاه های مورد قبول تجدید نظر صورت گیرد.
سرپرست دانشجویان ایرانی در شبه قاره، ثبت نام آنلاین برای کوتاه کردن دست واسطه ها، اجباری شدن امتحان زبان انگلیسی و مصاحبه و یا داشتن گواهینامه زبان و تسهیل انتقال دانشجویان پزشکی به داخل را از راهکارهای رفع مشکلات دانشجویان عنوان کرد.
آساق*1600**1545



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن