تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804415976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری اردبیل یک سر و هزار سودا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهرداری اردبیل یک سر و هزار سودا نشریه "شمالغرب " روز شنبه در مطلبی به نقل از تیمور حسین نژاد " مدیرمسوول این نشریه به موضوع شهردار جدید و اداره شهر اردبیل پرداخته است .


" پس از استعفای صدیف بدری شهردار سابق از سمت خود ، شورای شهر با اکثریت آرا معاون وی را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند و سرپرست تازه منصوب پرده از بدهکاری های شهردار سابق برداشته و در جلسه علنی شورای شهراظهار کرد که شهرداری تا پایان 93بیش از47میلیارد تومان بدهی دارد.
یکی از اعضای شورای شهر این بدهی را تا زمان انتخاب شهردار جدید حدود104 میلیارد تومان اعلام کرده است و اینکه روزانه شهردار اردبیل باید تقریبا نهصد میلیون تومان درآمد داشته باشد. تا خرجش با دخلش بخواند.
با وجود اینکه حدود291نفر افراد بدون مجوز وارد این سیستم شده است ولی شهردار سابق همچنان از قانونی بودن استخدامها سخن گفته و اذعان کرده است که دارایی شهرداری بیش از 400میلیارد تومان هست و حال سوال اینجاست کاستی هایی که در دستگاه شهرداری اردبیل وجود دارند آیا شهردار جدید قادر به اداره این شهرداری به هم ریخته خواهد شد؟ آیا حمید لطف اللهیان خواهد توانست کشتی به گل نشسته شهرداری اردبیل را سالم به ساحل برساند ؟
البته شهردار جدید در جلسه علنی اعلام کرد که وضعیت شهرداری اردبیل خیلی بهم ریخته است و ذخایر مالی و تملک زمین شهرداری اردبیل اصلا مناسب و مساعد نیست و باید در این زمینه یک تغییر و بازنگری کلی اتفاق بیفتد.
لطف اللهیان در این جلسه ادامه داد توسعه شهر بدون ذخیره مالی و تامین زمین مورد نیاز امکان پذیر نیست و قطعا در تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر در مسیر توسعه یافتگی اردبیل مدیران شهری باید به این ذخایر پایدار دست پیدا کنند.
همچنین لیلا تقوی عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد شدید از شهردار سابق گفت:شهردار سابق اردبیل کیسه شهرداری را خالی گذاشته و چیزی نمانده است که شهردار جدید بتواند از این سرمایه استفاده کند.
هرچند فروش تراکم و فروش زمین های موجود در سطح شهر توسط سرپرست شهرداری احتمالا مرحمی باشد برروی زخم کهنه این نهاد عمومی، اما این کافی نخواهد بود اما آنچه که می توان از وضعیت ظاهری این دستگاه عمومی استنباط کرد اینکه عدم حمایت از سوی دولت به جهت وضعیت مالی ، درآمد ناچیز در مقابل هزینه های کلان ، رکود ساخت و ساز و اقتصادی شهردار جدید را به کلی با مشکل مواجه می کند و این قضیه در ماه های اخیر که کارکنان شهرداری نتوانسته اند حقوق های خود را به موقع دریافت کنند و نسبت به دریافت حقوق های خود انتقاد داشته اند می تواند موضوع را کمی روشنترو واضح تر جلوه دهد.
چنانچه شهردار فعلی دارای سابقه ، تجربه و همچنین از علوم آکادمیک در زمینه مدیریت شهری بهره مند است اما آنچه که از وضعیت فعلی شهرداری که به پیمانکاران، بانکها و بعضی ادارات بدهکار است شهردار جدید را با مشکل مواجه می کند و هر شهروند متفکر با مشاهده وضعیت موجود نگران عمران و فرهنگ شهر خود خواهد بود.
از دیگر مشکلی که برای شهردار جدید قابل لمس است وجود کارکنان، معاونان و روسای سازمانها از دوره های قبل است که از افراد نزدیک شهردارهای پیشین هستند و شهردار جدید باید در این زمینه نیز آسیب شناسی کلی کرده و افراد دلسوز را به این پستها بگمارد تا سیستم بصورت همنوا به سمت عمران و توسعه گام بردارد.
با این اوصاف می توان دریافت که شهردار جدید اردبیل با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد بود همراهی اعضای شورای شهر و رسانه های گروهی و از همه مهمتر شهروندان در فرهنگ عمومی شهرنشینی می توانند این شهردار را در این مسیر پر پیچ و خم یاری دهند تا اختلالی در مدیریت شهری بوجود نیاید.
یکی دیگر از مشکلات شهرداری که امروزه برای همه شهروندان بارقه امید است وجود تیم فوتبال شهرداری اردبیل است که اگر حمایت نشود شادی هزاران علاقمند به ورزش فوتبال به غم تبدیل خواهد شد ، آیا شهردار جدید قادر به حمایت همه جانبه از این تیم خواهد شد؟
اما تجربه و علم حمید لطف اللهیان در زمینه مدیریت شهری و شهرداری این نوید را می دهد که با حمایت همه جانبه دستگاه های مرتبط و شورای شهر و شهروندان این وضعیت اسف بار را مدیریرت شود و بدهی های شهرداری از این مقدار افزایش نیابد و با همکاری همه جانبه متولیان امر با جذب مشارکت مردمی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی و جذب منابع که فصل کاری رو به اتمام است برای شهروندان نشاط آور باشد هر چند شهردار جدید اردبیل در مصاحبه خود اعلام داشته بود که در زمینه فرهنگ و فرهنگ سازی برای حفاظت از زیرساختهای شهری ، از همه پتانسیل های موجود استفاده خواهد کرد.
حال باید منتظر ماند که شهردار جدید چگونه از عهده این مشکلات بر می آید؟ وآیا از نخبگان شهر و افرادی که می توانند از لحاظ فکری وی را تقویت کنند بهره خواهد برد؟ یا اینکه راه و شیوه شهردارهای قبلی را ادامه خواهد داد یا خود شیوه های جدیدی اتخاذ خواهد کرد؟
تعامل و رابطه شهردار جدید با رسانه ها و دستگاه های فرهنگی طبق سابق پیش خواهد رفت یا اینکه از وجود افراد و رسانه های تاثیرگذار استفاده خواهد کرد؟ ازدیدگاه ها و تحلیلهای خبرگان رسانه ای بهره مند خواهد شد؟آینده مدیریت شهری چگونه خواهد بود؟ باید منتظر نشست.!
6016



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن