تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799106406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ‌ موسوی‌: بحث‌های حاشیه‌ای درباره مسائل نظامی با توافق اولیه همخوانی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ‌ موسوی‌:
بحث‌های حاشیه‌ای درباره مسائل نظامی با توافق اولیه همخوانی ندارد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بحث‌های حاشیه‌ای که از سوی طرف مذاکره‌کننده غربی به ویژه آمریکایی‌ها در زمینه مسائل نظامی و موشک‌های بالستیک مطرح می‌شود، یک فرافکنی و زیاده‌خواهی بیش نیست و با توافق اولیه همخوانی ندارد.

خبرگزاری فارس: بحث‌های حاشیه‌ای درباره مسائل نظامی با توافق اولیه همخوانی ندارد



به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مذاکرات هسته‌ای بین کشور ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافقی جامع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران بارها مورد تمدید قرار گرفت تا در نهایت جمع‌بندی این مذاکرات در وین در هفته گذشته به نتیجه رسید که بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در پاسخ نامه هسته‌ای رئیس جمهور بررسی نقاط ضعف و قوت متن برجام در دستور کار قرار گرفت. وزیر امور خارجه 30 تیر ماه سال جاری متن توافق هسته‌ای را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و کمیسیون ویژه متن توافق هسته‌ای به منظور بررسی متن برجام در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد تا پس از بررسی این متن به تصویب برسد. در این باره حجت‌الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به بیان توضیحاتی پیرامون متن برجام و نکات مورد توجه آن پرداخت. فارس: آیا متن برجام دارای ایراداتی است که باید برطرف شود، در این مورد توضیح دهید؟

جای تشکر وجود دارد از تیم مذاکره‌کننده‌ که با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و در نظر گرفتن آنچه ملت ایران از این تیم انتظار داشت، توانست پس از 23 ماه تلاش پیگیر و برخی اوقات به صورت شبانه‌روزی توافق اولیه‌ای با کشورهای 1+5 به سرانجام برساند. آنگونه که گفته شده و از سوی دلسوزان نظام و به ویژه از سوی امام خامنه‌ای بیان شد، روشن بود که طرف مذاکره‌کننده غربی به سرکردگی آمریکا مورد تاثیر تبلیغات شوم اسرائیل و کشورهای منطقه قرار می‌گیرد، چه بسا ممکن است با زیاده‌خواهی‌ها و قبول نکردن پیمان‌هایی که بسته‌اند، از به ثمر نشستن نهایی این توافق جلوگیری کنند.

مجلس شورای اسلامی و دیگر کسانی که دل در گرو نظام دارند، با الگوگیری از مطلبی که مقام معظم رهبری فرمودند، در مسیر حفظ عزت و احترام نظام جمهوری اسلامی حاضر نیستند، از خطوط قرمزی که مصالح نظام را تهدید می‌کند، برگردند. باید توجه داشته باشند، هر زمان عقب‌نشینی در برابر دشمن به ویژه غربی‌ها صورت گیرد، به دلیل زیاده‌خواهی بر اصرار و پافشاری می‌افزایند، دولت و بسیجیان سنگر مذاکره و تیم مذاکره‌کننده تدابیر شایسته‌ای اندیشیدند تا در برابر زیاده‌خواهی‌ها و بندهایی که افزوده می‌شود، بتوانند از کیان اسلام و آرمان‌های نظام اسلامی به بهترین نحو ممکن دفاع کنند و از واگذاری امتیازات غیرمناسب به کشورهای غیرغربی امتناع خواهند ورزند، ولی بدون تردید برای رسیدن به آنچه که حق ملت ایران است، باید با اثبات منطق‌مداری نظام اسلامی بر آرمان‌های شهدا، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تامین خواسته‌های ملت ایران اسلامی و خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای پافشاری کنند، زیرا دستیابی به موفقیت در گرو حفظ کرامت‌های ایران اسلامی است.

فارس: آیا تا زمانی که متن برجام در شورای امنیت ملی و مجلس تصویب نشود، الزامی در زمینه اجرای آن وجود دارد؟

راهکارهای مناسب از قبل اندیشیده شده و تیم مذاکره‌کننده با تسلط و مهارت در مذاکرات همه این موارد را به تصویب مجلس شورای اسلامی و به اجازه مردم و مقام معظم رهبری منوط کردند. تا زمانی که هر دو طرف مذاکره‌کننده به نتیجه مطلوب نرسیده باشند و توافق نهایی حاصل نشده باشد، الزامی برای هیچ یک از دو طرف وجود ندارد و راه برگشت برای دولت و نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، بدون تردید اگر قرار باشد زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل ادامه پیدا کند، ما نیز حق بازگشت به مسائل هسته‌ای را برای خود محفوظ می‌دانیم و این در متن توافق نیز پیش‌بینی شده است.

فارس: سوابق آمریکایی‌ها نشان داده که زیاده‌خواه بوده و اخیرا نیز خواستار افزایش پنج ساله نظارت‌هایشان شدند، وظیفه مسئولان امور خارجه در این زمینه چیست؟

هر گاه عقب‌نشینی کنیم، دشمن و آمریکایی‌ها برای خود حقی قائل می‌شوند، به خوبی می‌دانیم اگر تیم ما پنج سال را قبول کند، آنها باز بهانه‌های دیگری را مطرح می‌کنند و حرف از 10 یا 15 سال دیگر خواهند زد، بنابراین با توجه به تجربه‌ای که وجود دارد و شناختی که از بدعهدی‌ها و بی‌عهدی‌های آمریکا داریم، بدون تردید باید با عزمی راسخ و تصمیم جدی در برابر زیاده‌خواهی‌ها ایستاد و بر همان متن اولیه پافشاری کرد و اگر اینگونه نباشد، هیچ تعهد و الزام خاصی وجود نخواهد داشت.

فارس: طرف‌های مذاکره‌کننده محدودیت‌های دفاعی را مطرح کرده و بیان کردند که در زمینه موشک‌های بالستیک می‌خواهند محدودیت‌هایی را ایجاد کنند، بنابراین در این زمینه چه عملکرد و عکس‌العملی باید داشته باشیم؟

مأموریت و مسئولیت تیم مذاکره‌کننده در این دو سال پیرامون مسائل هسته‌ای بوده، ولی بحث‌های حاشیه‌ای که از سوی طرف مذاکره‌کننده غربی به ویژه آمریکایی‌ها در زمینه مسائل نظامی و موشک‌های بالستیک مطرح می‌شود، یک فرافکنی و زیاده‌خواهی بیش نیست و با آنچه مورد مذاکره بوده و به توافق اولیه رسیده همخوانی ندارد. حساب مواد مورد توافق با زیاده‌خواهی‌های جدید و مطالبات زورمدارانه غرب جدا بوده و اگر بناست توافقی انجام شود، باید مذاکرات دیگری انجام شود، تاکنون مذاکرات درباره مسائل هسته‌ای بوده و ارتباطی به مسائل نظامی به ویژه موشک‌های پیشرفته و بالستیک ندارد.

فارس: آیا سیاست ایران در زمینه منطقه و استکبار با تصویب متن برجام تغییر خواهد کرد؟

امام خمینی(ره) از 50 سال پیش معماری و مهندسی نظام اسلامی را پیگیری می‌کردند و شهدایی که خون پاکشان را پای این آرمان‌ها ریختند برای رسیدن به یک نظام عادلانه جهانی از جانشان گذشتند و همواره ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در راس برنامه‌های انقلاب اسلامی بوده و است. بدون تردید با وجود حصول توافق اولیه به هیچ وجه نباید فکر کرد، ویژگی استکبارستیزی از نظام اسلامی منفک خواهد شد، زیرا آرمان‌های نظام و خواسته رهبری دفاع از مظلومان به ویژه آرمان فلسطین و فلسطینیان و مبارزه با تروریسم در قالب رژیم صهیونیستی و داعش است. =================== گفت‌وگو: ایمن‌السادات موسوی‌نژاد =================== انتهای پیام/78003/غ30

94/05/02 - 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن