تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798972536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما:صنعت صلح‌‌آمیز هسته‌ای ایران را نمی‌توان از بین برد/گفت‌وگو با ایران را در سایر مسائل ادامه می دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اوباما:صنعت صلح‌‌آمیز هسته‌ای ایران را نمی‌توان از بین برد/گفت‌وگو با ایران را در سایر مسائل ادامه می دهیم
رییس جمهور آمریکا از منتقدان توافق ایران و شش قدرت جهانی خواست قبل از هرگونه اظهار‌نظری متن توافق را مطالعه کنند.
روز نو : رییس جمهور آمریکا از منتقدان توافق ایران و شش قدرت جهانی خواست قبل از هرگونه اظهار‌نظری متن توافق را مطالعه کنند.


به گزارش روزنو، باراک اوباما در نشست خبری  در کاخ سفید برگزار کرد،‌ از گفت‌وگو با رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره خبر داد و گفت: تیم من به مذاکره با اعضای هر دو حزب در کنگره در مورد متن توافق ادامه می‌دهد.


رییس جمهور آمریکا ادامه داد:‌به اعتقاد من سیاست‌های ملی زمانی قوی‌تر و موثر‌تر هستند که همه بتوانند آن را مطالعه و بررسی کنند و راجع به آن حرف بزنند تا بهترین تصمیم گرفته‌شود.


وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه قدر این فرصت بزرگ پیش‌رو را بدانیم، ابراز کرد: اگر این توافق نباشد چه راه‌هایی پیش‌روی ما است؟این سوالی است که باید به آن پاسخ دهیم. با این توافق برنامه هسته‌ای ایران برای سال‌های طولانی محدود می‌شود، درحالی که بدون این توافق ایران می‌توانست به سمت ساخت بمب‌هسته‌ای پیش برود.


اوباما با این ادعا که توافق اخیر به آنها اجازه بازرسی دقیق و بی‌سابقه از تاسیسات هسته‌ای ایران را می‌دهد، اظهار کرد: بدون توافق امکان بازرسی وجود نداشت و ممکن بود این مساله به درگیری نظامی ختم شود. این توافق برای مدت طولانی است و باید برای یک دوره بلند مدت بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت کنیم.


رییس جمهور امریکا خاطر نشان کرد: اگر ایران هر فعالیتی متناقض با مندرجات توافق انجام دهد تمام تحریم‌ها به سرعت باز می‌گردد و فشار‌های بین‌المللی افزایش می‌یابد. آمریکا توانست یک مساله امنیت ملی را به صورت صلح‌آمیز حل کند که این یک دستآورد مهم است.


وی با اشاره به اینکه تحریم‌های خرید و فروش سلاح برای پنج سال و خرید سلاح بالستیک برای هشت سال تمدید شدند،‌گفت:‌ تحریم‌های یکطرفه آمریکا علیه ایران به دلایلی غیر از انرژی هسته‌ای لغو نشده و پابرجا خواهد بود. اگر این توافق را انجام نمی‌دادیم و از راه صلح‌آمیز این مساله را حل نمی‌کردیم، نسل‌های آینده به ما خواهند گفت که خوب کار نکردید.


اوباما با بیان اینکه به عنوان رئیس‌جمهور از همه می‌خواهم این مساله را جدی بگیرند و بدون فکر راجع به آن صحبت نکنند،‌ ادامه داد:‌کارشناسان هسته‌ای آمریکا به من اطمینان دادند که بااین توافق ایران به بمب اتمی دست پیدا نمی‌کند.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا توافق ایران و امریکا می‌تواند موجب ثبات منطقه شود، اظهار کرد: تمام تلاش ما در طول شش سال و نیم گذشته این بود که جلوی دسترسی ایران به بمب اتمی را بگیریم. از این رو سیستم تحریم‌ها را جا انداختیم تا جامعه بین‌المللی را با خود همراه کنیم.


رییس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: توافقی که همکاران من آقای کری و خانم شرمن و متحدان ما انجام دادند این اطمینان را برای ما حاصل کرد که ایران به بمب اتمی نمی رسد. وقتی ما توافق را اجرا کنیم می دانیم که نگرانی‌ها را از بین برده‌ایم.


وی ادامه داد: امید من این است که براساس توافق حاصل شده، گفت‌وگو با ایران را در سایر مسائل ادامه دهیم و برای آنها انگیزه تغییر رفتار را ایجاد کنیم.


اوباما در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه بشار اسد توافق میان ایران و شش قدرت جهان را خوب و در مقابل بنیامین نتانیاهو آن را توافق بدی می‌داند. آیا نگرانی ندارید که نمایندگان کنگره نیز از آن به عنوان توافق بد یاد کنند، اظهار کرد: بشار اسد و افرادی که در تهران این توافق را جور دیگری نشان می‌دهند که به نفعشان است، طبیعی است چراکه همه سیاستمداران به دنبال این هستند که مسائل را به نفع خود جلوه دهند.


اوباما افزود:  امیدوارم اعضای کنگره متن توافق را براساس واقعیت‌ها و نه براساس ژست سیاسی ارزیابی کنند که چنانچه چنین کاری صورت بگیرد،‌ اکثریت کنگره باید آن را تائیدکنند. انتظار دارم این گفت‌وگوها براساس واقعیت به جلو برود. 


رییس جمهور امریکا ادامه داد: ما اختلافات اساسی با ایران داریم. اسرائیل نیز نگرانی مشروعی در باب امنیت خود دارد چرا که ارتش قدرتمند ایران خواستار نابودی آن شده و موشک‌های آن به سمت تل‌آویو است. اما باید توجه کرد که چنانچه ایران بخواهد به سلاح اتمی دست پیدا کند، تمامی تحریم‌ها شدید تر خواهند شد.


وی با بیان اینکه بسیاری به دنبال این هستند که بگویند این توافق از لحاظ تاریخی و فنی بدترین توافق ممکن است، گفت: تاکنون نشنیده‌ام کسی برای مسئله ایران راه‌حلی پیشنهاد دهد.  مسئله ایران یا باید از طریق گفت‌وگو و یا از طریق جنگ حل می‌شد و ما فقط دو گزینه داشتیم. 


اوباما ادامه داد: برخی می‌گویند که می‌توانستیم توافق بهتری داشته باشیم و از نظر آنان توافق بهتر این است که ایران صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای خود را از دست بدهد حال آنکه ما نمی‌توانیم با فشار دیپلماتیک تمام صنعت هسته‌ای ایران را از بین ببریم.


رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: من از مخالفان توافق می‌خواهم قبل از هر اظهارنظری به خوبی متن توافق را مطالعه کنند و بعد بگویند که چگونه می‌شود آقای مونیز و سایز متخصصان این حوزه اشتباه می‌کنند و آنها درست می‌گویند.




تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن