تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818771802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسفه تحريفي عليه حجاب از توطئه‌هاي دشمنان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۵۲ب.ظ)
فلسفه تحريفي عليه حجاب از توطئه‌هاي دشمنان است موج - خرم آباد - مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان گفت: فلسفه حجاب بعد از اسلام هم عادلانه است و هم عاقلانه و غربي‌ها براي اين‌که زنان به درک فلسفه اصلي و واقعي حجاب نرسند، فلسفه تحريفي و ظالمانه را بيان کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام حميدرضا حنان، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، امروز، 21 تير، در همايش گرامي‌داشت روز ملي حجاب و عفاف در خرم‌آباد، گفت: 21 تير سالروز کشف حجاب رضاخاني و حمله ناجوانمردانه به مسجد گوهرشاد مشهد با عنوان روز حجاب و عفاف نام‌گذاري شده است.
وي با بيان اين‌که براي اهميت حجاب هم دليل نقلي از آيات قرآن و روايات و هم دليل عقلي و فطري داريم، افزود: برخي افراد در گذشته و در زمان فعلي واژه حجاب و حقيقت حجاب را ناديده گرفته‌اند.
حنان با بيان اين‌که بين فلسفه اصلي حجاب و فلسفه تحريفي حجاب خللي وجود دارد، اضافه کرد: خط بين نوع اصلي حجاب و نوع تحريفي حجاب باعث مشکلاتي در درک واقعي حجاب شده است، اما؛ شهيد مطهري فلسفه حجاب اسلامي را به زيبايي بيان کرده است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان افزود: فلسفه حجاب بعد از اسلام هم عادلانه است و هم عاقلانه و غربي‌ها براي اين‌که زنان به درک فلسفه اصلي و واقعي حجاب نرسند، فلسفه تحريفي و ظالمانه را بيان کرده‌اند.
وي با بيان اين‌ که يکي از فلسفه‌هاي غربي حجاب اين بود که حجاب براي اين است که زنان ميل به رهبانيت و رياضت دارند، گفت: اسلام اساساً با رياضت‌هايي که معناي آن گوشه‌گيري و جدايي زنان از اجتماع باشد، مخالف است.
حنان فلسفه غربي ديگر حجاب را نداشتن امنيت زنان دانست و ادامه داد: از ديدگاه اين فلسفه غربي، حجاب به‌ دليل اين است که زنان امنيت ندارند و ريشه اجتماعي دارد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد لرستان ادامه داد: فلسفه اصلي حجاب عبارت است از آرامش رواني براي مرد و زن در جامعه، استحکام پيوند خانوادگي زيرا در هر جامعه‌اي به حجاب توجه شود آن جامعه از استحکام بيشتري برخوردار است.
وي با بيان اين‌ که فلسفه ديگر حجاب اسلامي حفظ ارزش و احترام زن است، ادامه داد: ميزان ارزش‌هاي هر زن به ميزان حجاب او بستگي دارد به ميزاني که زنان در جامعه به حجاب توجه کنند به ان ميزان ارزش زن بالا مي‌رود.
حنان با بيان اين‌ که حجاب، مقدمه‌ معنويت است، ادامه داد: جامعه‌اي که در قرآن خبري از حجاب و عفاف نباشد در آن جامعه خبري از معنويت نيست کما اين‌ که مساله حجاب با حقوق بشر هيچ منافاتي ندارد بلکه باعث استيلاي همه حقوق زن است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان تصريح کرد: زن حق امنيت دارد، حق آسايش در جامعه دارد، حق رسيدن به کمال دارد، حق رسيدن به معنويت دارد و بايد به اين حقوق برسد و سازمان حقوق بشر بايد براي رسيدن زنان به حق و حقوقشان برنامه‌ريزي کنند.
وي با بيان اين‌ که مسأله حجاب يک امر فطري است و براي يک امر فطري نياز به‌دليل نيست، گفت: بدون حجاب امنيت و آرامش براي زن نيست و زن به معنويت نمي‌رسد راه رسيدن زنان به حقوق واقعي خود، رعايت حجاب آنان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن