تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803846104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل تعاونی های منابع طبیعی اقتصاد روستاییان را پایدار می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار میبد : تشکیل تعاونی های منابع طبیعی اقتصاد روستاییان را پایدار می کند یزد - ایرنا - فرماندار میبد گفت : هدف از ایجاد تعاونی های فراگیر بخش منابع طبیعی ایجاد انگیزه اقتصاد پایدار در میان دامداران، روستائیان و بهره برداران است.


به گزارش ایرنا، حسین فلاح روز پنجشنبه در نشست ظرفیت سنجی تعاونی های منابع طبیعی در این شهرستان افزود : توانمندی روستایئان و ایجاد زمینه های اقتصاد پویا در مناطق روستایی را کاری ارزشمند و مانع مهاجرت روستائیان به شهر ها خواند و افزود : هرچند شرایط اقتصادی فعلی و خشکسالی عرصه را برای فعالیت ها تنگ کرده است اما شهرستان میبد بویژه بخش ندوشن ظرفیت های مناسبی در بحث گیاهان دارویی دارد.
وی اظهار کرد : می توان با شناسایی بوته های گیاهان دارویی در این منطقه فرصت فعالیت اقتصادی پویا را در تولید انواع داروهای گیاهی فراهم کرد .
فلاح با اشاره به ظرفیت های گردشگری طبیعی این شهرستان خاطرنشان کر د : گردشگری طبیعی مقوله ای است که در شهرستان میبد با برنامه ریزی دقیق می توان این صنعت را تقویت کرد.
این مسوول ادامه داد : یکی از این برنامه ها اختصاص فضایی در مناطق بکر به پرورش بزکوهی و آهو است که می توان ، هرساله صدها گردشگر خارجی را به این سمت هدایت کرد .
معاون اداره ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان هم در این نشست با اشاره به سیاست های اخیر سازمان جنگل ها و مراتع در تشکیل تعاونی های فراگیر بخش منابع طبیعی ، توانمندی این تعاونی ها را باعث حفاظت بهتر از منابع طبیعی خواند .
ابوالقاسم نایبی با بیان اینکه با هماهنگی که ادارات مربوطه بویژه میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی ،بخشداری و دهیاری ها با تعاونی خواهند داشت گفت : راههای توانمند شدن بهره برداران از بخش های مختلف منابع طبیعی به خصوص دامداران و روستاییان را بررسی خواهیم کرد.
وی افزود:با مشخص شدن روش های توانمندی تعاونی ها با استفاده از صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی در سالهای آینده شاهد بهره برداران،دامداران و روستائیان قدرتمندتر با اقتصاد پویا تر در شهرستان و مناطق روستایی خواهیم بود .
این مسوول در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط اقلیمی و اکولوژی شهرستانهای استان افزود : هم اکنون 11 تعاونی فراگیر بخش منابع طبیعی در استان یزد وجود دارد .
نایبی با بیان اینکه 97 درصد عرصه کل کشور را منابع طبیعی تشکیل داده است ، خاطرنشان کرد : افرادی که در این تعاونی ها عضو هستند عمدتا روستائیان ،دامداران و بهره برداران محصولات فرعی مرتعی هستند که سعی داریم با توانمند و پویاتر کردن آنها به لحاظ اقتصادی ،از پتانسیل های آنها در حفاظت بیشتراز منابع طبیعی استفاده کنیم .
معاون اداره ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان تصریح کرد : چرا که ما اعتقاد داریم که اگر بهره بردار و دامدار ما از لحاظ اقتصادی قوی تر باشند قطعا حساسیت او برای حفاظت از منابع طبیعی بیشتر است.
وی با تاکید براینکه اصلی ترین هدف ما در این راستا قوی شدن و اقتصادی تر شدن دامداران ،بهره برداران و روستائیان است تشکیل صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی را یکی از راههای اقتصادی شدن روستائیان برشمرد .
این مسوول ادامه داد : این صندوق که زیرمجموعه سازمان منابع طببیع است در سطح کشور و در استانها با 51 درصد سهم مردمی و 49 درصد دولتی تشکیل شده است تا بعنوان یک بانک خصوصی طرح هایی که برای حفاظت بیشتر منابع طبیعی مفید تشخیص داده شود با اهدای تسهیلات با سود پایین در اختیار بهره برداران، دامداران و روستایئان قرار بگیرد.
وی زمین خواری و ازبین رفتن جنگل ها و مراتع را از مهمترین چالش های پیش روی منابع طبیعی خواند و با بیان اینکه منابع طبیعی بعنوان یکی از پایه های اقتصاد کشور درمعرض تهدید جدی قرار گرفته است گفت : زمین خواری و معادن و از بین رفتن پوشش مراتع که اغلب ناشی از برداشت بی رویه معادن از منابع طبیعی است مشکل اصلی در منابع طبیعی محسوب می شود.
نایبی خاطرنشان کرد : اگر در هر منطقه یک تعاونی داشته باشیم که این تعاونی به روش های پایداری از منابع طبیعی استفاده می کند قطعا اعضای بهره برداران اقتصادی که خود عضو این تعاونی هستند وقتی می بینند خودشان از عرصه های منابع طبیعی بعنوان پایدار استفاده می کنند دیگر اجازه بهره برداری های ناپایداری مثل زمین خواری و بهره برداری معادن را به دیگران نخواهند داد.
وی تاکید کرد : بنابراین پویا تر شدن این تعاونی ها در جهت اصلاح وضعیت موجود و حفاظت بیشتر از منابع طبیعی راهکار مناسبی برای منابع طبیعی است .ک/3
7548/8068



19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن