تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799459100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد 950 میلیارد دلاری ارزی در سال‌های 84 تا 92 / منابع صندوق توسعه ملی در زمان تشکیل صفر بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جهانگیری در روز صنعت و معدن؛
درآمد 950 میلیارد دلاری ارزی در سال‌های 84 تا 92 / منابع صندوق توسعه ملی در زمان تشکیل صفر بود
معاون اول رئیس جمهور گفت: طی سال‌های 84 تا 92 درآمد ارزی کشور 950 میلیارد دلار بوده که با این حجم باز هم میزان قابل توجهی بدهی باقی ماند.

درآمد 950 میلیارد دلاری ارزی کشور در سال‌های 84 تا 92 / منابع صندوق توسعه ملی در زمان تشکیل صفر بود
به گزارش خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم نکوداشت روز صنعت و معدن با بیان اینکه با توجه به چالش‌های متعدد و موقعیت و وضعیت ایران نسبت به کشورهای منطقه و چالش خاصی به عنوان بیکاری باید توسعه پایدار و همه جانبه کشور را در برنامه‌های خود جای دهیم اظهار داشت: قطعا برای دستیابی به این توسعه، بخش صنعت پیشران اقتصاد خواهد بود.


معاون اول رئیس جمهور افزود: البته صنعتی شدن کشور فقط شامل فعالیت‌های اقتصادی نمی‌شود بلکه عوامل متعدد سیاسی اجتماعی و فرهنگی با چیدمان مناسب باید کنار هم قرار گیرند تا حرکت صنعتی کشور شتاب گیرد.


وی تصریح کرد: اگر ما فکر کنیم که می‌توانیم بدون توجه به بخش خصوصی و ارتقای امنیت مالکیت این بخش به صنعتی شدن برسیم، کاملا در اشتباه هستیم.


جهانگیری تأکید کرد: راه دستیابی به توسعه رقابت‌پذیری بنگاه‌ها و تأمین مالی منابع است.


وی در ادامه با بیان اینکه دهه 80 فرصت بی‌نظیری برای صنعتی شدن ایران بود، گفت: در این دوره به دلیل برخی از سوء‌مدیریت‌ها حرکت‌های اقتصادی، بر ضد صنعتی شدن پیش رفت.


وی افزود: ایران دارای یک موقعیت استثنایی است به گونه‌ای که بیش از 70 درصد جمعیت کشور در سن کار بوده و تنها 30 درصد در سن مصرف هستند.


وی با اشاره به اینکه در منطقه پرآشوب امروز ایران کانون ثبات و آرامش است تصریح کرد: گام‌های بلندی در تکمیل زیرساخت‌های کشور طی سال‌های گذشته برداشته‌اند.


*طی سال 84 تا 92 درآمد ارزی کشور 950 میلیارد دلار بود


معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه طی سال 84 تا 92 درآمد ارزی کشور 950 میلیارد دلار بود، گفت: متأسفانه به دلیل سوء‌مدیریت‌ها این میزان درآمد نه تنها را به سمت تولید و سرمایه گذاری پیش نبرد بلکه ما را با مشکل نیز مواجه کرد.


چندی پیش بنده در مصاحبه‌ای اعلام کرد در دولت گذشته  700 میلیارد دلار صرف واردات شده است که برخی از این موضوع ناراحت شدند و این مسئله را جبهه‌گیری علیه دولت گذشته عنوان کردند.


وی افزود: درحالی ما اعلام می‌کنیم بر اساس آمار درآمد ارزی کشور 950 میلیارد دلار بوده پس بیان اینکه 700 میلیارد دلار خرج واردات شده است به نوعی دفاع از دولت گذشته است چرا که در زمان تشکیل صندوق توسعه ملی ورودی این صندوق صفر بود، در حالی که اگر طبق قانون برنامه پیش می‌رفت این صندوق باید بیش از 150 میلیارد دلار ذخیره داشت.


وی ادامه داد: اگر اصرار کنند که واردات خیلی کم بوده باید مسئولین وقت پاسخ دهند که مابقی درآمد ارزی کجا رفته است.


جهانگیری اظهار داشت: به هر حال ما یک فرصت استثنایی در دهه 80 از دست دادیم ولی شرایط فعلی بهترین فرصت برای صنعتی شدن کشور است از این رو دولت و بخش خصوصی واقعی جهت هموار کردن مسیر توسعه و امیدوار نگه داشتن مردم باید مصمم باشند.


*اعتقاد دولت بر میدان‌دار شدن بخش خصوصی است


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پیش‌نیازهایی لازم است گفت: باید بخش خصوصی توانا و کارآمد میدان‌دار اصلی اقتصاد شود و ما باید این بخش را به رسمیت بشناسیم. دولت فعلی بر میدان‌داری بخش خصوصی در اقتصاد معتقد است.


جهانگیری با تأکید بر اینکه جایگاه بخش خصوصی باید تثبیت شود دولت نباید جایگاه این بخش را تعیین کند بلکه زمانی که دولت حرکت رو به جلو می‌کند بخش خصوصی باید این حرکت را پس بزند گفت: لازمه چابک‌سازی دولت به خدمت گرفتن ابزارهای مدرن روز است که از ابتدای روی کار آمدن دولت ما در پی این مسئله و دولت الکترونیک و کاهش بروکراسی هستیم.


جهانگیری به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: این موضوع یکی از اقدامات شجاعانه مقام معظم رهبری بوده است چرا که در آن مقطع بر حضور بخش خصوصی تردیدهای زیادی بود که ایشان با استفاده از ذیل اصل 44 فعال بودن بخش خصوصی را الزامی دانستند.


به گفته جهانگیری اگر سیاست‌های اصل 44 به خوبی اجرا می‌شد هم اکنون بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور بود که البته در حال حاضر این مسیر هموار شده است.


*فساد سیستمی انگیزه کار را از بین می‌برد


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از بین بردن فساد سیستمی پیش‌نیاز دیگر است، گفت: یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی واقعی این است که تولید ثروت همره با تلاش باشد چرا که فساد سیستمی انگیزه‌ها را از بین می‌برد.


وی در ادامه تصریح کرد: دولت مصمم است همه هزینه‌ها را بپذیرد تا فساد سیستمی را ازکشور دور کند که این مسئله نیاز به کمک بخش خصوصی دا رد.


وی افزود: باید کار سالم ارزش واقعی خود رادر اقتصاد ایران به دست آورد که این مسئله ثبات اقتصادی را نیز تثبیت می‌کند.


وی افزود: اگر دولت به خزانه بانک مرکزی دست درازی نکند و به صورت منضبط عمل و در حد منابع خود بودجه تنظیم کند و مردم به آینده امیدوار باشند قطعا ثبات خواهیم داشت.


وی تأکیدکرد: همانگونه که با وجود تحریم‌ها در بازار و جامعه شاهد یک ارامش هستیم چرا که مردم به کاردان‌بودن تیم دولت معتقدند.


به گفته وی همچنین برای دستیبابی ثبات اقتصادی بخش خصوصی باید بتواند نرخ ارز و تورم را پیش‌بینی کند در واقع شاخص‌های اقتصادی  باید پیش‌بینی پذیر باشند.


جهانگیری با تأکید بر اینکه باید با جهان تعامل داشته باشیم و با انزوا نمی‌توان صنعتی شدن گفت: مصمم هستیم تحریم‌ها را لغو و زنجیرها را از دست صنعتگران باز کنیم.


ادامه دارد...






۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن