تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799527098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشترک سفير سوئد و نمايندگان بخش خصوصي لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۴ (۲۱:۲۰ب.ظ)
در اتاق بازرگاني خرم‌آباد صورت گرفت؛ نشست مشترک سفير سوئد و نمايندگان بخش خصوصي لرستان موج - سفير سوئد که به دعوت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد به لرستان سفر کرده است، در دومين روز سفر خود با نمايندگان بخش خصوصي استان ديدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، "پيتر تيلر" بعد از ديدارش با استاندار لرستان، نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان و همچنين بازديد از پتروشيمي و قلعه‌ي فلک‌الافلاک خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: ديروز براي من يک روز آموزشي به شمار مي‌رفت و امروز نيز خرسندم که در جمع نمايندگان بخش خصوصي لرستان هستم و اميدوارم به اطلاعاتم در خصوص توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري استان افزوده شود.
وي از رييس اتاق خرم‌آباد که شرايط سفر به لرستان را براي او فراهم کرده است قدرداني کرد و بيان داشت: من از کشوري آمده‌ام که واردات و صادرات در اقتصاد آن از اهميت والايي برخوردار است.
سفير سوئد با بيان اينکه صادرات، نيمي از توليد ناخالص ملي اين کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: در کليپي که توسط اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در اين جلسه پخش شد حضور سوئد نيز در آن مشهود بود و از اين بابت خوشحالم که فاصله‌ي جغرافيايي کشورم با لرستان مانع از فعاليت و ارتباط دو طرف نشده است.
"تيلر"، اقتصاد سوئد را بر اساس اقتصاد آزاد و باز دانست و اظهار داشت: در اين کشور صادرات و واردات به سهولت انجام مي‌گيرد.
وي به هواي متغير سوئد و واقع شدن در اروپاي شرقي اشاره و تصريح کرد: به همين دليل ما بخش قابل‌توجهي از مواد غذايي خود را از بيرون تهيه مي‌کنيم.
سفير سوئد يادآور شد: برخي از محصولات کشاورزي لرستان را ما نمي‌توانيم در کشورمان توليد و کشت کنيم، به همين دليل در صورت داشتن استانداردهاي لازم، لرستان در اين زمينه مي‌تواند وارد رقابت با ساير کشورها شود.
"تيلر" قابليت‌هاي بخش کشاورزي لرستان زيرساخت مناسبي براي صادرات محصولات اين حوزه به کشور مطبوعش عنوان کرد و افزود: مشخصاً برخي محصولات کشاورزي لرستان قابليت خوبي براي صادرات به سوئد دارند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به صنعت گردشگري در سوئد اشاره کرد و بيان داشت: در اين کشور گردشگري يکي از بخش‌هاي بسيار رقابتي محسوب مي‌شود.
سفير سوئد يادآور شد: ملت سوئد مردماني هستند که به کشورهاي خارجي بسيار سفر مي‌کنند و لرستان مي‌تواند در اين راستا سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي کند.
"تيلر" به فعاليت‌ تورهاي مسافرتي سوئد و برقراري ارتباط با ايران اشاره کرد و افزود: براي ما خيلي عجيب نيست که در ايران با گردشگر سوئدي مواجه شويم.
وي با تأکيد بر اينکه سوئد به واردات نياز دارد، اظهار داشت: بسياري از محصولات و خدمات لرستان قابليت صادرات به اين کشور را دارند.
"تيلر" گفت: سازمان‌هايي در سوئد فعاليت مي‌کنند که به کساني که مي‌خواهند وارد بازار اين کشور ‌شوند، اطلاعاتي راجع به بازار و حتي قيمت محصولات ارائه مي‌دهند. فعالان اقتصادي لرستان هم مي‌توانند با اين سازمان‌ها ارتباط برقرار کنند تا در زمينه‌ي قيمت‌گذاري و معرفي به شريک تجاري مساعدت‌هاي لازم را دريافت نمايند.
وي؛ به صنعت داروسازي در ايران و سوئد اشاره و اضافه کرد: اين صنعت، صنعتي جا افتاده، قديمي و بومي است و در ايران هم سابقه‌ي طولاني دارد و فعالان اين بخش بايد با همتايان خود در سوئد ارتباط برقرار نمايند تا بتوانند شريک سرمايه‌گذار بيابند.
سفير سوئد اعلام کرد: محصولاتي که به بازار سوئد راه مي‌يابند ابتدا بايد تست شوند و اگر نتايج حاصل از آن براي اتحاديه اروپا قابل قبول باشد، مي‌توانند به دست مصرف‌کنندگان برسند.
سوئدي‌ها حاضرند هزينه‌ي بيشتري براي محصولات ارگانيک و سالم پرداخت نمايند
وي تأکيد کرد: ملت سوئد نسبت به محصولاتي که داراي مواد شيميايي هستند، سخت‌گير هستند و هيچ‌گاه کوتاه نمي‌آيند که ميوه و مواد غذايي مصرفي‌شان آغشته به مواد شيميايي باشد، آن‌ها حاضرند براي محصولات ارگانيک و سالم هزينه‌ي بيشتري پرداخت نمايند.
سفير سوئد، مشخصاً از توت‌فرنگي به عنوان يکي از ميوه‌هاي مورد علاقه‌ي مردم کشورش ياد کرد و خطاب به فعالان اقتصادي لرستان گفت: در صادرات محصولات و توليدات خود به خصوص اين ميوه بسيار دقت کنيد، چرا که اگر تقلب شود موفق نخواهيد شد و بازنده شما هستيد. آن‌ها حاضرند هزينه‌ي بيشتري بپردازند اما در مقابل محصولات ارگانيک و سالم مصرف نمايند.
"تيلر" با تأکيد بر اينکه در سوئد پرورش دام بدون استفاده از مواد شيميايي انجام مي‌شود، اظهار داشت: خربزه لذيذترين ميوه‌اي است که در طول عمر خود در ايران مصرف کرده‌ام و اگر فعالان اقتصادي لرستان بتوانند اين محصول را به سوئد صادر کنند قول مي‌دهم بازار بي‌رقيبي در اين کشور داشته باشند.
وي افزود: خربزه يکي از محصولاتي است که مورد استقبال مردم سوئد قرار مي‌گيرد؛ چرا که در گروه لذيذترين ميوه‌ها جاي دارد. من تاجر نيستم اما الان بازار براي شما در سوئد براي صادرات اين ميوه وجود دارد.
سفير سفارت سوئد در تهران با تأکيد بر اينکه سرمايه‌گذاران سوئدي و ايرانيان مقيم سوئد که در اين کشور به سرمايه دست يافته‌اند، با سرمايه‌هاي ريسک‌پذير به ايران مي‌آيند، افزود: آن‌ها اظهار علاقمندي براي سرمايه‌گذاري مي‌کنند و بايد از اين فرصت استفاده نماييد.
"تيلر" گفت: شرکت‌هاي بزرگ چند مليتي در سوئد هستند که ستاد مرکزي آن در کشور ما واقع شده است، اما مالکان آن خارجي هستند. ما همان‌طور که علاقمند به سرمايه‌گذاري داخلي هستيم، علاقمند به سرمايه‌گذاري در خارج از کشور خود نيز هستيم.
وي؛ از سرمايه‌گذاري مطمئن و سودآور به عنوان اولويت‌هاي مهم و مورد توجه فعالان اقتصادي سوئد ياد کرد و افزود: در ايران امنيت نيز عامل سوم است و يکي از عمده‌ترين عوامل بازدارنده توافق بين دولت و سرمايه‌گذار دريافت ماليات مضاعف است که ما در سوئد با چنين موردي مواجه نمي‌شويم.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن