تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820357177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قهرماناني كه پهلوان نبودند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قهرماناني كه پهلوان نبودند
نویسنده : فریدون حسن 
فاصله قهرماني با پهلواني باريك است، اينكه يك قهرمان بتواند پهلوان هم باشد در طول تاريخ ورزش كم ديده شده، اما بودند پهلواناني كه قهرمان هم شدند و اين قهرماني كوچك‌ترين اثري در منش آنها نداشته است. اتفاقاتي كه پنج‌شنبه در سالن كشتي شهر مقدس مشهد در جريان رقابت‌هاي انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي رخ داد از آن دست حادثه‌هاي تلخ ورزشي بود كه تا مدت‌ها از ياد نخواهد رفت.
اينكه فدراسيون و برنامه‌ريزان آن مقصر چنين برخوردهايي بودند يا ظرفيت پايين دو قهرمان المپيك كشتي چندان تفاوتي نمي‌كند، مهم آبرويي بود كه ريخته شد و به همين راحتي نيز جمع نخواهد شد.
اميد نوروزي و حميد سوريان دو مدال‌آور المپيكي كشتي فرنگي شايد با مدال‌هايي كه آورده بودند خود را جاودانه كردند اما با حركاتي كه روز پنج‌شنبه از خود نشان دادند ثابت كردند كه فقط قهرمان هستند و وقتي پاي پهلواني به ميان آيد چندان نمي‌توان روي آنها حساب باز كرد. يكي در حالي كه در سالن حاضر است، روي تشك نمي‌رود و ديگري هم كه تحمل باخت را ندارد افسار گسيخته به همه حمله‌ور مي‌شود و صحنه‌هايي را رقم مي‌زند كه تنها بهت، حيرت و تأسف بينندگان را به همراه دارد. در اين بين البته نبايد از تقصير فدراسيون كشتي نيز به سادگي گذشت. فدراسيون تمام كشتي‌گيران را ملزم به حضور در رقابت‌هاي انتخابي مي‌كند، اما وقتي كه ستاره‌اي چون سوريان با پشت كردن به اصول اخلاقي و حرفه‌اي سالن را ترك مي‌كند با چند تبصره و قانون بلافاصله همه چيز را تمام مي‌كند و در اصل حركت حميد سوريان را تأييد مي‌كند. در خصوص نوروزي هم صرفاً به كنار گذاشتن او از مسابقات اكتفا مي‌شود و بعيد نيست با اظهار ندامت اين ملي‌پوش در خصوص او هم اغماض صورت گيرد.
به هر حال آنچه مسلم است اينكه اتفاق تلخي روي داد، وجهه كشتي خراب شد و حالا همه منتظر تصميم هستند، تصميمي كه در مورد سوريان برخلاف ادعاهاي قبلي گرفته شد، اينجاست كه مي‌توان تفاوت‌ها را حس كرد؛ تفاوت عالم پهلواني و دنياي قهرماني، تفاوت در اينكه پهلوانان مرد و مردانه پاي به ميدان مبارزه مي‌گذاشتند و قهرمان از ترس از دست دادن مدال و عنوان به راحتي شانه خالي مي‌كند.
فدراسيون كشتي به اسم ورزش اول و ورزش پهلواني بايد در اين خصوص كاري انجام دهد، اينكه برخي هر وقت دلشان خواست كشتي بگيرند و هر وقت نخواستند از سالن و تشك فرار كنند يا عده‌اي ديگر وقتي شكست خوردند چوب دست بگيرند و به همه حمله‌ور شوند اصلاً در قاموس ورزش اول ايران نمي‌گنجد، هرچند چنانكه گفتيم نوع برنامه‌ريزي نيز با مشكل روبه‌رو بود، اما اين چيزي از تقصير كشتي‌گيران كم نمي‌كند. آنها مي‌توانستند خيلي راحت و پيش از شروع رقابت‌ها اعلام كناره‌گيري كنند نه اينكه علاوه بر تخلفات انجام شده با احساسات مردم و علاقه‌مندان به كشتي نيز بازي كنند.
به نظر مي‌رسد فدراسيون كشتي بايد برخورد قاطع‌تري داشته باشد. بايد نوع نگرش خود به مسابقات انتخابي را عوض كند تا ديگر شاهد اين مسائل نباشيم، بايد كاري فرهنگي و پايه‌اي انجام شود كه حداقل قهرمانان اينقدر پهلوان باشند كه وقتي كم مي‌آورند اينگونه رفتار نكنند و كشتي و كشتي‌گير را لكه‌دار نكنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن