تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804461934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعيت توزيع مجزاي ويژه‌نامه‌هاي روزنامه‌هاي سراسري در استان‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۸ب.ظ)
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد اعلام کرد: ممنوعيت توزيع مجزاي ويژه‌نامه‌هاي روزنامه‌هاي سراسري در استان‌ها موج- معاون مطبوعاتي وزير ارشاد گفت: توزيع مجزاي ويژه‌نامه‌هاي سراسري در استان‌ها، مغاير آيين‌نامه اجرايي قانون مطبوعات است و ما موظف به جلوگيري از آن هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين انتظامي، معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز چهارشنبه، ۲۰ خرداد در همايش کارشناسان مطبوعات و تبليغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌هاي کشور، به تشريح و آسيب‌شناسي فضاي کلي حاکم بر تبليغات به‌ويژه در استان‌هاي کشور پرداخت و در خصوص سياست‌هاي اصلي اين معاونت نظير الکترونيکي کردن امور، شفافيت و روزآمد سازي قوانين و مقررات سخن گفت.
به گفته انتظامي يکي از برنامه‌هاي راهبردي که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و به‌طور خاص معاونت مطبوعاتي بر آن تأکيد دارد بحث استقرار دولت الکترونيک است.
وي با بيان اين که يکي از اصلي‌ترين پيامدهاي الکترونيکي کردن امور، تکريم ارباب رجوع و شفاف‌سازي امور خواهد بود، تأکيدکرد: مقوله‌هايي چون تکريم واقعي ارباب رجوع، مبارزه با فساد، شفافيت در اطلاع‌رساني موارد مختلف و بسياري از مقوله‌هاي ديگر نه با شعار که با رفتار الکترونيک محقق مي‌شود.
انتظامي تسريع در انجام امور را به‌عنوان يکي ديگر از نتايج عملي دولت الکترونيک عنوان و اضافه کرد: يکي از دلايلي که روند بررسي درخواست‌ها و صدور مجوز نشريات هم اکنون از ۵ سال به چند ماه رسيده، اين است که امروز انجام امور در معاونت مطبوعاتي مبتني بر رفتار الکترونيک است.
به گفته وي، يکي ديگر از مزيت‌هاي رفتار الکترونيک اين است که رفتار استانداردسازي شده و تعداد موارد خاص به حداقل مي‌رسد و از پاسخ‌هاي متنوعي که به ارباب رجوع گفته مي‌شد، جلوگيري مي‌شود.
انتظامي با بيان اين که «همه اين موارد در نهايت به اعتماد مردم به حاکميت منجر مي‌شود» به تشريح بحث سرمايه اجتماعي پرداخت و تصريح کرد: سرمايه اجتماعي داراي ۳ رکن اعتماد حاکميت به مردم، اعتماد مردم به حاکميت و اعتماد مردم به مردم است. بنابراين وقتي همه چيز شفاف باشد اعتماد افراد به سيستم و دولت افزايش پيدا مي‌کند.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد، شفافيت را يکي ديگر از سياست‌هاي اصلي دولت يازدهم عنوان کرد و با بيان اين که شفاف‌سازي در راستاي رفتار الکترونيک نمود بيشتري پيدا مي‌کند، افزود: شفافيت و رفتار الکترونيک نظارت‌پذيري در امور را افزايش مي‌دهند، وقتي اطلاعات در انبوهي از پوشه‌هاي خاک خورده حبس شده باشند، هيچ دستگاهي نمي‌تواند نظارت خوبي بر آن داشته باشد، اما؛ در صورتي که کار گزارش‌گيري از عملکردها با يک کليک امکان‌پذير باشد، رفتارها عيان‌تر شده و نظارت‌پذيري امور بالاتر مي‌رود.
وي در ادامه با بيان اين که هم اکنون نوبت درخواست نشريات به صورت شفاف منتشر مي‌شود، گفت: به‌جز در حوزه‌هايي که در ابتداي هر سال اعلام مي‌شود و از اهميت ويژه‌اي برخوردار است نظير فعاليت مطبوعاتي در حوزه‌هاي قرآني، فرهنگ ايثار و شهادت، ترويج زبان و ادبيات فارسي و ترويج علم و...موارد هفت‌گانه‌اي که قبلا اعلام شده، که حتما خارج از نوبت در دستور کار قرار مي‌گيرند، ساير درخواست‌هاي صدور مجوز براي رسانه‌ها در نوبت خود بررسي مي‌شوند و درخواست کنندگان خود نيز در جريان نوبت خود قرار مي‌گيرند.
انتظامي همچنين پي گيري قانون دسترسي آزاد به اطلاعات را يکي ديگر از کار ويژه‌هاي معاونت مطبوعاتي عنوان و با بيان اين که همه ما بايد در جهت فراهم کردن زمينه‌هاي آن تلاش کنيم، تأکيد کرد: اجراي مطلوب دسترسي آزاد شهروندان به اطلاعات جز در بستر رفتار الکترونيک محقق نخواهد شد.
معاون مطبوعاتي به اهميت روزآمدي قوانين و مقررات اشاره و تصريح کرد: مبناي کار ما قوانين، آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاست، اما؛ بسياري از اين قوانين مربوط به سال‌هاي گذشته است و اگرچه ممکن است در زمان خود بسيار کارآمد هم بوده باشند، اما؛ مناسب شرايط امروز نيست، بايد قوانين مرور شده و در صورت نياز براي اصلاح اقدام شود. در همين راستا قانون تبليغات که تاکنون وجود نداشته، هم اکنون تدوين و به دولت ارائه شده و در آينده نزديک تقديم مجلس مي‌شود.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد با اشاره به اين که وزارت ارشاد در خصوص رسانه‌هاي محلي سياست‌هاي خاص خود را دارد بر جلوگيري از توزيع مجزاي ويژه‌نامه‌هاي روزنامه‌هاي سراسري در استان‌ها تأکيد و اعلام کرد: توزيع مجزاي ويژه‌نامه‌هاي سراسري در استان‌ها، مغاير آيين‌نامه اجرايي قانون مطبوعات است و ما موظف به جلوگيري از آن هستيم.
وي با تأکيد بر اين که ظرفيت آگهي‌ها بايد به سمت نشريات محلي هدايت شود و ويژه‌نامه‌هاي روزنامه‌هاي سراسري نبايد بيش از ۳۰درصد صفحات خود را به انتشار آگهي‌نامه اختصاص دهند، گفت: حذف اعطاي آگهي‌هاي دولتي استاني به روزنامه‌هاي سراسري يکي از اقداماتي است که مي‌تواند در جهت حمايت از نشريات محلي انجام شود.
انتظامي در بخش ديگري از سخنانش صيانت از زبان و ادبيات فارسي به عنوان يک عنصر هويت‌بخش و امنيت آفرين را مورد تأکيد قرار داد و افزود: قانون ممنوعيت به‌کارگيري اصطلاحات و عناوين بيگانه که سال‌هاي گذشته به تصويب رسيده، بايد به نحو مطلوب‌تري اجرا شود که اين نيازمند همکاري بيشتر مجموعه نهادهاي متولي از جمله وزارت ارشاد، شهرداري‌ها و ديگر مراکز مرتبط است.
همايش کارشناسان مطبوعات و تبليغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌هاي کشور که هم اکنون در تهران درحال برگزاري است بر اساس رويکردهاي جديد معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني براي استفاده کارشناسان استاني از فناوري‌هاي نوين و کاربرد آن در حوزه‌هاي تخصصي خود برپا شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن