تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818988013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت میانمار پناهجویان را به بنگلادش باز می گرداند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دولت میانمار پناهجویان را به بنگلادش باز می گرداند تهران - ایرنا - یک مقام میانماری اعلام کرد دولتش پناهجویانی را که دیروز پلیس این کشور از دریا نجات داده بود، به بنگلادش بازمی گرداند.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از یانگون نوشت: به رغم تاکید و درخواست امروز (شنبه) دبیرکل سازمان ملل در سفرش به ویتنام از کشورهای جنوب آسیا برای کمک به مهاجران غیرقانونی که معمولا به مالزی، اندونزی و استرالیا پناه می آورند، دولت میانمار اعلام کرد که 208 تن از آنها را به بنگلادش برگرداند.
"زاو هتای" مدیر دفتر رییس جمهوری میانمار در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت مقامات یانگون در تماس با مقامات بنگلاش با آنها در باره زمان بازگشت این پناهجویان از طریق مرز زمینی هماهنگی کردند.
در همین حال، سرگرد "ابو راسل صدیقی" سخنگوی نیروی امنیت مرزی بنگلادش نیز در گفت وگو با فرانس پرس اعلام کرد که دولت بنگلادش نگران آن است دولت میانمار بخواهد مسلمانان روهینگیایی را به جای بنگلادشی ها، به بنگلادش بفرستد.
سخنگوی نیروی امنیت مرزی بنگلادش تاکید کرد: به همین دلیل دولت یانگون باید ضمانت های لازم در این خصوص را به داکا ارائه دهد.
نیروی دریایی میانمار روز گذشته (جمعه) در اقدامی تبلیغاتی اعلام کرد در نخستین عملیات امداد و نجات خود 208 تن از هزاران روهینگیایی مسلمان در دریا را از استان راخین و نیز گروهی بنگلادشی را که طی چند هفته گذشته در آب های جنوب شرق آسیا سرگردان بوده و تلاش داشتند خود را به مالزی یا اندونزی برسانند، نجات داده است.
دولت میانمار بیش از یک میلیون و 300 هزار روهینگیایی مسلمان ساکن این کشور را مهاجرانی می داند که از بنگلادش به این کشور وارد شده اند و حق شهروندی ندارند.
هزاران نفر از این افراد به دلیل ظلم های وارد شده به وسیله بوداییان تندرو که از سوی دولت میانمار حمایت می شوند، خانه و کاشانه خود را رها کرده و خود را به قاچاقچیان انسان و دریا می سپارند تا بلکه زندگی آرامی را تجربه کنند.
جامعه بین المللی طی چند روز گذشته میانمار را با انتقاد مواجه کرد و عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی نیز روز گذشته به این کشور سفر کرد تا با همتای میانماری خود برای حل این موضوع مذاکره کند.
امان پس از مذاکره اعلام کرد میانمار آماده است به طور کامل با مالزی برای حل و فصل مناقشه در خصوص استان راخین و بحران انسانی که شامل هفت هزار مهاجر غیرقانونی میانمار و بنگلادش می شود، همکاری کند.
ژنرال "مین آئونگ هلاینگ" فرمانده ارتش میانمار نیز پس از دیدار با "آنتونی بلینکن" معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد این احتمال وجود دارد برخی از افرادی که به مالزی وارد می شوند، خود را به عنوان مسلمان روهینگیایی معرفی کنند تا از خدمات کمیساریای عالی پناهندگان استفاده کنند.
در هر حال، به رغم تاکید دبیرکل سازمان ملل در هانوی پایتخت ویتنام برای نجات جان مهاجران سرگردان در دریا و پناه دادن آنها، دولت یانگون نه تنها هیچ وقعی بر این خواسته و تاکید دبیرکل نگذاشته است بلکه تصمیم گرفت این مهاجران را به بنگلادش باز گرداند.
آساق**1378**1572



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن