تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806891122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پناهجویان مسلمان میانمار، آزمونی مهم برای آ.سه.آن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پناهجویان مسلمان میانمار، آزمونی مهم برای آ.سه.آن کوالالامپور – ایرنا – وضعیت اسفناک پناهجویان روهینگیایی و هجوم هزاران پناهجو به مالزی، اندونزی و تایلند برای فرار از ظلم و ستم بوداییان تندرو و سیاست های نژادپرستانه میانمار اکنون آزمونی برای اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) است.


به گزارش ایرنا، فشار دولت میانمار طی سال های اخیر بر مسلمانان روهینگیا در ماه عسل روابط این کشور با غرب افزایش یافته است و اکنون در این ماه عسل، اتحادیه آ.سه.آن در آزمونی برای رفتار با مهاجران روهینگیایی قرار گرفته است. هر چند آ.سه.آن در تصمیم های جمعی منطقه ای به دلیل تفاوت های نژادی در منطقه تاکنون به نتایج ملموسی نرسیده و ناموفق بوده است.
حملات گروه های افراطی بودایی به اقلیت مسلمان ساکن نواحی غرب میانمار که روهینگیا نامیده می شوند و تصویب قوانین نژاد پرستانه به وسیله دولت میانمار طی چند ماه گذشته دست بدست هم داد تا مسلمانان بار دیگر خانه و کاشانه را رها کنند و خود را به قاچاقچیان انسان بسپارند.
این افراد تحت ظلم دولت میانمار که احتمال کشته شدن و یا فروش به عنوان برده به وسیله قاچاقچیان را به گذران روزگار در فقر در میانمار تحت فشار بوداییان ترجیح داده و دل به دریا زده اند تا شاید جرقه امیدی در زندگی اشان تابیدن بگیرد.
مسلمانان میانمار از سال های پیش از استقلال این کشور از استعمار انگلیس در سال 1948 میلادی زیر شدیدترین فشارهای سیاسی و اجتماعی قرار داشته و اقلیت مسلمان در بدترین شرایط ممکن زندگی کرده اند.
با حمله بوداییان تندرو به مسلمانان روهینگیا در استان راخین در سال 2012 شرایط آن ها تا بروز بحران انسانی در منطقه ادامه یافت و هزاران نفر از این کشور مهاجرت جمعی را در قایق های چوبی ناایمن آغاز کردند. بنگلادشی ها نیز به علت فقر به این جمع اضافه شدند.
در روزهای اخیر نیز روهینگیایی ها و بنگلادشی ها به دلیل توسعه مالزی و شرایط اندونزی به منظور سفر احتمالی به استرالیا و نزدیکی تایلند، در قایق هایی چوبی که هر کدام صدها نفر را در خود جای داده بود، راهی این کشورها شدند تا شاید مورد پذیرش قرار گیرند و از شرایط سخت زندگی نجات یابد.
در این مسیر گفته می شود دستکم 200 نفر به دلیل گرسنگی و بیماری جان خود را از دست داده و یا به دلیل شرایط ده ها روز سرگردانی در آب های منطقه با چاقو به یکدیگر حمله کرده اند.
مالزی، اندونزی و تایلند صدها نفر ازاین پناهجویان را مورد پذیرش قرار دادند و گروهی را نیز با تهیه غذا و درمان به قایق ها برگرداندند تا در انتظار روشن شدن وضعیت خود باشند.
اندونزی می گوید این مهاجران قصد سفر به مالزی را داشته اند پس باید به این کشور بروند، مالزی تاکید دارد قادر به پذیرش تعداد بیشتری از این افراد نیست و تایلند نیز که مرکز قاچاق انسان است تاکنون با این پناهجویان رفتار خوبی از خود نشان نداده است.
مالزی خود را مسئول موج هزاران مهاجر نمی داند و نجیب تون رزاق، نخست وزیر این کشور میانمار را مسئول این بحران خواند و از اتحادیه آ.سه.آن خواست برای حل این مشکل تلاش کند .
ریاست این اتحادیه امسال در دست مالزی و سال گذشته نیز این کرسی در اختیار میانمار بود.
نجیب تون رزاق می گوید مساله و مشکل مهاجرین روهینگیایی نباید تنها به شانه مالزی سنگینی کند، بلکه جامعه جهانی و اتحادیه جنوب شرق آسیا باید به این مساله ورود کند.
وی تاکید کرد که مالزی خواستار واکنش مثبت میانمار است و پیش از آنکه وضعیت بدتر شود باید اقدامی انجام دهد.
اما میانمار از بر عهده گرفتن مسئولیت بحران فزاینده سرگردانی هزاران مسلمان روهینگیا در دریا خودداری کرد.
همچنان تردیدهایی در خصوص حضور این کشور در نشست منطقه ای که قرار است ماه جاری میلادی در بانکوک پایتخت تایلند برای یافتن راه حلی فوری به منظور نحوه برخورد با قایق های حامل پناهجویان در تایلند برگزار می شود، وجود دارد.
آمریکا نیز از دولت های جنوب شرق آسیا خواسته است برای نجات مهاجرین تلاش کنند و حفاظت آنها را تضمین نمایند.
ازسوی دیگر مالزی دست بکار شد و عنیفه امان، وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه با همتایان خود از تایلند و اندونزی رایزنی کرد و قرار است نشستی سه جانبه روز چهارشنبه در کوالالامپور برگزار کنند.
سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رییس جمهوری سابق اندونزی نیز معتقد است ورود موج جدیدی از روهینگیایی ها و پناهندگان بنگلادشی و مقابله با این چالش برای آ.سه.آن یک آزمون است.
وی در توئیتر خود نوشت "مردم باید پناهندگانی که هنوز در دریا سرگردانند را به سرعت و به طور مناسب نجات دهند، سپس ما باید به دنبال یک راه حل دائمی برای این مشکل باشیم".
خطاب سخنان مقامات رسمی در مالزی، اندونزی و تایلند در خصوص این پناهجویان اکنون اتحادیه آ.سه.آن است و حال باید در انتظار نشست و نظاره گر تصمیم اتحادیه جنوب شرق آسیا ماند و دید که آیا مالزی، تایلند، اندونزی، میانمار، سنگاپور، کامبوج، لائوس، برونئی، فیلیپین و ویتنام 10 عضو این اتحادیه در این آزمون برای تصمیم گیری در خصوص سرنوشت هشت هزار مهاجر سرگردان در آب های منطقه به تصمیمی واحد می رسند.
آساق**1611






29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن