تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 23 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1852539076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه مدیران و سینماگران در دهه ۶۰ شکل امر و نهی نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کمال تبریزی:
رابطه مدیران و سینماگران در دهه ۶۰ شکل امر و نهی نداشت

گفتگو با عوامل فیلم طعم شیرین خیال


شناسهٔ خبر: 2586700 - پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
هنر > سینمای ایران

کمال تبریزی در نشست بررسی مدیریت سینما در دهه ۶۰ از فخرالدین انوار و سیدمحمد بهشتی به عنوان مدیران موفق نام برد و اشاره کرد در آن دوران رابطه مدیران با سینماگران شکل امر و نهی نداشت. به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه اولین نشست از سلسله نشست های آسیب شناسی سینمای ایران با عنوان «بررسی مدیریت سینمای دهه ۶۰ ایران» با حضور سینماگران در محل خانه سینما برگزار شد. این نشست با مدیریت شاهین امین و سخنرانی منوچهر محمدی، جواد طوسی، سعید عقیقی و کمال تبریزی همراه بود.دهه شصت رابطه درستی میان مدیران و سینماگران وجود داشتکمال تبریزی کارگردان سینما نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در میان جمع سخنرانان این مراسم جای حداقل یک نفر از سینماگرانی که در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب فعالیت کردند نیز خالی است، گفت: من در دهه ۶۰ جوانی بودم که تازه وارد سینما شده است. در آن زمان اولین فیلمی که من ساختم «فیلمی که ما ساختیم» بود. بعد از ساخت این فیلم، یک روز فخرالدین انوار من را در راهرو دید و با هم حرف زدیم. این مکالمه شاید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با موضوع فیلم من صورت گرفت اما با مشغله هایی که فخرالدین انوار در آن زمان داشت می توان آن را زمان بسیاری دانست. این برخورد برای من به عنوان یک فیلمساز جوان مساله بسیار مهمی بود.کارگردان فیلم «لیلی با من است» افزود: می توان گفت ارتباط ما با سینما در آن دوران از طریق حمایت های آقای فخرالدین انوار و کلاس هایی که از طریق او تشکیل می شد شکل گرفت. همه افراد مطرح و شناخته شده سینمای ایران محصول آن زمان هستند مانند اصغر فرهادی که از شهرستان به تهران آمد و اولین آموزش های سینمایی خود را در کلاس های انجمن سینمای جوان یاد گرفت.وی ادامه داد: در آن دوران احساس می کردیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند تا ما رشد کنیم و بهتر بفهمیم و همه بایدها و نبایدها در جهت تولید فیلم خوب بود؛ فیلمی که همه از ساخته شدن آن احساس رضایت کنند. در آن زمان درِ دفتر مدیران سینمایی به روی سینماگران باز بود و همه ما برای ساخت فیلم و پردازش ایده به محمد بهشتی مراجعه می کردیم و این مساله چیزی است که امروز در سطح مدیران سینمایی رخ نمی دهد.تبریزی تاکید کرد: یکی از دلایل شکوفایی سینمای ایران در دهه ۶۰ رابطه درست میان مدیران و فعالان عرصه سینما بود؛ رابطه ای که بدون خط کشی و امر و نهی شکل گرفته بود اگر هم به فیلمی ممیزی وارد می شد فیلمساز احساس نمی کرد که این یک ممیزی است و بیشتر فکر می کرد یک پیرایش برای بهتر شدن فیلم است.کارگردان فیلم سینمایی «مارمولک» بیان کرد: تمام مسئولان آن زمان فیلم های ما را با دقت می دیدند و همین مساله یک حس جمعی خوب را به ما می داد. فکر می کنم در حوزه فیلمسازان جوان در سال های اخیر این امر مغفول مانده و متولیانی مانند متولیان دهه ۶۰ وجود ندارد. در واقع جوانان سینمای ایران این روزها خیلی رها هستند و این نگاه وجود دارد که در بخش مدیریت سینمای ایران  هیچ گونه نگاه جمعی و اتاق فکری وجود ندارد. در دهه ۶۰ همه ما فکر می کردیم باید سینمایی داشته باشیم که ملیت و هویت ایرانی داشته باشد.سعید عقیقی پژوهشگر سینما نیز در این نشست بیان کرد: متاسفانه اصطلاحاتی در دهه ۶۰ باب شد که از آن جمله می توان به سینمای گلخانه ای و سینمای سیاه نمایی اشاره کرد. این اصطلاحات از سوی منتقدان آن زمان شکل گرفت و نمی توان نگاه تحقیق گونه ای به آن داشت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن