تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803953043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم فهم صحیح از دین مشکل امروز جغرافیای جهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان تبلیغات اسلامی: عدم فهم صحیح از دین مشکل امروز جغرافیای جهان اسلام است قم- ایرنا- رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: درگیری هایی که امروز در کشورهای سوریه، عراق، بحرین، یمن و تمام جغرافیای جهان اسلام شاهد هستیم، به دلیل اختلاف نظر در فهم درست از دین است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی روز چهارشنبه در چهارمین هم اندیشی تشکل های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سازمان تبلیغات قم، گفت : امروز برخی با فهم غلط از دین به جان اسلام افتاده اند.
وی، افزود: این افراد مجتهدان طراز اول اسلام را متهم به بدفهمی از دین می کنند و می گویند شیعه قرآن را تحریف می کند، قائل به توسل، تقدس و تبرک اماکن است.
وی اضافه کرد: آنها این اعمال را شرک می دانند، غافل از اینکه خودشان نیز قائل به شفاعت هستند و فقط یک اختلاف است که آن را بسط می دهند.
وی ادامه داد: این افراد می گویند با یهودیان می سازیم و در حالیکه کلمه لا اله الا الله و نام مبارک پیامبر(ص) را بر پرچم خود حک می کنند، سر مسلمانان را جلوی دوربین می برند.
خاموشی با بیان اینکه تبیین درست فهم صحیح از دین یکی از اهداف انقلاب اسلامی بود، گفت: ما به فهم درست از دین و فهم معیار امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب می بالیم و امروز دنیا حکمت را در فرمایشات رهبر معظم انقلاب می بیند.
وی از تشکل های شاخص فرهنگی در سراسر کشور تقاضا کرد: علاوه بر شعار در مسیر فهم درست از دین، برای فهم صحیح و تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب با حکمت تلاش کنند.
وی بر لزوم استقامت در مسیر فهم درست از دین تاکید کرد و افزود: چالش های پیرامون ما در مسائل فکری، عقیدتی و انقلاب اسلامی کم نیست و خوشبختانه تاکنون در برابر همه آنها پیروز شده ایم و خواهیم شد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی به تبیین مفهوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مفهوم درست انقلاب اسلامی، فهم و درک صحیح از اسلام است که باید با تکیه بر مرجعیت دینی و کسانی که در فهم دین خبره هستند و نه کسانی که ادعای فهم دین را دارند، صورت گیرد.
وی ادامه داد: خبره بودن در مکتب اهل بیت(ع) است و کسی که در موضوع و احکام دین دقت نظر و فهم کافی دارد باید دارای اوصاف خاص از جمله، عدالت، مطیع امر امام معصوم بودن، دارا بودن مرجعیت اجتماعی، مخالفت با هوای نفس و نداشتن زندگی دنیاخواه باشد.

* قاعده ما قاعده نفی سبیل است
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) رژیم 2500 ساله را با حمایت پا برهنگان و مستضعفان ساقط کرد، گفت: همین باور را در جهان معاصر آمریکا ندارد که عربستان سعودی ساقط می شود، ولی ما باور داریم که می شود و عربستان با این کیفیت باقی نخواهد ماند.
خاموشی تصریح کرد: عربستان باید بداند با بمب باران و دژخیمانه حرکت کردن نمی تواند به سرزمینی مسلط شود و پیش رود.
وی با بیان اینکه قاعده ما در تعامل با شرق و غرب، قاعده نفی سبیل است، بیان کرد: طبق قاعده نفی سبیل اگر کافری خواست با ما معامله کند و ما را دست پایین فرض کند، مسلمانان حق ندارند با او ارتباط برقرار کنند.
وی به سخنان روز گذشته آمانو مبنی بر بازرسی از تاسیسات نظامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز ژاپن به دلیل بمباران اتمی هیچ عزتی ندارد و نمی تواند برای امنیت خودش تصمیم بگیرد.
خاموشی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اگر مذاکرات با زبان تهدید همراه باشد، مذاکره نخواهیم کرد و در صورتی مذاکرات ادامه می یابد که همراه با زبان مذاکره باشد.

* نظام سرمایه داری دشمن ترین دشمنان انقلاب است
وی دشمن ترین دشمنان با انقلاب در مفهوم و عمل را نظام سرمایه داری عنوان کرد و گفت: این دشمن هم در داخل کشور و هم در خارج از مرزهای کشور فعالیت می کند؛ یعنی کسانی که در داخل جبهه می گیرند و جزو سرمایه داران بی درد هستند.
وی افزود: همین افراد امروز در واکنش به مذاکرات هسته ای می گویند که چرا زودتر با غرب به نتیجه نمی رسید تا زندگی راحت تری داشته باشیم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه چالش امروز اوباما این است که چرا شاهزاده سعودی نمی خواهد به دیدنش برود، تاکید کرد: نظام سرمایه داری غرب و لیبرال دموکرات دشمن ترین دشمنان انقلاب هستند و اگر دشمن شناسی صحیح نداشته باشیم، آدرس را اشتباه می رویم.

* تشکل های فرهنگی در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استقامت بیشتری داشته باشند
وی با اشاره به اینکه یکی از بندهای ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب است، افزود: تشکل های فرهنگی باید در جبهه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، استقامت بیشتر، فهم بالاتر، دفاع جانانه تر و دشمن شناسی قوی تر داشته باشند.
وی بر تکیه تشکل های فرهنگی بر مزایای نسبی تاکید کرد و گفت: تشکل های شاخص باید در عرصه فرهنگی کارکردی را داشته باشند و مانند برخی سازمان ها هزینه بر نباشند.
خاموشی ادامه داد: پهن شدن و فربه شدن تشکل ها ضرر است و ما می خواهیم این تشکل ها چابک تر شوند و جغرافیای تاثیرگذاری خودشان را روز به روز افزایش دهند.
وی گفت: کشور از نظر بودجه مشکل دارد و باید با در نظر گرفتن این مساله و همچنین تاکید بر شعار امسال، مسیر خودمان را سازمان یافته از قبل پیش ببریم.
وی ادامه داد: هزینه هایی که مردم در دو روز تاسوعا و عاشورای هر سال برای هیات های مذهبی و تشکل های فرهنگی می کنند قابل مقایسه با کمک های دولتی به این هیات ها نیست.
خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز قم افتخار این را دارد که سید حسن نصرالله و عبدالملک الحوثی و پرچمداران عدالت و حریت در سراسر جهان در اینجا تعلیم دیده اند.
وی بیان کرد: خداوند برای انسان ها راه هدایت و رستگاری در این جهان و جهان آخرت قرار داده، ولی برخی گمان می کنند که فقط آخرت مهم است؛ البته آخرت زندگی واقعی است، ولی نسخه کمال زندگی این جهان را نیز داریم.
چهارمین هم اندیشی تشکل های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به مدت دو روز در سازمان تبلیغات اسلامی قم در حال برگزاری است؛ دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، بازدید از کارگاه ساخت حرمین عسکریین(ع) و برگزاری میزگرد با حضور مسوولان سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه های این هم اندیشی می باشد.
سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی در این هم اندیشی و جلسه با آیت الله محسن اراکی، دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی از برنامه های روز دوم چهارمین هم اندیشی تشکل های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اعلام شده است.ک/3
/2085/ 6133/ 1596



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن