تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799049874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فانی: تعلیم و تربیت اسلامی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فانی: تعلیم و تربیت اسلامی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تربیت اسلامی دانش آموزان گفت: توجه به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی یکی از اهداف اساسی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر فانی روز دوشنبه در نخستین همایش سراسری «حیات طیبه» نقش و جایگاه خانواده و مدرسه در تحقق مراتب انسانی که در محل آموزش و پرورش منطقه 5 تهران برگزار شد، انتقال فرهنگ را یکی از کارکردهای نهاد تعلیم و تربیت دانست و افزود: این وزارتخانه از طریق برنامه ریزی درسی، فعالیت های فوق برنامه، با بهره گیری از مربیان و مدیران سعی در انتقال فرهنگ به نسل آینده را دارد.
وی با اشاره اینکه در سال های اولیه انقلاب، شورای تغییر (تحول) نظام بنیادین آموزش و پرورش تشکیل شد گفت: تمام اصلاحاتی که پیش از سند تحول صورت گرفته یک اشکال مشترک داشت که هیچ کدام از این تغییرات مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی نبود.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در واقع بیشتر اقداماتی که در حوزه آموزش از جمله ایجاد نظام سالی واحدی، پیش دانشگاهی و دیپلم 11 ساله انجام شده در حوزه روش ها و ساختارهای آموزش و پرورش بوده، اما ایجاد سند تحول بنیادین یک کار علمی و تخصصی بود که از سال 82 کلید خورد.
وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: این سند، ترجمان سند ایران 1404 در حوزه آموزش و پرورش است.
فانی یکی از اقدامات اساسی بعد از انقلاب اسلامی را تعیین چشم انداز سال 1404 دانست و افزود: این چشم انداز کلی است که تصویر آن باید در هر تمامی دستگاههای اجرایی دیده شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت این است که دانش آموز را تک ساحتی تربیت می کند یعنی فرد تنها در یک یا دو حوزه رشد می کند اما در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی باید دانش آموز در حوزه های علمی، اخلاقی و دینی، جسمانی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و زیباشناختی و هنری رشدی همه جانبه پیدا کند.
وی تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین دانش آموز باید در این شش ساحت رشد پیدا کند و تربیت تک ساحتی، دو ساحتی و سه ساحتی مشکل ما را حل نمی کند و اکنون محصول آموزش و پرورش ما تربیت دانش آموز سه ساحتی است.
فانی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پرورش، نقشه جامع کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از جمله اسناد ارزشمند در تربیت دانش آموزان برشمرد و اظهار کرد: سند تحول بنیادین جامع همه سندهاست و رکن اساسی در برنامه ششم توسعه محسوب می شود.
وی افزود: مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید دارند و ما نیز به دنبال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم.
فانی ادامه داد: ما در رابطه با هر تحول باید سه مرحله از جمله تنظیم و تدوین سند، نقشه راه و در نهایت اجرای آن را طی کنیم که بدون نقشه راه نمی توان سند را اجرایی کرد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سال گذشته با بهره گیری از تجارب، نقشه راهی برای اجرای سند تحول بنیادین تدوین شد و پیش نیازها و لوازم آن مورد بررسی قرار گرفته که نقشه راه آموزش و پرورش تا سال 99 خواهد بود.
فانی با اشاره به فعالیت های آموزش و پرورش در زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین گفت: فرهنگ سازی و تبیین ابعاد مختلف در این زمینه به ستاد اجرایی این سند تعلق خواهد گرفت و ما از این دستاوردها استفاده خواهیم کرد.
نخستین همایش سراسری «حیات طیبه» نقش و جایگاه خانواده و مدرسه در تحقق مراتب انسانی روز دوشنبه با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمد فاضل مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و سایر مسوولان آموزش و پرورش در سالن امام علی(ع) آموزش و پرورش منطقه 5تهران برگزار و از برگزیدگان این همایش نقدیر شد.
تهرام/7561/7245/ 1625



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن