تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804286897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگاه اروپا دولتی نبودن شرکت ملی نفتکش را تایید کرد/تردد نفتکشهای ایران در اروپا تسریع می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صفایی مطرح کرد:
دادگاه اروپا دولتی نبودن شرکت ملی نفتکش را تایید کرد/تردد نفتکشهای ایران در اروپا تسریع می‌یابد
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه دادگاه اتحادیه اروپا خصوصی‌بودن شرکت ملی نفت‌کش را در سال ۲۰۱۴ تأیید کرد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با برداشتن تحریمها تردد کشتیهای نفتکش به بازار اروپا تسریع می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صفایی در نشست خبری بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی با بیان اینکه این همایش چهارم و پنجم خرداد ما با حضور ارگان‌های دریایی بخش خصوصی و انجمن‌ها وکلیه نهادهای مرتبط با دریا برگزار می‌شود گفت: این همایش در راستای اقتصاد مقاومتی و در چهار محور ایمنی و محیط زیست دریایی الزامات ناوگان تجاری صیادی و مسافری در بسترهای توسعه و اقتصاد مقاومتی نقش بنادر لجستیک بندری و رنجیره تأمین در توسعه دریا محور با تأکید بر سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی بر نقش سرمایه انسانی در سند حمل‌ونقل دریایی برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: در این همایش چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد که در آن مقالات موحود باتوحه به سیاست‌های حمل و نقل دریایی در کشور و دنیا ارائه می‌شود.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم در پایان دو روز برگزاری همایش قطعنامه‌ای را داشته باشیم تا بتوانیم هماهنگی‌های لازم را بین ارگان‌های دریایی ایجاد کنیم.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش‌ها با اشاره به اینکه سال 2008 تا 2013، سال خوبی برای حمل‌ونقل دریایی کشور نبوده گفت: هم اکنون در بخش‌های مختلف وضعیت متفاوت است، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال 2015، رشد ناخالص داخلی 3.5 و در سال بعد از آن 3.7 درصد خواهد بود که این عدد در مقایسه با سال گذشته میلادی رشد داتشه است کشورهای آمریکا و اروپایی و هند در این رشد اقتصادی جلو رفته‌اند اما چین کاهش رشد نرخ اقتصادی داشته است.


صفایی با بیان اینکه در سال 2014، جمعیت دنیا 7.3 میلیارد نفر بوده است گفت: بر اساس آمار، سهم هر نفر از حمل ونقل دریایی 1.4 تن است که رقم قابل توجهی است.


وی تصریح کرد:هر چه بخش خصوصی در زیربخش‌های حمل ونقل دریایی سرمایه‌گذاری کند قطعا بازدهی بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش یادآور شد: با توجه به بزرگی این بازار این امکان وجود دارد که شرکت‌ها هم پایدار بمانند و هم اینکه برنامه‌های توسعه‌ای را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: حمل و نقل دریایی سیستم کاملاً رقابتی است و با توجه به بزرگی بازار دریایی مجموعه شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل دریایی پایدار خواهند ماند.
 
صفایی با بیان اینکه صنعت دریایی صنعتی بین‌المللی است، اظهار داشت: عرضه و تقاضا در دریا کاملا بین المللی است، مثلا کاهش قیمت نفت و نوسانات آن و به تبع آن، نوسانات قیمت سوخت کشتی‌ها و نوسانات بازار حمل و نقل کالای فله از این موارد است.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش گفت: 45 درصد حمل دریایی کالای دنیا شامل کالای فله است و این در برنامه‌ریزی‌های عادی در حوزه حمل و نقل کالای فله تأثیرگذار خواهد بود.
 
وی بیان کرد: کانال سوئز در آینده توسعه می‌یابد و ظرفیت انتقال کشتی‌های بزرگتر را خواهد داشت، ضمن اینکه کانال پاناما هم در سال 2016 توسعه می‌یابد و این در حوزه حمل و نقل بین‌المللی دریایی بسیار مؤثر است.
 
* فعالیت شرکت ملی نفت‌کش با ظرفیت 15 میلیون تن
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: در حال حاضر با توناژ ظرفیت 15 میلیون تن از شرکت‌های بزرگ دنیا در حوزه حمل نفت و گاز هستیم.
 
صفایی ادامه داد: حمل و نقل دریایی و فعالیت شرکت‌ها در حوزه دریا نشان از اقتصاد مقاومتی دارد و از مصادیق آن است.
 
وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، عمل جهادی است که در این باره بسیاری از شرکت‌های ما ریسک‌های بزرگی را متحمل شده‌اند.
 
صفایی ادامه داد: دزدی دریایی و ناپایداری منطقه‌ای در برخی دریاهای آزاد وجود داشته است، اما شرکت‌های دریایی، تردد خود را در این مسیرها افزایش هم داده‌اند و حرکت کشتی با پرچم و گروه ایرانی نشان از اقتدار است.
 
وی با بیان اینکه درون‌زا بودن از دیگر مصادیق اقتصاد مقاومتی است که در حمل و نقل دریایی به آن توجه شده است، گفت: 93 درصد کالای تجاری خارجی توسط سیستم دریایی حمل و نقل می‌شود و این پتانسیل بزرگی است.
 
صفایی با بیان اینکه سهم کالاهای نفتی و غیرنفتی در تجارت جهانی 50_50 است، گفت: 50 درصد صادرات و واردات نفتی و بقیه غیرنفتی است و در حال حاضر سهم شرکت ملی نفتکش بر تجارت خارجی کشور بیش از 50 درصد است.
 
* آغاز تعمیر ناوگان توسط متخصصان داخلی در داخل کشور
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش در پاسخ به سؤالی مبنی بر واگذاری تعمیرات به داخل توضیح داد: استفاده از توان داخل برای تعمیرات را در دستورکار قرار داده‌ایم و با وجود آنکه اجرای این عمل در کشورهای خارجی سریع‌تر انجام می‌شود اما در راستای حمایت از داخل، موضوع داخلی‌سازی تعمیرات را آغاز کرده‌ایم.
 
وی با تأکید بر اینکه شرکت ملی نفتکش سابقه بزرگی در حوزه تعمیرات دارد، اظهار داشت: این منابع را در حوزه تعمیرات کشور قرار داده‌ایم تا بتوانیم نیاز مشتری را برآورده کنیم.
 
وی اظهار داشت: تلاش کردیم نیاز مشتری با توانمندی داخل در حوزه تعمیر در داخل برطرف شود و بتوان این توانمندی را افزایش داد.
 
* استفاده از بیمه P&I داخلی
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: بعد از تحریم‌ها مشکل جدی در حوزه بیمه داشتیم، اما بیمه P&I (حمایت و غرامت) و بدنه و ماشین‌آلات از توان داخل تأمین شد.
 
* تأیید غیردولتی بودن شرکت ملی نفت‌کش از سوی اتحادیه اروپا
 
وی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش از سال 79 در راستای خصوصی‌سازی کاملاً خصوصی شده است، گفت: دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در سال 2014 اعلام کرد شرکت ملی نفت‌کش کاملاً خصوصی است و این برای ما یک سند است.

صفایی از ارایه پیشنهاد صنعت حمل و نقل دریایی برای گنجانده شدن در توافق ایران و گروه ٥+١ خبر داد و گفت: در این زمینه مذاکرات بسیاری با وزارتخانه های امور خارجه، راه و شهرسازی و نفت انجام شده است. مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه این پیشنهاد در برگیرنده تمام مواردی است که در دوران تحریم برای صنعت دریایی مشکل ایجاد کرده بود، تصریح کرد: امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد و بار بزرگی از دوش صنعت دریایی که در دوران تحریم تحت فشار بسیاری بوده برداشته شود و تحریم های اتحادیه اروپا و اوفک به طور کامل برطرف شود.
صفایی تصریح کرد: به طور کلی استفاده از توان داخلی یکی از رویکردهایی است که مورد توجه در صنعت کشتی‌سازی و شناورها بوده است هم اکنون در داخل کشور کار تعمیر نفتکش‌ها را انجام می‌دهیم.


وی ادامه داد: در حوزه تعمیرات مهم‌ترین عاملی که باید مورد توجه قرار گیرد نیاز م شتری بر اساس کیفیت، سرعت و دقت است که عملا در انجام تعمیرات لحاظ می شود.


وی در خصوص اینکه آیا شرکت نفتکش خصوصی است یا ملی؟ گفت: شرکت ملی نفتکش یک زمانی ملی بوده و در سال 79، در راستای سیاست خصوصی‌سازی کاملا به بخش خصوصی واگذار شده است و این شرکت کاملا خصوصی است.


صفایی ادامه داد: شرکت ملی نفتکش از زمانی که تشکیل شد تا الان با مشخصات NITC تبدیل به یک برند ملی شده است.


وی درباره تحریم شرکت ملی نفتکش گفت: یکی از دلایلی که باعث شد این شرکت تحریم شود به خاطر دولتی بودن آن بود. ما بر اساس مدارک و مستنداتی که به دادگاه عمومی اروپا ارائه دادیم این شرکت به نوعی از لیست تحریم خارج شد به طوری که در سال 2014 اعلام شد که شرکت ملی نفتکش ملی نیست و خصوصی است.

بر اساس شرایط بازار استفاده از ظرفیت شرکت ملی نفتکش در ظرفیت استاتیک متفاوت است. وی با بیان "یک ظرفیت داینامیک هم داریم" ادامه داد: معمولاً از 85 تا 97 درصد شرکت ملی نفتکش استفاده می‌کنیم. وی تیرماه سال گذشته به تسنیم گفته بود: در حال حاضر شرکت ملی نفتکش از 95 درصد ظرفیت خودش استفاده می‌کند. وی همچنین با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش از تحریم خسارت‌های بسیار زیادی دیده است، بیان کرد: اما با تلاش همه‌جانبه توانستیم بر مشکلات فائق شویم و از شرایط زیانده عبور کنیم. وی با اشاره به انتظار بخشهای حمل و نقل دریایی برای دوران پس از تحریم تصریح کرد: در این راستا مواردی که باید در توافقنامه در بخش حمل و نقل دریایی ذکر شود کاملاً مشخص و شفاف است. این موارد احصا شده و دربرگیرنده رفع تمام تحریم‌هاست که آن را در قالب یک پاراگراف در اختیار مسئولان قرار دادیم تا به این ترتیب به‌شکلی در توافقنامه قرار گیرد تا حمل و نقل دریایی از تحریم‌های اروپایی و آمریکایی خارج شود.

* برگزاری بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی روزهای چهارم و پنجم خرداد امسال
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی با شعار «برنامه‌های توسعه‌ کشور و اقتصاد مقاومتی در حوزه دریا» روزهای چهارم و پنجم خرداد امسال به میزبانی شرکت ملی نفتکش برگزار می‌شود.
 
وی اظهار داشت: این همایش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در چهار محور «ایمنی و محیط زیست دریایی، الزامات و بسترهای موردنیاز در اقتصاد مقاومتی»، «الزامات ناوگان تجاری، صیادی و مسافری در بسترهای توسعه و اقتصادی مقاومتی»، «نقش بنادر، لجستیک بندری و زنجیره تأمین در توسعه دریامحور با تأکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» و «نقش سرمایه انسانی در صنعت حمل و نقل دریایی با تأکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» برگزار می‌شود.
 
وی یادآور شد: این همایش روز 5 خرداد با صدور قطعنامه‌ای به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/







۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن