تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کردستان با اعتبارات اندک و قطره چکانی به توسعه نمی رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مجمع نمایندگان کردستان کردستان با اعتبارات اندک و قطره چکانی به توسعه نمی رسد سنندج- ایرنا - رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی ضعف نظام تدبیر در گذشته در استان کردستان را موجب تلنبار شدن مسایل و مشکلات این استان دانست و گفت: امروز نیز با اعتبارات اندک و قطره چکانی مشکلات این استان حل نمی شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا سید احسن علوی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار پیگیری مسایل و مشکلات استان به صورت جدی در جلسات سران قوا شد و افزود: متاسانه قابلیت ها و ظرفیت های استان کردستان به دلیل کمبود اعتبار عملیاتی نمی شود.
وی گفت: راهبردهای غلط سیاسی در گذشته و ضعف نظام تدبیر منجر به بروز مشکلات زیادی در استان کردستان شده است.
وی در ادامه سخنان خود به جایگاه بالای علما و روحانیون استان کردستان اشاره کرد و گفت: روحانیون و علمای کردستان در راه انقلاب زحمات زیادی کشیدند و شهدای فراوانی را نیز تقدیم کردند و اکنون نیاز به حمایت بیشتر مسوولان در جهت بهبود وضعیت معیشتی دارند.
نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علما و روحانیون کردستان مظلوم واقع شده اند افزود: این افراد حقوق ناچیزی می گیرند و موضوع خدمت سربازی آنها نیز حل نشده و نیاز به حمایت همه جانبه در جهت رفع مشکلاتشان دارند.
علوی اظهار کرد: تاخیر در سفر رییس جمهوری به استان کردستان به مطالبات مردم افزوده و مردم استان را رنجیده خاطر کرده است و انتظار داریم رییس جمهوری به استان تشریف بیاورد و مردم با وی دیداری داشته باشند چرا که استان از نظر شاخص های توسعه ای در رده آخر کشور قرار دارد.
وی همچنین خواستار بکارگیری نمایندگان ادوار کُرد اهل سنت و تشییع در پست های مختلف در وزارتخانه ها شد و گفت: بسیاری از نمایندگان ادوار جزو نخبگان هستند اما متاسفانه پستی مدیریتی ندارند و به عنوان کارشناس ساده مشغول کار هستند.
نماینده سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به رشد منفی جمعیت در کردستان و همچنین تخلیه برخی از روستاها اشاره کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت در کردستان 73 صدم درصد و در کشور 1.29 درصد است که نشان می دهد نرخ جمعیت در کردستان منفی است.
علوی درآمد سرانه مردم کردستان را نصف میانگین درآمد سرانه کشور دانست و گفت: از نظر تولید ناخالص داخلی نیز استان رتبه 29 کشور را دارد.
وی به مغفول ماندن بخش صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی و معدن اشاره کرد و افزود: ایجاد این صنایع می تواند به فرآوری محصولات این بخش و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک کند.
رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی مساله آب را مهمترین مشکل کنونی کشور دانست و گفت: مدیریت اغلب سدهای استان کردستان در دست استان های همجوار است و این مساله مشکلات عدیده ای برای بخش شرب و کشاورزی استان به وجود آورده است.
وی به مزیت مرزی بودن استان نیز اشاره کرد و گفت: کردستان دروازه ورود به بازار کشورهای اروپایی و آفریقایی است و برای تقویت این بخش نیاز به ایجاد و توسعه زیرساخت های حمل و نقل است.
او خواستار اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای طرح های سد سازی، راهسازی و راه آهن در استان شد و گفت: راه آهن تهران - همدان - سنندج از سال 82 آغاز شده و تاکنون 30 درصد در مرحله زیرساختی پیشرفت فیزیکی داشته است.
علوی خواستار اختصاص اعتبارات مورد نیاز پروژه راه آهن از محل فاینانس شد و گفت: با اعتبارات اندک کنونی این پروژه ها تا سال ها طول می کشد.
او همچنین به بزرگراه میاندواب - کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این پروزه 700 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که با اعتبارات اندک کنونی تا 10 سال دیگر به اتمام نمی رسد.
رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از دولت گذشته به دلیل افتتاح کردن سدهای نیمه تمام انتقاد کرد و گفت: سدهایی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد را افتتاح کردند که این مساله موجب شد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل سدها تخصیص داده نشود و این کار موجب متوقف شدن پروژه های سدسازی در استان شد.
او گفت: اکنون برای انتقال سامانه آب در استان کردستان با مشکل کمبود اعتبارات مواجه هستیم و مشکلات کم آبی نیز منجر به مهاجرت روستاییان و شکل گرفتن سکونتگاه های غیرمجاز در اطراف شهرهای استان شده است.ک/3
3033/1904



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن