تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819635066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران مهاجران در جنوب شرق آسیا/ مرگ 200 روهینگیایی سرگردان در آب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بحران مهاجران در جنوب شرق آسیا/ مرگ 200 روهینگیایی سرگردان در آب کوالالامپور – ایرنا – مهاجران و پناهجویان مظلوم روهینگیایی که خود را به آچه اندونزی رساندند، ادعا کردند حدود 200 مهاجر در طول سفر چند ماهه در امواج دریا در آب های حوزه جنوب شرق آسیا جان خود را از دست داده اند.


به گزارش ایرنا، این مهاجران که از ظلم بوداییان تندرو و دولت میانمار به ستوه آمده اند به صورت جمعی دست به مهاجرت زده اند و در دست قاچاقچیان گرفتار می شوند.
پناهجویانی که خود را هفته گذشته از طریق دریا به استان آچه اندونزی رساندند، ادعا کردند 200 نفر از روهینگیایی های مسلمان در طول سفر براثر بیماری و یا گرسنگی جان خود را از دست داده اند. برخی از این مهاجران در دریا با یکدیگر درگیر شده اند.
شبکه خبری ای.بی.سی استرالیا روز دوشنبه گفت که هفت نفر از کشته شدگان کودکانی بودند که به همراه والدین خود این سفر طولانی را برای فرار از ظلم دولت میانمار انتخاب کردند.
677 بازماندگان این قایق ها به وسیله ماهیگیران اندونزی نجات یافته و روز پنجشنبه وارد استان آچه اندونزی شدند.
برخی رسانه ها نیز به نقل از مهاجران در اندونزی اعلام کردند دعوا و درگیری بر سر غذا در قایق های چوبی باعث کشته شدن حدود 100 نفر از این پناهجویان شده است.
مهاجرانی که هفته گذشته پس از مدت ها سرگردانی در آب های منطقه به نزدیکی تایلند رسیدند نیز اعلام کردند چند نفر از همسفرهای خود را براثر گرسنگی و بیماری از دست داده اند و جنازه آن ها را به آب سپرده اند.
فیلمی که شبکه های تلویزیونی تایلند پخش کردند نشان داد این میانماری ها و بنگلادشی ها در امواج دریا سرگردانند و تنها یک بالگرد تایلندی برای آن ها غذا در دریا می ریزد.
یک مهاجر این قایق در تایلند گفت که پس از فشار ناشی از گرسنگی مقداری غذا در قایق مصرف کرده، اما با هجوم دیگر مسافران قایق مواجه شده است.
پس از آن که بالگرد تایلندی مقداری غذا به دریا ریخت، پناهجویان بسیاری خود را به آب سپردند تا به غذا برسند و به صورت خام برخی محصولات غذایی مانند ماکارونی را در درون آب خوردند.
برخی گزارش ها نشان می دهد که این پناهجویان پس از چند ماه سرگردانی در دریا به دلیل فشار ناشی از گرسنگی یکدیگر را با چاقو مورد هجوم قرار داده و یا به دریا پرتاب کرده اند.
رایزنی مالزی با بنگلادش، اندونزی و تایلند در خصوص چگونگی برخورد با پناهجویان آغاز شده است و نجیب تون رزاق نخست وزیر این کشور آن را بحرانی بین المللی دانسته که تنها به جنوب شرق آسیا مربوط نمی شود.
بحران پناهجویان مسلمان روهینگیایی از میانمار و بنگلادشی ها وارد مرحله جدیدی شده است.
گفته می شود هم اکنون حدود هشت هزار مهاجر در آب های منطقه سرگردانند و از گرسنگی و بیماری رنج می برند و جهان در برابر این وضعیت سکوت کرده است.
مالزی، اندونزی و تایلند نیز از پذیرش این مهاجران سر باز می زنند و بسیاری از آن را در آب های نزدیک سواحل در انتظار نگه داشته اند.
فشار بر میانمار نیز برای جلوگیری از مهاجرت مسلمانان روهینگیا از سواحل این کشور افزایش یافته است، اما میانمار که روهینگیایی ها را شهروندان خود نمی داند، چندان به این موضوع اعتنا نمی کند.
این کشور تاکنون به درخواست اعضای آ.سه.آن برای مذاکره نیز پاسخ منفی داده است.
مقامات محلی اندونزی هشدار داده اند به زودی اعتبار آن ها برای مراقبت از صدها مهاجر نجات یافته پایان می یابد و تنها تا دو هفته دیگر توانایی تهیه مواد غذایی و تجهیزات پزشکی را برای حمایت از پناهجویان دارند.
دستکم یکهزار و 350 پناهجوی روهینگیایی در دو هفته گذشته با قایق های چوبی از میانمار و بنگلادش خود را به ساحل استان آچه اندونزی رسانده اند.
از این تعداد، 677 نفر از میانمار و بنگلادش هستند که اواخر هفته گذشته توسط ماهیگیران نجات یافتند و این افراد در چادر و انبارهای بندر لنگسا در شمال شرق آچه بسر می برند.
عثمان عبدالله، شهردار لنگسا گفته است: بودجه غذایی و بهداشتی و درمان مهاجران از یک صندوق فاجعه محلی که برای شرایط اضطراری بوده تامین شده است، اما این بودجه رو به پایان است.
به نوشته رسانه های محلی اندونزی، وی گفت: پیشنهاد کمک از دولت های دیگر از جمله دولت مرکزی اندونزی و یا سازمان های کمک رسانی نیز دریافت نکرده است و هشدار داد بودجه محلی در مدت دو هفته پایان می یابد.

** نجات معجزه آسیا
از سوی دیگر در حالی که گروهی از مهاجران روهینگیایی در مسیر حرکت به سمت مالزی و اندونزی جان خود را در درون قایق ها از دست می دهند، یک پسر کوچک که مادر خود را در مرز تایلند - مالزی از دست داده است به طور معجزه آسایی نجات یافت و خود را به دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در کوالالامپور پایتخت مالزی رساند.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که جهان ناظر بحران مهاجران در جنوب شرق آسیا است و زنان و کودکان مهاجر همچنان در قایق های قاچاقچیان انسان آسیب پذیرند.
محمد آجیس چهار ساله گفته است مادر مسلمان روهینگیایی خود را یک ماه پیش در یکی از مسیرهای قاچاق از خلیج بنگال در دریای آندامان در جنوب تایلند از دست داده است.
در حال حاضر بیش از 140 هزار پناهجوی روهینگیایی در دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مالزی ثبت شده اند.
آساق**1611












28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن