تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805196230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنین آوای قاریان بین المللی ایرانی در جشن مبعث در جنوب شرق آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گزارش نخستین محفل انسی با قرآن ایران و مالزی در عید مبعث طنین آوای قاریان بین المللی ایرانی در جشن مبعث در جنوب شرق آسیا کوالالامپور - ایرنا – جشن بزرگ بعثت رسول اکرم (ص) و نخستین محفل انسی با قرآن ایران و مالزی شنبه شب با حضور صدها نفر از ایرانیان و شهروندان مالزی و قاریان بین المللی دو کشوردر کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.


به گزارش ایرنا، شهروندان مالزیایی برای شنیدن قرائت قرآن کریم قاریان برجسته و بین المللی ایران و مالزی از ایالت های جوهور و پهنگ و شهر گلانگ خود را به کوالالامپور رساندند تا در آیین عید مبعث رسول اکرم (ص) و محفل انسی با قرآن در سالن آمفی تئاتر ام.سی.ای شهرکوالالامپور حضور یابند.
قرائت مسعود سیاح گرجی و هاشم روغنی قاریان ایرانی که سال های 1361 و 1364 به ترتیب رتبه اول و دوم مسابقات بین المللی قرآن مالزی را کسب کردند، با استقبال مسلمانان مالزی در محفل انس با قرآن مواجه شد.
امیر جوکار، قاری دیگر ایرانی نیز در این آیین به قرائت قرآن پرداخت.
انور هاسین، استاد دانشکده مطالعات قرآن و سنت دانشگاه علوم اسلامی مالزی (یوسیم) دیگر قاری این محفل قرآنی بود. وی در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران در رشته قرائت رتبه پنجم را کسب کرده بود.
استاد "ترمذی حاجی علی" و "وان عین الدین حلمی" دو قاری دیگر مالایی بودند که در آیین عید مبعث رایزنی فرهنگی ایران به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند. حلمی نفر اول رشته قرائت پنجاه و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن مالزی است که اردیبهشت ماه جاری برگزار شد.
یک گروه تواشیح از مؤسسه فرهنگی و هنری قرآنی الهدی و گروه نشید مالزی نیز در این برنامه در مدح پیامبر اکرم (ص) به اجرای سرود پردازند که با مشارکت و استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.
علی اکبر ضیایی، رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در این مراسم که مجید صفار ، کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیر حضور داشت با اشاره به اشتراکات فرهنگی مالزیایی ها و ایرانیان، بر برگزاری بیشتر محفل های قرآنی مشترک دو کشور تاکید کرد.
وی برگزاری این محفل های قرآنی مشترک را باعث نزدیکی ملت های دو کشور دانست و گفت که قرائت قرآن باعث آرامش روح انسان می شود و باید یاد بگیریم با انس با قرآن و درک مفاهیم این کتاب آسمانی، آن ها را برای زندگی بهتر بکار گیریم.
رایزن فرهنگی ایران، مانوس شدن با قرآن و درک صحیح مفاهیم آن را عامل تضمین سعادت بشر در دنیا و آخرت ذکر کرد و گفت قرآن نور است و عمل به دستورات آن باعث نورانیت می شود و کشورهای اسلامی باید بستر را برای درک درست قرآن مهیا کنند.
وی همچنین بر وحدت امت اسلامی تاکید و آیین ایرانیان در عید مبعث رسول اکرم (ص) و معراج و مراسم مذهبی که مردم کشورمان برای این مناسبت ها برگزار می کنند را برای میهمانان مالزیایی تشریح کرد.
ضیایی همچنین در این مراسم گزارشی از مؤسسه فرهنگی و هنری قرآنی الهدی وابسته به رایزنی فرهنگی در مالزی ارائه کرد.
فعالیت این مؤسسه قرآنی سال گذشته به همت زهرا کدخدا مزرجی با حمایت مرکز بین المللی تبلیغ آغاز شد و برنامه های متنوعی در باره مفاهیم قرآنی، کلاس های روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، داستان های قرآنی و تصویرگری در کوالالامپور برگزار کرده است.
داتوک عبدالطیف میراسا، مدیر موسسه کتابت و نشر قرآن کریم مالزی (یایاسان رستو) که در شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور واقع است نیز در این آیین برگزاری نخستین محفل مشترک قرآنی ایران و مالزی را گامی بلند برای ادامه همکاری های قرآنی دو کشور دانست.
وی حضور شهروندان مالزی از نقاط مختلف در این آیین را مورد تقدیر قرار داد و ابراز امیدواری کرد این محفل قرآنی طی سال های آینده با حضور قاریان برجسته دو کشور ادامه یابد.
این فعال قرآنی در مالزی تاکید کرد مردم باید ضمن شرکت در این محافل به آموزه های قرآنی نیز توجه کنند.
وی اسلام را دین صلح، برادری، برابری و اعتدال دانست و گفت که تاکید اسلام و قرآن برای اعتدال و نرفتن به سمت افراط گرایی است.
داتوک عبدالطیف میراسا بر اتحاد و وحدت مسلمانان جهان تاکید کرد و گفت که مسلمانان باید به رهبران خود راه وحدت را بیاموزند.
وی قرآن را بهترین عامل برای وحدت میان مسلمانان دانست و ابراز اطمینان کرد مسلمانان به برکت قرآن می توانند کنار هم متحد باشند، رفاقت کرده و در مسیر راست حرکت کنند.
مدیر موسسه کتابت و نشر قرآن کریم مالزی، گفت که بین مسلمانان تفاوت وجود دارد، اما باید به اشتراکات تاکید کرد و قرآن عامل اتحاد است.
این آیین با همکاری سازمان های مردم نهاد مالزیایی و دار التحفیظ قرآن کریم در کوالالامپور و مشارکت تعداد زیادی از علاقمندان به قرآن کریم از شهرهای مختلف مالزی و نیز اتحادیه انجمن های دانشجویان شرق آسیا برگزار شد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از خطاطی قرآنی نیز برپا و یکی از هنرمندان ایرانی با خط خوش آیاتی از کلام الله مجید را نگارش می کرد که مورد استقبال قرار گرفت.
آساق**1611










































26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن