محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845988128
فارابی و 30میلیارد وام پس نگرفته
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
در برنامه «سینما معیار» مطرح شد فارابی و 30میلیارد وام پس نگرفته برنامه این هفته سینما معیار با موضوع «چشم انداز اقتصادی 94 سینمای ایران» با حضور کارشناسان برنامه، جبار آذین و رامین رحیمی و با اجرای سیدامیر جاوید برگزار شد.
به گزارش جام جم آنلاین مجری برنامه به ذکر این موضوع پرداخت که بازتاب موضوع برنامه در دو هفته پیش موجب شد تا جلسه ای دیگر به این موضوع پرداخته شود. گفتگو در ادامه بحث جلسه قبل با موضوع «چرا با وجود اعتراضات و انتقادات کارگردانان، تهیه کننده ها از شرایط موجود هیچکس در این سینما ورشکست نمی شود؟» آغاز شد. سپس جبار آذین در پاسخ گفت: در این ارتباط تماس و پیامک های زیادی داشتیم که این موضوع جدی تر دنبال شود، واقعیت این است که اوضاع و احوال سینمای ایران خوب نیست و آشفته است. بیماری های فکری بالاترین بیماری سینمای ایران است، مشکل دیگر بیماری های اجتماعی است و در راس، مشکل اقتصادی هست که تبدیل به یک اژدهای هزارسر شده است. وی افزود: از طرفی دیگر می بینیم که بازار سینما همچنان داغ است، فیلم تولید می شود و به نظر می رسد که اوضاع رو به راه است اما واقعیت این است که سینما تولیدات شاخصی ارائه نمی کند که ما به طور مشخص بتوانیم بگوییم که این سینما با همه ی کم و کاستی خود سعی می کند که ارزشی داشته باشد. در این احوال، برخی از دوستان مرثیه خوان سینمای ما شده اند که در طیف تهیه کنندگان سینما هستند. ده طیف فعال اقتصادی و تولیدی و فکری در سینمای ایران هست که طبیعی است که در راس آنها تهیه کننده ها باشند.
برخی تهیه کنندگان حتی یک ریال هم از جیب برای ساخت فیلم نمی گذارند وی ادامه داد: در بین تهیه کنندگان کسانی را داریم که به شکل خصوصی و دولتی و از روی تحمیل، رانت خواری، رفاقت و ... امکاناتی در اختیارشان قرار می گیرد و می خواهند فیلم را تولید کنند. اغلب کسانی هم که مرثیه خوانی می کنند همین ها هستند که ادعای ورشکستگی و ... می کنند، ولی اوضاع مالی اینها بسیار خوب است. البته این موضوع شخصی است ولی چون دروغ هست کمی به چالش خواهیم کشید. آذین با طرح این سخن که هیچ کدام از تهیه کنندگان قدرتمند و نیمه قدرتمند سینمای ما ورشکست نشده و نخواهد شد، خاطرنشان کرد: این نه به این معناست که هیچکس در سینمای ما ورشکسته نشده، اما این را بگویم که کسانی ورشکست شده اند که خواستند برای نخستین بار وارد سینما شوند و جایی فیلمی را بر مبنای دغدغه ی خودشان ساخته اند و همین اولین و آخرین فیلمشان شد و علت اینکه اینها فیلم نساختند وجود همین آدم های مرثیه خوان که مافیای اقتصاد سینما بودند، هستند. ادعای این مرثیه خوانان به ورشکستگی دروغ است چرا که اینها قبل از اینکه شروع به فیلم سازی کنند، از جاهایی با کسانی ارتباط دارند که به نوعی تامین کننده سرمایه های اینها هستند. خیلی از آقایان حتی یک ریال هم از جیب خودشان برای ساخت فیلم نمی گذارند، یا سرمایه گذار جذب می کنند و یا از وام های دولتی و غیر دولتی استفاده می کنند، و بخش عظیمی از این اشخاص از همین تولید سود می برند. مقدار پولی که باید صرف تولید و ارتقای سینما شود، قبل از کلید خوردن فیلم بین خودشان تقسیم می شود! حدود 80 مورد دیگر فهرست کرده ام که اگر بگویم می بینیم که منشا این اتفاقات کجاست. این کارشناس با طرح این موضوع که در عرصه فرهنگ و سینمای ایران، هنوز سینما به صورت هدفمند تعریف نشده است افزود: سینمای ما در وزارت ارشاد که متولی رسمی سینمای کشور است دارای آئین نامه اصولی و هدف نیست و بسیاری از صحبت ها سلیقه ای است. از طرفی دیگر، سینمای ایران به لحاظ قانونی و صنعت، در ایران پذیرفته نشده است. مجری برنامه این مطلب را بیان کرد که یکسری از مدیران سینما معتقدند صنعت های بسیار خوبی داشته اند و هنوز هم هرکس حرکت می کند بر همان مبناست! آذین در توضیح این مطلب گفت: از جمله دوستانی که در احیا و شکل دادن به سینمای ایران تاثیر گذار بوده اند آقایان بهشتی و انوار بوده اند که یکسری از اعتقادات شخصی اینها که همگانی و منطبق با آرمان های ما نبود، جواب داده نشد. وی ادامه داد: پس از اینها کسانی آمدند که سینما را منحرف کردند، سینمای ایران با وجود نداشتن قانون و هدف، و پذیرفته نبودن به عنوان صنعت، در زمینه اداری به شکل ملوک الطوایفی اداره می شود. می گوییم وزارت ارشاد متولی اصلی سینماست ولی در عمل اینگونه نیست، صدا و سینمای ما در عرصه تولید فعال است ولی سلیقه ای عمل می کند، حوزه هنری فعال است ولی به سیاست های وزارت ارشاد بی توجه است. هرکدام از اینها با سلیقه و دیدگاه خودشان پیش می روند که چه بسا گاهی با سیاست های عمومی نظام ما هماهنگ نیست و این نشان دهنده ی این است که از ریشه مشکل وجود دارد و اینها موجب می شود اوضاع سینمای ما آشفته شود، وضع فکری فیلمسازان ناآرام شود، و اوضاع اقتصادی آنقدر بد می شود که رانت خواران و میراث خواران سینما تیشه به ریشه ی سینما و فرهنگ ما می زنند.
انضباط اقتصادی در سینما نیست در ادامه رحیمی در پاسخ به این سوال که چطور می شود که در حین تولید فیلم سود به دست می آید، گفت: ما در بحث مهندسی فرهنگی، یکسری ارگان ها مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراکزی داریم که قرار است یک سند چشم انداز فرهنگی تعریف کنند و هر پنج سال به اجرا برسد. این وقتی وجود ندارد و یا اگر هست قدرت عملیاتی یا اجرایی ندارد و همینطور که پله های پایین تر که می آییم به اشکالات خرد بر می خوریم. انضباط اقتصادی در سینما نیست و فیلم ها بر اساس سنجش میزان تقاضا تولید نمی شوند، ارتباطات حرف اول را می زند، چرخه شفاف اطلاعات نداریم یعنی مرکز یا نهادی کار پژوهشی کند و همه ی علاقمندان بتوانند آمارهای درست را دربیاورند و آن را معیار قرار دهند تا امکان قضاوت باشد، همه ی اینها دست به دست هم می دهند. وی با بیان آنکه مشکل اساسی ما تأمین منابع مالی ست، خاطرنشان کرد: بیزینس پلان نداریم که تعریف کند پروژه باید ساخته شود یا خیر؟ توجیه اقتصادی دارد؟ درصد ریسک سرمایه گذاری آن چقدر است؟ چه تعداد سالن می گیرد و چقدر مخاطب پیش بینی می شود؟ تا اینها نباشد سرمایه گذاری اتفاق نمی افتد. بنابراین در شروع باید از کلان بحث کرد تا به مسائل خرد پرداخت.
فارابی و 30میلیارد وام پس نگرفته در ادامه، گفتگو رامین شریف زاده کارشناس سینما روی خط ارتباطی برنامه حاضر شد. وی در خصوص عملکرد بنیاد سینمای فارابی در چرخه اقتصاد سینما بیان داشت: هر موسسه و نهادی به منظور یک هدف یا نیاز تاسیس می شود و سینمای فارابی هم نمونه ای از آن است. مشکل این است که با گذشت زمان و تغییر نیازها، این موسسات تغییر پیدا نمی کنند، 37 سال از انقلاب گذشته و بنیاد فارابی بر اساس همان ریل گذاری کار می کند. این بنیاد برای حمایت از سینماگران تاسیس شد، اما ضعف های آشکاری داشته و تلاشی برای از بین بردن آن نداشته است، هرکسی که آمده فقط یک کارنامه آماری ارائه می دهد و بعد می رود، موسسات شبیه به این مثل سینما شهر، انجمن سینمای جوان و ... هم درهمین شکل کار می کنند. وی یکی از اشکالات فارابی را اختلاف نظر میان معاون سینمایی اداره کل ارزشیابی با بنیاد سینمای فارابی است دانست و گفت: بنیاد معاونت سینمایی بخشی به نام نظارت کل و ارزشیابی دارد که وظیفه اش بررسی و تایید فیلمنامه است، در وقت تاسیس بنیاد فارابی یک نفر از معاونت سینمایی حضور داشت، بعد بدون اینکه مجوزی برای حمایت از آثار داشته باشد آثاری را که از نظر خود یا تیم فرهنگی خودش دارد حمایت می کند. اگر قرار است سینمای ایران بر اساس یک تفکر که اداره کل نظارت و ارزشیابی تایید و یا رد می کند، حرکت کند بنیاد فارابی چه کاره است که برای خودش انتخاب می کند که به چه فیلمی چقدر پول بدهد یا ندهد. شریف زاده افزود: مثلا در زمان آقای خاتمی، دولت فیلمی را حمایت می کرد و معاونت سینمایی اداره کل نظارت آن را درجه الف می داد و بنابراین باید وام خوبی دریافت می کرد، اما همان زمان چون آن فیلم حامی مستقیمی در بنیاد فارابی نداشت کمترین وام را می گرفت و فیلمی که درجه «ج» داشت بیشترین وام را می گرفت! از سوی دیگر همیشه گروه خاصی در سینمای فارابی بودند که ممکن بود در هر دولت متفاوت شوند و معیار بر این نبود که فیلمی عادلانه و با شرایط و ویژگی فیلمنامه، وام دریافت کند، سینمای فارابی سه سال پیش مبلغی بر 30 میلیارد تومان وام داده بود که این وام ها پس گرفته نشد. این موسسات نه خصوصی و نه دولتی هستند و راه را برای فرار از قانون باز کرده اند.
موسسات خصولتی در سینمای ایران این کارشناس در پاسخ به این سوال که نهادهای نظارتی، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و ... در مشکلات سینما کجا هستند، اظهار داشت: بنیاد فارابی متفاوت است، ولی موسساتی از این دست، خود را موسسات غیر دولتی می نامند که من به آنها موسسات خصولتی می گویم چرا که غیردولتی با خصوصی و با دولتی متفاوت است. یک روز تکلیف این موسسات باید توسط مجلس روشن شود که این موسسات دولتی هستند یا خصوصی اند آن وقت دستگاه های نظارتی تکلیفشان را با این موسسات می دانند، اما تا زمانی که این موسسه ها با این شکل اداره شوند فقط می تواند راهی برای سوء استفاده باشد. وی افزود: پول در سینما زیاد نیست اما دلیل نمی شود که بر آن نظارت نشود، چرا که نظارت موجب توزیع عادلانه پول می شود.
فیلم های کم مخاطب و آمارهای کاذب فروش در ادامه رامین رحیمی در پاسخ به این سوال که پول سینمای ایران برای چه کسانی کانالیزه شده که ورشکسته نمی شوند، گفت: وقتی بعد آکادمیک و پژوهش در سینمای ایران جدی گرفته نمی شود. وقتی نگاه می کنیم از دهه 60 که دولت ورود مستقیم در حوزه تولید و تعیین فیلم دارد موجب می شود که سلیقه در آثار باشد. الان در بازار رقابتی هستیم و یکی از دلایل ورشکستگی سینمای ایران ساخت فیلم برای مدیران و سلیقه اوست. وی افزود: نکته دیگر، بحث فرهنگ هست که تا زمانی که مخاطب و مصرف نداشته باشد حرف پوچی است. عنوان فیلم فرهنگی باید حتما توجیه اقتصادی، یا ارزش افزوده و یا تاثیرگذاری و میزان مخاطب بالا را باید داشته شود تا تولید شود، اما از دهه 60 کسانی که آغاز کرده اند یا ارتباطات سیاسی و یا خارج از سینما داشته اند که بودجه به آنها اختصاص یافته است. وقتی این آثار اکران می شود، مردم استقبال نمی کنند و مجبورند اطلاعات غلط در زمان فروش، پخش و میزان مخاطب بدهند. اما این دوره دیگر گذشته است و باید شفاف سازی شود و پلنی برای آینده برای آن مطرح کرد.
نظارت با دخالت متفاوت است در ادامه آذین در پاسخ به این سوال که آیا برآورد آثار، روشن نیست؟ آیا این درست است که تهیه کننده یک برآورد بدهد و بعد ما پولی بدهیم و از او هیچ صورت وضعیتی نگیریم؟ بیان داشت: ابتدا اشاره کنم که نظارت با دخالت و با خدشه دار کردن جریانی که در حال حرکت است متفاوت است. اجرایی کردن نظارت با اهالی فرهنگ و هنر باید باشد، در سینمای ما، نه مدیران که سلیقه ها حکومت می کنند و تعهد نیست. فیلمساز فیلمی تولید می کند که منطبق بر دیدگاه هایی است که با آن تعلق سیاسی دارد و اینگونه تمام امکانات به آنها داده می شود ولی اگر اینگونه نباشند، تیزر و سینما به اینها داده نمی شود و این سیاست و سلیقه است، مافیای سیاسی و سینمایی جریان تولید سینما را هدایت می کند. همانطور که وقتی به قوه قضائیه رجوع می کنیم با وضعیتی روبرو می شویم که گفته می شود از کسانی به دلایلی یاد نشود، چرا این اتفاق می افتد؟ ما با این نگاه هم وقتی به سینما برخورد کنیم می بینیم که می گویند برخی چیزها را نگویید و این مانع حرکت است. این اشخاص بازار سوداگری را در سینمای ایران رواج می دهند. وی افزود: اگر تهیه کننده، سینمادار، شرکت ها یا کمپانی های فیلمسازی را تشکیل می دادند و این کمپانی ها زیر نظر مطلوب دولت اداره می شد، بخشی از این مسائل حل می شد. اما متاسفانه ما زیر پای همدیگر را خالی می کنیم تا جایگاهی پیدا کنیم. آقایانی که نه اهل سینما و نه اهل فرهنگ هستند و صرفا به دلیل رفاقت یا اعتقادی مورد قبول هستند پست گرفته اند، چنین وضعیتی را پدید می آورند. ادعای اینها در مورد ورشکستگی اغوا کردن سینمای ایران است. اگر قرار است سینمای ایران در جهت مطلوب و مردمی حرکت کند نیازمند این است که به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار بگیرند، مدیران باید پالوده بشوند و در بخش خصوصی باندهای مافیایی سرنگون شوند چرا که اشخاصی داریم که مانع اکران فیلم می شوند و یا فیلم را از اکران پایین می کشند تا فیلمسازان ما ورشکست بشوند. اینها در ارتباطات ناسالم با خارج از کشور در ارتباطند.
سینمای ما؛ مسموم سیاست در ادامه رحیمی درباره شیوه شفاف سازی در این عرصه بیان داشت: یکی از آسیب هایی که بودجه های دولتی می زند، گران بودن پروژه است یعنی زمانی که شما در دفتر خودت می توانی فیلمی را با 300 میلیون تومان بسازی، وقتی قرار می شود که این بودجه به رایگان در اختیارت قرار بگیرد سعی می کنی که فاکتور سازی و سندسازی کنی و این رقم را به چندین برابر افزایش بدهی. بنابراین این پاسخ گویی از بودجه ها باید ارائه شود. وی با بیان آنکه سینمای ما مسموم سیاست شده است، ادامه داد: یعنی بعد سطح را فراموش کرده ایم که اصل هست و به بعد رسانه و تریبون رو آورده ایم. سینما جای مقاله گویی و مرثیه خوانی نیست، زمانی که قرار نباشد مخاطب بلیط بخرد و با فیلم همذات پنداری کند و آن را ترویج کند حتما یک سکته در آن اتفاق افتاده و شفاف سازی از طریق رسانه هایی مثل شما، مطبوعات و ... باید صورت بگیرد و نسل جدیدی که از سینماگران آمده اند و آکادمیک تحصیل کرده اند باید به عنوان تهیه کننده، سینماگرو ... وارد سینمای ایران شوند که مانعی برایش ایجاد شده است.
پول دولت به زیر ساخت ها تعلق گیرد رحیمی در جمع بندی بحث گفت: بنده موافق هستم که بودجه ها، به زیرساخت ها اختصاص پیدا کند و دولت ها در حوزه آموزش و پژوهش ورود کنند، اگر خود اثر خوب باشد می تواند به درآمدزایی و سود آوری هم برسد. ضمن اینکه موردی مثل فیلم فروش خوب و فروش پرسود هست، یعنی اگر شما فیلم را با کمترین هزینه و با پلنی که دارید کار کنید می توانید به سودآوری هم برسید. دولت باید این چرخه را مدیریت کند و سینماها را افزایش دهد، با نیروهای تازه نفس کادرسازی شود و نسل جدید در سینمای ایران تربیت شوند و سوبسید ها به جای تولید به تقاضا، مخاطب و حوزه پخش تعلق بگیرد.
تولید ما در ظاهر ایرانی است، اما ادب و فرهنگ ایرانی در آن وجود ندارد آذین هم در جمع بندی صحبت های خود بیان داشت: هیچ اشکالی ندارد که حوزه هنری یا هرکدام از دوستان به عنوان قطب سینمای ایران فعالیت و تولید کنند، اما بحث ما در مورد هماهنگی در مورد این تولیدات و نظارت بر آن است که نقش موثری می تواند داشته باشد. اخیرا بانک پاسارگاد وارد قضیه ی تولید سینمایی شده، چه اشکال دارد که بقیه ی بانک ها هم وارد شوند؟ اینها می توانند کمک حال باشند و اشکالی ندارد، ولی فقط قضیه در مسئله تجارت و کاسب کاری نباشد و ابعاد معنوی و فرهنگی هم مورد توجه باشد تا به یک نتیجه مطلوب برسیم. وی افزود: اگر قرار است سینمای ایران حال خوبی پیدا کند، باید حال سینماگران و هنرمندان ما خوب بشود و اگر قرار است وضع هنرمند خوب شود، باید وضع اقتصادی هنرمند خوب شود تا اثر هنری خوبی تولید شود. باید از روابط و نگاه سیاسی به سینما و از تسلط غلط سلیقه در سینما فاصله بگیریم تا حال سینما بهتر شود. اگر اینطور بشود به سمت سینمای ملی ایران خواهیم رفت. تولید ما در ظاهر ایرانی است اما ادب و فرهنگ ایرانی در آن وجود ندارد. در بخش دیگری از برنامه محسن اخوان، روابط عمومی مستند «سی و سه سال سکوت» در مورد موضوع این مستند گفت: سی و سه سال سکوت در موسسه آرمان مدیا، ساخته شد و درباره یک جانباز است که به آلمان پناهنده می شود و ان شاالله در دانشگاه ها اکران می شود و بعد هم از طریق سیما پخش خواهد شد. وی ادامه داد: در سفری که مخصوصا برای آلبرتا 2 به اروپا داشتیم، دیدیم که بحث مهاجرت و به طور خاص تر، بحث پناهندگی در آن جا رایج است و این در گوشه ی ذهنم بود تا اینکه شرایط مهیا شد و در زمستان توانستیم سفری به آلمان داشته باشیم، پرداختن به سوژه ی مجروحین جنگی (جانبازان) در ذهن ما بود و در این سفر از طریقی با شخصیت اصلی فیلم آقای ابوالفضل دوزنده ارتباط داشتیم و گفتیم که تا یک ماه دیگر به آلمان می آییم و چنین ایده ای داریم، وی استقبال کرد. سعی کردیم که پرداختمان در سی و سه سال سکوت در مورد جانباز، یک پرداخت کلیشه ای نباشد. جانباز پناهنده با نوع روایت فیلم، در عین انتقاداتی که دارد نسبت به انقلاب اسلامی وفادار است. سینمامعیار برنامه ای است با اجرای سید امیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمد جواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد.
 
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 13:59
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]
صفحات پیشنهادی
- جشنواره کشوری فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج آغاز شد
جشنواره کشوری فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج آغاز شد سنندج - ایرنا - جشنواره کشوری فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با حضور مشاور فرهنگی اتحادیه اروپا استاندار کردستان و فعالین فرهنگی و هنری از هشت کشور در پردیس سینما بهمن سنندج آغاز شد به گزارش خبرنگار ایرنا 19 گروه برگزیده موسیقیبررسی نغمات عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در نمایشگاه کتاب
بررسی نغمات عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در نمایشگاه کتاب تهران- ایرنا - ترویج نغمات اصیل عاشورایی اقوام مختلف مردم ایران توسط مداحان بزرگ یکی از موضوعات مهم مطرح شده توسط یک تاریخ نگار مداحی ایران در نمایشگاه کتاب بود به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا نشست الحان عاشورایی وبنياد سينمايي فارابي با ۷۰ عنوان اثر در نمايشگاه کتاب تهران
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۰ ۴۳ق ظ بنياد سينمايي فارابي با ۷۰ عنوان اثر در نمايشگاه کتاب تهران موج - انتشارات بنياد سينمايي فارابي با ۷۰ عنوان کتاب در بيست و هشتمين نمايشگاه بينالمللي کتاب تهران حضور دارد به گزارش خبرگزاري موج در غرفه انتشارات اين بنياد 70 عنوان اثر در حوزههاي مختلجشنواره ملی اقوام در سنندج |اخبار ایران و جهان
جشنواره ملی اقوام در سنندج جشنواره سراسری فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با حضور مشاور فرهنگی اتحادیه اروپا فعالان فرهنگی و هنری هشت کشور دنیا و همچنین 19 گروه برگزیده موسیقی اقوام و 15 گروه برتر لباس اقوام ایرانی در پردیس سینما بهمن سنندج امروز سه شنبه آغاز شد کد خبر ۴۹۷۶۵۱ تاریخ ا«جت» منتظر الطاف فارابی است
داوود توحید پرست جت منتظر الطاف فارابی است کارگردان سینما گفت 50 درصد مشکل سرمایهگذاری برای ساخت فیلم جت حل شده است و برای بقیه فیلم برداری درحال رایزنیهایی برای یافتن حامی یا گرفتن وام از فارابی هستیم داوود توحید پرست کارگردانی سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خکتاب جوامع علم موسیقی رونمایی شد
با حضور مشاور رییس جمهوری کتاب جوامع علم موسیقی رونمایی شد تهران- ایرنا- کتاب جوامع علم موسیقی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا این کتاب با حضور حجت الاسلام علی یونسی مشاور رییس جمهوری در غرفه استان همدان رونمدانشجویان متقاضی سفر به عتبات عالیات وام میگیرند
جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۲۳ رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش 25 درصدی میزان تقاضای مردم برای اعزام به عتبات عالیات خبر داد و گفت با دستورالعملی که به زودی اعلام میشود تسهیلات ویژهای برای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات ارائه میشود به گزارش ایسنا سعید اوحدی با بیان اینواکنش جالب مردم به برخورد ناجا با مزاحمان نوامیس
مردم حامی نیروی انتظامی واکنش جالب مردم به برخورد ناجا با مزاحمان نوامیس برخورد نیروی انتظامی با مزاحمان نوامیس مردم در سنندج تحسین و تقدیر مردم این شهر را برانگیخته است به گزارش سرویس فرهنگی- اجتماعی جام نیوز ظهر دیروز یک مرد جوان که دو دختر جوان را در میدان آزادی شهر سنندجدانشجویان دانشگاه تبریز بیش از 51 میلیارد ریال وام گرفتند
دانشجویان دانشگاه تبریز بیش از 51 میلیارد ریال وام گرفتند تبریز- ایرنا- معاون دانشجویی دانشگاه تبریز گفت طی سال تحصیلی جاری دانشجویان این دانشگاه 51 میلیارد و 440 میلیون ریال انواع وام دانشجویی گرفته اند به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این دانشگاه حسین امامعلی پور افزود ایناستاد حوزه علمیه قم:پیام بعثت پیامبر(ص) صلح وامنیت برای همه بشریت است
استاد حوزه علمیه قم پیام بعثت پیامبر ص صلح وامنیت برای همه بشریت است قم – ایرنا – استاد حوزه علمیه قم گفت پیام بعثت پیامبر ص صلح امنیت و امان برای همه بشریت است و باید از این پیام به خوبی برای معرفی رسالت های اسلام در بین جهانیان استفاده کنیم به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمجشنواره اقوام ایرانی در باغ موزه قصر
شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۳۲ جشنواره اقوام ایرانی با عنوان اقوام ایرانی در باغ ایرانی همزمان با اعیاد شعبانیه در محل باغ موزه قصر برگزار خواهد شد به گزارش ایسنا غلامعلی کاظمی قشقایی دبیر جشنواره اقوام ایرانی با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ اقوام ایرانی همزمان با اعیاد شعباحمایت بنیاد سینمایی فارابی از فیلم اولی ها
حمایت بنیاد سینمایی فارابی از فیلم اولی ها تهران - ایرنا - شرایط ارائه فیلمنامه برای شورای حمایت از فیلم های اول سینمایی از سوی بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا کارگردانان فیلم اولی که صلاحیت فیلمسازی خود را از اداره کل سینمای حرفه ای سازمانحمایت فارابی از فیلمهای ورزشی و جوانان
دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷ ۴۴ بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلمهایی با موضوع ورزش و جوانان حمایت میکند به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دیدار با رئیس فدراسیون والیبال تولید فیلمهای اجتماعی و توجه به جوانان و مسائل ورزشی را مهم قلمداد کرد و گحمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم های ورزشی
حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم های ورزشی تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تولید فیلمهای اجتماعی و توجه به جوانان و مسائل ورزشی را مهم قلمداد کرد و گفت یکی از اولویت های مهم فارابی حمایت از تولید فیلمهای سینمایی با موضوعات اجتماعی ورزش و جوانان است به گحمایت فارابی از فیلم های ورزشی
حمایت فارابی از فیلم های ورزشی خبرگزاری پانا بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم هایی با موضوع ورزش و جوانان حمایت می کند ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ساعت 20 48 به گزارش سرویس فرهنگی پانا مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دیدار با رئیس فدراسیون والیبال تولید فیلمهای اجتماعی ونظر ویشکا آسایش, هومن سیدی و دیگر عوامل درباره "مارادونا"
هومن سیدی ویشکا آسایش و دیگر عوامل فیلم سینمایی دیگه مارادونا از این فیلم گفتند دنیای دیوانه دیوانه دیوانه در فیلم من دیه گو مارادونا هستمششمین فیلم بلند بهرام توکلی با طنز فلسفی و تماشایی متکی بر میزانس های چندلایه و شلوغ اش این روزها به صورت گسترده بر پرده سینماهای تهران و- حاشیه های نمایش لباس های محلی اقوام ایران در شیراز
حاشیه های نمایش لباس های محلی اقوام ایران در شیراز شیراز- ایرنا- نخستین جشنواره ملی علمی تخصصی شناخت و آموزش لباس های محلی ایران اسلامی و تزیینات روی آن در شیراز با نمایش این لباس ها به همراه برخی آداب و سنن مناطق مختلف کشور همراه بود به گزارش ایرنا این جشنواره در آیینی با ح-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها