تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 23 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799838314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت در یک نگاه؛ یکشنبه 27 اردیبهشت ماه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رسالت در یک نگاه؛ یکشنبه 27 اردیبهشت ماه تهران- ایرنا- دو تیتر نخست روزنامه رسالت در شماره امروز(یکشنبه- 27 اردیبهشت) را سخنان رهبری با عنوان «رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفیران خارجی: آمریکا عامل شکل گیری جاهلیت مدرن» و«دیدار روسای قوا در روز عید سعید مبعث در دفتر رئیس جمهوری» تشکیل داده است.


به گزارش ایرنا، این روزنامه تیتر نخست را به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با عنوان «آمریکا عامل شکل گیری جاهلیت مدرن» اختصاص داد و نوشت: در خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، رهبر انقلاب اسلامی صبح شنبه، با تأکید بر لزوم بهره گیری از درس های بعثت برای مقابله هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرناک تر و مجهزتر از جاهلیت قبل از اسلام است، استکبار و در رأس آن آمریکا را عامل اصلی شکل گیری «جاهلیت مدرن» دانستند.
ایشان افزودند: تجربه 35 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران، نشان داده است که امت بزرگ اسلامی با حفظ دو اصل «بصیرت» و «عزم و همت» می تواند در مقابل این جاهلیت بایستد و آن را شکست دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید بزرگ و تاریخی مبعث به ملت ایران و مسلمانان جهان و همه انسانهای آزاده، بشریت را نیازمند درس های بعثت و بازخوانی این درس ها دانستند و افزودند: بعثت پیامبر (ص) برای مقابله با جاهلیتی بود که نه فقط مخصوص جزیرة العرب، بلکه بر امپراتوری های آن روز دنیا نیز حاکم بود.
حضرت آیت الله خامنه ای دو عنصر اصلی این جاهلیت را «شهوت» و «غضب» برشمردند و خاطرنشان کردند: اسلام در آن زمان به مقابله با عرصه وسیعی از گمراهی در زندگی انسانها پرداخت که از یک طرف ناشی از شهوات نفسانی و جنسی مهارگسیخته و از طرف دیگر ناشی از حاکمیت غضب و قساوت ویرانگر بود.
ایشان با اشاره به باز تولید جاهلیت دوران قبل از اسلام در عصر کنونی، بر همان دو پایه «شهوت» و «غضب»، افزودند: امروز نیز شاهد شهوت رانی بی منطق و بی مهار و قساوت و کشتار بی حد و مرز هستیم با این تفاوت که جاهلیت کنونی متأسفانه مجهز به سلاح علم و دانش شده و بسیار خطرناک تر است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه شرایط کنونی کشورهای اسلامی و ناامنی، برادرکشی و تسلط گروه های تروریستی در کشورهای منطقه، نمونه هایی از جاهلیت مدرن امروز است که نتیجه طراحی قدرت های استکباری و در رأس آنها آمریکا است، گفتند: آنها برای اجرای اهداف شوم و حفظ منافع خود، از تبلیغات گسترده مبتنی بر دروغ نیز استفاده می کنند که نمونه آن ادعای آمریکایی ها در مبارزه با تروریسم است.
ایشان خاطرنشان کردند: آمریکایی ها در حالی این ادعاها را مطرح می کنند که خودشان به دست داشتن در ایجاد خطرناک ترین گروه های تروریستی همچون داعش اذعان کردند.
روزنامه رسالت در تیتر دیگری، سخنان رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را بازتاب داد و به نقل از حسن روحانی نوشت: باید قرآن را در زندگی جامعه مشاهده کنیم.
این روزنامه در ادامه افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و کتاب نور و هدایت برای ما مسلمانان و برای روشنایی برای همه آنهایی است که می خواهند حق و حقیقت را بیابند.
وی ادامه داد: هر چند خداوند در میان امت های گذشته نیز کتاب های آسمانی را نازل کرد و قرآن کریم نیز مصداق آن کتاب هاست، اما در عین حال قرآن ویژگی های خاص خود را دارد.
رئیس جمهوری در توضیح ویژگی های ممتاز قرآن کریم، گفت: قرآن تنها کتابی است که به عنوان کتاب آسمانی توانسته از دست تحریف و تغییر مصون بماند؛ متاسفانه دیگر آثار وحی در طول تاریخ مورد دستبرد تحریفگران قرار گرفته اما قرآن مجید آن کتابی است که از ناحیه خداوند و با جهاد مسلمانان به همان گونه ای که بر قلب مبارک پیامبر عظیم الشأن اسلام نازل شد، امروز در اختیار ماست و حتی نحوه جمع آوری قرآن و ترتیب قرار دادن سوره های آن نیز طبق نقل های متعدد تاریخی به دستور شخص پیامبر(ص) بوده است.
روحانی ادامه داد: اینکه امروز در جهان اسلام درباره متن قرآن کریم در بین مسلمانان هیچ اختلافی نیست و همه متن واحدی را می یابیم و می خوانیم، این یکی از نعمت های بزرگ پروردگار بر ما مسلمانان است.
وی افزود: یکی از مسائلی که باعث اتحاد در بین مسلمانان شده، این است که همه مسلمانان قرآن را به زبان وحی و عربی و زبانی که نازل شده، قرائت می کنند؛ اگر هر گروهی قرآن را با زبان خود قرائت می کرد، آثار وحدت و اتحاد مانند امروز در بین مسلمانان مشاهده نمی شد.
«هشدار رئیس مجلس به تلاش دشمن برای دامن زدن اختلافات بین شیعه و سنی»، «آیت الله موحدی کرمانی: آمریکا آرزوی بازدید از تاسیسات نظامی را به گور می برد» و «سردار نقدی: هیچ ابرقدرتی توان رویارویی با ایران را ندارد» دیگر اخبار مهم روزنامه رسالت در شماره روز یکشنبه است.
شبد ** 1095 ** 2023



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن