تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820646602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت در یک نگاه؛ پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رسالت در یک نگاه؛ پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه تهران- ایرنا- «رهبر معظم انقلاب: آثار جنایت سعودی ها در یمن گریبان آنها را خواهد گرفت» و «رییس مجلس: سعودی ها سیاست امویان را در پیش گرفتند» دو تیتر نخست روزنامه رسالت در شماره روز پنجشنبه است.


به گزارش ایرنا، این روزنامه تیتر یک را به خبر «سعودی ها سیاست امویان را در پیش گرفتند» اختصاص داد و به نقل از رئیس مجلس نوشت: علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس گفت که منطق جاهلیت است که به جای عزت و کرامت انسان ها، سلطه گری و دیکتاتوری به عنوان قدرت، ارزش می یابد و به جای برابری انسان ها، لگدمال کردن حرمت انسان ها و مال و خون آنها جا باز می کند.
وی افزود: آیا اکثر بلیاتی که آن روز جاهلیت و عصبیت مردم در جزیره العرب حاکم کرده بود، امروز به نوع دیگری در زندگی ملت های اسلامی حاکم نیست؟ آیا جنگی که امروز سعودی ها علیه ملت مظلوم یمن ایجاد کرده اند و هزاران نفر را کشتند و زخمی کردند و زیرساخت های این کشور را نابود کردند و دهها میلیون یمنی را در محاصره دارو و غذا قرار داده اند، با منطق کرامت و عزت بعثت نبوی تطابق دارد یا منطق جاهلیت؟
لاریجانی گفت: صد رحمت به جاهلیت چون آنها با لوازم آن روز، ظلم و ستم محدودتری داشتند. امروز به برکت بمب ها و سلاح های کشتارجمعی اهدایی آمریکا و فرانسه، تا توانستند مردم یمن را کشتند و بی خانمان کردند.
روزنامه رسالت در تیتر دیگری، سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس جمهوری عراق مبنی بر اینکه «آثار جنایت سعودی ها در یمن گریبان آنها را خواهد گرفت» را بازتاب داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه در دیدار فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق و هیات همراه، عراق را کشوری بسیار مهم و تأثیرگذار در میان کشورهای عربی و اسلامی دانستند و با اشاره به شرایط بسیار تأسف آور منطقه از جمله در یمن و سوریه تأکید کردند که عراق با توجه جایگاه خود، قطعاً می تواند در مسائل منطقه تأثیرگذار باشد و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
رهبر انقلاب اسلامی، روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را بسیار عمیق و برادرانه خواندند و با استقبال از گسترش روز افزون این روابط، گفتند: روابط کنونی ایران و عراق در مقایسه با سال های گذشته، بی سابقه است و این روند که نشان دهنده حکمت و درایت برادران عراقی است، باید همچنان ادامه یابد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک های مختلف به منظور پیشرفت و ثبات عراق، سخنان آقای فؤاد معصوم درخصوص روابط دو کشور و شرایط عراق و منطقه را دقیق و جامع خواندند و افزودند: عراق در میان کشورهای عربی و اسلامی یکی از چند کشور مهم و دارای امتیازات منحصر به فردی است.
روزنامه رسالت، خبر مهم دیگر روز پنجشنبه خود را به «بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بین المللی کتاب» اختصاص داد و ضمن انتشار تصویری از این رویداد، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.
در این بازدید دو و نیم ساعته که آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر معظم انقلاب را همراهی می کرد، غرفه داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی در خصوص تازه های نشر و فعالیت های صورت گرفته در عرصه چاپ کتاب بیان کردند.
«افخم: اجازه بازرسی کشتی ایرانی را نمی دهیم» دیگر خبر مهم روزنامه رسالت بود که این روزنامه در ادامه این خبر آورد: سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد که به کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک های انسانی جمهوری اسلامی ایران داده نخواهد شد.
شبد ** 1095 ** 2023



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن