تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814982558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخور و نخورهای طب سنتی برای سرد مزاج ها و گرم مزاج ها!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: بخور و نخورهای طب سنتی برای سرد مزاج ها و گرم مزاج ها!
خصوصیات سردمزاج ها و گرم مزاج ها

بخور و نخورهای طب سنتی برای سرد مزاج ها و گرم مزاج ها!
خصوصیات گرم‌مزاج‌ها و بخور و نخورهای آنها
یکی از گروه‌هایی که در دسته مزاج‌های گرم قرار می‌‌گیرد، افراد با مزاج گرم و خشک است. این افراد لاغر اندام بوده و رنگ چهره آنها متمایل به زردی است. تحمل گرما را ندارند و معمولا خواب کمی دارند.
افراد با مزاج گرم و خشک، عطش زیاد و دهانی خشک دارند، زود عصبانی می‌شوند و زود هم آرام می‌گیرند. این افراد پر جنب و جوش و پر انرژی هستند.برای افراد با مزاج گرم و خشک مصرف بالای سیر، پیاز، ادویه‌های تند، گوشت قرمز، موز، خربزه،‌ آناناس، انجیر، غذاهای سرخ کرده، گردو، پسته، فندق و نارگیل مضر است.
مصرف زیاد این نوع مواد غذایی بدن این افراد را از حالت تعادل خارج می‌کند و آنها را دچار علائمی مثل خشکی پوست، اضطراب، بی‌خوابی و تپش قلب می‌کند.
  گرم مزاج ها زود عصبانی می‌شوند.در مقابل، مصرف سوپ جو و گوشت مرغ، آش تشکیل شده از ماست،‌ کدو، اسفناج و گشنیز برای آنها مناسب است.
شربت‌های مناسب برای این گروه نیز شربت لیمو، آلو، نارنج، ماءالشعیر، سکنجبین و دوغ ترش است.
مصرف هویج، انار، سیب، گلابی،‌ آلبالو، زرشک،‌ گوجه سبز، کدو و اسفناج برای این افراد توصیه می‌شود.خصوصیات سرد مزاج‌ها و بخور و نخورهای آنها
افرادی که دارای طبع سرد هستند اغلب سفید پوست‌اند،ضعیف هستند و کمبود انرژی در آنها شایع است، در هوای سرد به راحتی گرم نمی‌شوند، میل زیادی به خواب دارند. این افراد معمولاً خونسرد هستند و درون‌گرا بودن از خصوصیات رفتاری آنهاست.
غذاهایی که برای این افراد توصیه می شود بیشتر آبکی است پس غذاهایی مثل آبگوشت،انواع سوپ و انواع آش های سنتی برای آنها مفید است.
 
جوانه گندم و جو مناسب برای سرد مزاج‌ها
 
مصرف شیربرنج و شله‌زرد نیز برای این گروه از افراد مناسب است و انواع پلو و خورشت های سنتی مثل خورشت قیمه، قورمه سبزی، فسنجان و غیره بیشتر بخورند.میوه های توصیه شده برای افراد با طبع سرد: انواع مرکبات، انار، شاه توت، سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، خربزه، هندوانه، گرمک، توت، انجیر، انگور و انبه برای این افراد توصیه می شود.
کاهو، اسفناج، انواع جوانه ها مثل جوانه گندم و جو برای این گروه از افراد مفید است و در مورد لبنیات نیز محدودیتی وجود ندارد و بهتر است این افراد شیر، ماست، دوغ، پنیر، سرشیر و خامه مصرف کنند.
 
نوشیدنی هایی مثل خاکشیر، عناب، بابونه، ترنجبین، شیر خشت، زرشک و آلبالو نیز برای افراد با مزاج سرد توصیه می شود.
از طرفی مصرف غذاهای بسیار سرخ کردنی،تند و پرادویه برای این افراد توصیه نمی شود.میگنا

جمعه 25 اردیبهشت 1394 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن