تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799390023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشروی ارتش تا چند کیلومتری دروازه های جسر‌الشغور /پیشروی داعش در استان دیرالزور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشروی ارتش تا چند کیلومتری دروازه های جسر‌الشغور /پیشروی داعش در استان دیرالزور


نیروهای داعش تلاش دارند با حملات سنگین به تقریبا همه‌‌ محورهای حضور ارتش، در خطوط دفاعی ارتش خلل ایجاد کرده و با شکست دادن آنها بتواند بر کل شهر سیطره پیدا کنند. تروریست ها شایعه های گسترده ای منتشر کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، به گفته یکی از منابع نظامی حاضر در صحنه «ما در هر حال حاضر با چشم هم بیمارستان ملی را به وضوح می‌بینیم». بررسی‌ های میدانی نشان می‌ دهد ارتش تقریبا در حال حاضر «مماس» با مرزهای جسرالشغور قرار گرفته است، از جمله در منطقه‌ مهم کارخانه‌ شکر که نبردهای سنگینی در آن جریان دارد.
 در روزهای گذشته تحولاتی در جبهه‌ های مختلف سوریه رخ داده که با هم مروری خواهیم داشت بر مهم ترین آنها:

پیشزوی داعش در استان دیرالروز

جبهه‌ دیرالزور در چند روز گذشته نبرد سنگینی میان نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی (سوری) و برخی رزمندگان عشایر در این منطقه با داعش در جریان است و همزمان شایعه های فراوانی در مناطق تحت تصرف ارتش در دیرالزور(که بیشتر در مناطق شرقی شهر قرار دارد) به گوش می‌رسد.   رسانه‌های وابسته به داعش هم در این زمینه سکوت مطلق پیشه کرده‌اند و گذشته از آن، رفت و آمد مردم را در مناطق تحت تصرف خود ممنوع، برق را قطع و همه‌‌ کافی‌ نت‌ ها را تعطیل کرده‌ اند تا هیچ گونه خبری از تحرکاتشان به بیرون درز نکند.  
نیروهای داعش تلاش دارند با حملات سنگین به تقریبا همه‌‌ محورهای انتشار ارتش، خللی در خطوط دفاعی ارتش ایجاد کرده و با شکست دادن آنها بتوانند بر کل شهر سیطره پیدا کنند.   در همین حال شش دستگاه خودروی بمب‌ گذاری شده در پایگاه‌ های ارتش در اطراف شهر منفجر شد و یک تونل بمب‌ گذاری شده هم در زیر زمین در منطقه‌‌ «نزله الردیسات» منفجر گردید و بلافاصله پس از آن درگیری‌ های گسترده‌ ای در «حویجه صکر» و دو محله‌ «الصناعه» و «الرشدیه» و اطراف فرودگاه نظامی «دیرالزور» رخ داد که در نتیجه‌‌ آن ارتش و نیروهای مقاومت مجبور به عقب‌نشینی جزئی در دو منطقه‌‌ حویجه صکر و الصناعه شدند.
 
نیروهای تکفیری در دیرالزور  
آگاهان می‌گویند روش داعش در این حملات با هجوم‌های قبلی‌ اش متفاوت بوده است. داعش پیش از این در حملات خود بر یک جبهه تمرکز می‌کرد (مثل حمله‌ متمرکز به فرودگاه نظامی دیرالزور در شش ماه پیش) اما این بار به وضوح تلاش کرده با بسیاری از نیروهای تکفیری همه‌ جبهه‌های ممکن را در شهر فعال کرده و نیروهای ارتش را پراکنده کند.   افزون بر این، نیروهای «انغماسی» (نیروهای خط‌ شکن انتحاری که به نیروهای ارتش و مقاومت هجوم می برند تا راه برای حملات گسترده باز شود)، تلاش دارند با ایجاد حفره در خطوط ارتش و به دست آوردن یک پیشروی مهم، اثری منفی بر روحیه‌ ارتش و اهالی شهر بگذارد. اما تا کنون که مقاومت ارتش و پایداری نیروهای مقاومت در جبهه‌های مختلف، موجب شده این نقشه به اهداف مد نظر خود دست نیابد.
 
برابر اطلاعات دریافتی، شدیدترین حملات داعش متوجه فرودگاه نظامی دیرالزور بوده است که بیشترین تعداد نیرو و تجهیزات ارتش و نیروهای مقاومت در آنجا قرار دارد (و نقطه ثقل مقاومت ارتش در دیرالزور به شمار می‌ رود).   در این حملات داعش موفق شده پیشروی‌هایی (نه چندان گسترده ای) در جنوب شرقی جبهه فرودگاه یعنی حویجه المریعیه به دست آورد. هرچند ارتش هم تجهیزات فراوانی راهی جبهه دیرالزور کرده و در این نبردها موفق شده دو تانک و سه خودروی زرهی تروریست‌ها را (با نیروهای داخلش) منهدم نماید. همچنین تلاش‌های ارتش برای بازپس‌گیری مناطقی که داعش در آنها موفق به پیشروی شده، به سرعت آغاز شده است.
 
یکی از تکفیری های داعش در دیر الزور
پیشروی داعش در استان دیرالزور

نیروی هوایی ارتش هم خطوط پشت جبهه‌ تروریست‌ها در الحویقه و حطله و المریعیه و همچنین مناطق حضور آنان در دو محله‌ الرشدیه و الصناعه را هدف قرار می‌دهد. تروریست‌ها هم محله‌ هرابش در مرکز شهر را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده‌ اند که خوشبختانه تلفاتی نداشته است.
 
شعبان المرندی، از تکفیری های به هلاکت رسیده در محله الصناعه


 
در ادامه‌ این حملات، نیروهای داعش حملات خود را بیشتر بر دو جبهه متمرکز کردند، یکی جبهه‌ حویقه غربی و الرشدیه و دیگری جبهه‌ محله الصناعه. نیروهای داعش موفق شدند با پیشروی از این دو جبهه بر پُست ارتش در جمیان و همچنین برخی تپه‌های این منطقه سیطره یافته و نیروهای ارتش را به سمت انتهای این منطقه و همچنین داخل دو منطقه‌ الطحطوح و هرابش پس بزنند. همچنین در حویجه صکر هم پیشروی‌های داشته و بر تعدادی از ساختمان‌ های داخل آن مسلط شوند.
 
تسلط داعش بر پُست ارتش در جمیان در دیرالزور
 
یک کارشناس میدانی می‌گوید که داعش در این تحرکات خود تلاش دارد تا بر محله‌ی الصناعه و محله‌ی الطحطوح و سپس هرابش سیطره پیدا کند تا بدین طریق بر مسیری که دو محله‌ی القصور و الجوره (که تحت کنترل ارتش‌اند) و فرودگاه را به یکدیگر متصل می‌کند، اشراف پیدا نماید و به این ترتیب، محاصره‌ی فرودگاه را سخت‌تر و حرکت در آن را دشوار‌تر نماید.
 
پیش بینی می شود با توجه به آتش سنگینی که ارتش در مناطق سقوط کرده به دست داعش فرو می ریزد، تروریست‌ها امکان تمرکز بر آن را پیدا نکنند و ضمن تجمع در منطقه‌ کوهستانی دیرالزور، حملات خود به الطحطوح را گسترش دهند.
گفته می‌شود تهاجم گسترده و ناگهانی داعش به دیرالزور با هدف حفظ توازن با دشمنان تکفیری خود است که تحت ائتلاف تکفیری جیش الفتح در ادلب موفقیت‌هایی به دست آورده‌اند و داعش قصد دارد به این ترتیب از سقوط هوادارانش به دامان دیگر تکفیری‌ها جلوگیری نماید.
 
جنایت تکفیری ها در حق دو تن از نیروهای ارتش سوریه
 
جبهه‌  ادلب و جسرالشغور
همچنانکه می‌ دانیم در حال حاضر حساس‌ترین نبردهای سوریه در جبهه‌ ادلب و خصوصا در اطراف شهر راهبردی جسرالشغور میان ارتش، نیروهای دفاع ملی، حزب الله و رزمندگان شیعه‌ عراقی از یک طرف و ائتلاف تکفیری‌ ها تحت عنوان جیش الفتح ادلب (به سرکردگی جبهه النصره) از طرف دیگر در جریان است.
پیش تر نیز اشاره کرده بودیم که حزب الله تعداد زیادی از نیروهای خود را به همراه ده‌ها نیروی متخصص در امر سلاح‌های ویژه (خصوصا موشک) به جبهه‌ی ادلب و جسر الشغور فرستاده است. این همزمان شده با ارسال تعداد زیادی موشک از روسیه به سوریه، که می‌تواند در نبرد آزادسازی جسرالشغور و دیگر مناطق استان مهم ادلب به کار بیاید.
 
منظره ای از سهل الغاب
 
در روزهای گذشته رزمندگان حزب الله در کنار رزمندگان ارتش در درگیری‌های منطقه‌ی شمال شرقی ریف لاذقیه که هم‌مرز است با ریف جنوبی ادلب، در بلندی‌های نزدیک به قله‌ی النبی یونس شرکت داشتند. نبردهایی که شاهد پیشروی ارتش و سیطره‌ی آن بر رویسه الملوحه و تپه الزیتونه و تپه‌ی الرشوان (شمال قله النبی یونس) بود. این بلندی‌ها مشرف بر روستای مرج شیلی است (نزدیک به دورین) و حالا ارتش بر آنها سیطره‌ی آتش پیدا کرده است. از دیگر نتایج سیطره‌‌ی ارتش بر این بلندی‌ها، تسلط آتش بر روستای جب الاحمر است که یکی از مهم‌ترین نقاط تمرکز تروریست‌ها در غرب سهل الغاب به شمار می‌رود.
 
 
هدف ارتش و نیروهای مقاومت از نبرد در این مناطق،  تأمین آتش بر روی بلندی‌های سهل الغاب است. به گفته‌ یک منبع نظامی میدانی، هر پیشروی‌ای (ولو ساده) در بلندی‌های ریف لاذقیه (جنوب غربی سهل الغاب) نقش مثبتی بر نبردهای سهل الغاب و جسرالشغور خواهد داشت.
 
منظره ای از سهل الغاب
 
اخبار رسیده نشان می‌دهد، در دو روز گذشته، پیشروی‌های ارتش به رهبری فرمانده نامدار آن سرهنگ سهیل الحسن (معروف به ببر) تا نزدیکی کفیر (در جنوب کارخانه شکر) رسیده است. در حال حاضر توزیع نیروهای ارتش در روستاهای دیگر در جنوب جسر الشغور از السرمانیه آغاز می‌شود و به فریکه و سپس کفیر می‌رسد.
 
 
سرهنگ سهیل الحسن معروف به ببر در نزدیکی ادلب
 
هرچند ارتش دو روز پیش، پیشروی به سمت کارخانه شکر را به هدف تکمیل محاصره روستاهای جنوبی بیمارستان ملی (مثل کفیر و شیخ الیاس و اشتبرق) آغاز کرد، اما بعد از پیشروی جزئی، این عملیات متوقف شد. دلیل این توقف، برآوردی بوده که فرماندهان میدانی از طبیعت منطقه و نحوه‌ی آرایش دشمن داشته‌اند.
این هم‌زمان بود با تجمع گسترده‌ نیروهای سوری در جورین و القرقور و فریکه و التمنیه، برای آغاز نبرد نهایی جهت شکست محاصره بیمارستان ملی جسر الشغور (که حدود ۲۵۰ نظامی ارتش سوریه در آن محاصره شده و به مقاومت ادامه می‌دهند).
 
بیمارستان ملی جسرالشغور
 
گفتنی است که همزمان با این تحولات، شایعه های گسترده‌ای نیز توسط تروریست‌ها پخش می‌شود، از جمله اینکه سرتیپ ماهر الاسد (برادر رئیس جمهور) جزو نیروهای محاصره شده در بیمارستان ملی است و یا اینکه مقامات سوری از طریق یک میانجی روسی، از مقامات ترکیه خواسته‌اند که محاصره‌ی بیمارستان شکسته شود! به گفته‌ی منابع آگاه، این قبیل شایعات بیش از هرچیز نشانگر ترس گسترده‌ی تکفیری‌ها از نبرد پیش‌ روست و از هم‌اکنون به فکر افتاده‌اند علت معقولی برای شکست قطعی‌شان در جسرالشغور بتراشند.
مناطق تحت تسلط ارتش و تروریست ها
 
این در حالی است که به گفته یکی از منابع نظامی حاضر در صحنه: «ما در هر حال حاضر با چشم هم بیمارستان ملی را به وضوح می‌بینیم». بررسی‌ های میدانی نشان می‌ دهد ارتش تقریبا در حال حاضر «مماس» با مرزهای جسرالشغور قرار گرفته است، از جمله در منطقه‌ مهم کارخانه‌ی شکر که نبردهای سنگینی در آن جریان دارد و تکفیری‌ها تلاش دارند با استفاده از آتش توپخانه و همچنین تک‌تیرانداز‌ها مانع از تثبیت نیروهای ارتش در مناطق آزاد شده‌ی آن شوند.
 
نیروهای ارتش در نزدیکی کارخانه شکر جسر الشغور
 
با این همه، به نظر می‌رسد حمله برای آزادسازی بیمارستان ملی سوریه از روستای اشتبرق کلید بخورد چرا که نزدیک‌ترین نقطه به بیمارستان ملی جسرالشغور است.
 
روستای اشتبرق
 
از شنود بی‌سیم‌های تروریست‌ها برمی‌آید که خود آنها می‌دانند اگر تا ۴۸ ساعت از طریق عملیات‌های انتحاری موفق به فتح بیمارستان نشوند، نیروهای ارتش محاصره را خواهند شکست.
در همین راستا نیروهای جیش الفتح عملیات‌های انتحاری دیگر هم در بیمارستان اجرا کردند که خبرهای رسیده حاکی از تخریب بخش جنوبی بیمارستان به واسطه‌ آن است. در این عملیات، ابتدا یک نیروی انتحاری ماشین خود را وارد قسمت جنوبی بیمارستان کرد که پیش از رسیدن به نقطه‌ی مد نظرش به وسیله‌ی آتش رزمندگان ارتش، ماشین منفجر شده و خودش به هلاکت رسید. پس از این انفجار نیروهای تکفیری چچنی به رهبری «مسلم الشیشانی [چچنی]» (که رهبر گروه جنود الشام، از اعضای جیش الفتح ادلب است) هجوم خود به بیمارستان را از چند نقطه آغاز کردند که با مقاومت دلاورانه‌ی نیروهای ارتش مواجه شدند. در همین زمان یک خودروی انتحاری دیگر هم در سمت غربی بیمارستان منفجر شد.

******
در این نبرد، انواع سلاح‌های متوسط و سنگین در حال استفاده است و خبرهای رسیده حاکی است که سنگرهای ارتش در محیط بیمارستان از سوی تروریست‌ها با موشک‌های تاو آمریکایی هدف قرار می‌گیرد. طبق آمار منتشر شده توسط دیده‌بان سوری حقوق بشر (که به تروریست‌ها نزدیک است) در نبردهای یکی دو روز گذشته‌ی بیمارستان، دستکم چهل نیروی تکفیری به هلاکت رسیده‌اند.
 
در همین حال نیروی هوایی ارتش هم به حملات گسترده‌ی خود به مواضع تروریست‌ها در جسر الشغور و اطراف بیمارستان و همچنین در ادلب ادامه می‌دهد. به نحوی‌ که می‌توان گفت ورود‌ی‌های جسرالشغور با آتش زمینی و هوایی در محاصره قرار دارند.
منابع میدانی از ادلب هم خبرهایی درباره‌ی جنایات تکفیری‌ها مخابره می‌کنند. در این استان (در مرکز استان و جسر الشغور و برخی روستاهای اطراف)، صدها سال است که مسیحیان و مسلمانان در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می‌کنند ولی تروریست‌ها تکفیری مورد حمایت غرب در حال به هم زدن این بافت سکّانی هستند. با تسلط تکفیری‌ها بر ادلب و جسرالغور، برخی از مسیحیان از این دو شهر فرار کرده و از مناطق زراعی، خود را به مناطق تحت سیطره‌ی ارتش رساندند ولی آن دسته از مسیحیانی که در شهر باقی ماندند، پس از ورود تکفیری‌ها ابتدا اموالشان مصادر شده و سپس مجبور به ترک دیار خود شدند.
 
تکفیری ها در اشتبرق
 
از جنوب ادلب (شرق جسر الشغور) هم خبر می‌رسد که در جبهه‌های اریحا و المسطومه آرامش نسبی برقرار است. گرچه تروریست‌ها موفق شده بودند ساعاتی روستای مصیبین و تپه‌ی استراتژیک آن را در اختیار بگیرند. البته نیروهای ارتش توانستند روستا را به سرعت بازپس بگیرند اما بلندی راهبردی آن همچنان در اختیار تروریست‌هاست و اگر تسلط تروریست‌ها بر آن ادامه یابد، وضعیت شهر اریحا با خطر مواجه می‌شود.
از شمال ادلب هم خبر می‌رسد که مزارع الصوایغه در شرق شهرستان شیعه‌نشین و تحت‌ محاصره‌ فوعه صحنه‌ نبردهای سنگینی بین تروریست‌ها و گروه‌های مدافع شهر است. این نبردها موجب شد تروریست‌ها نتوانند از محورهای تفتناز و شلخ خود را به شهر برسانند. در این نبردها دو نیروی مدافع به شهادت رسیده و ۸ تن از تروریست‌ها هم هلاک شدند.  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن