تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار هویزه: فعالیت های جاده سازی میدان نفتی یاران شمال متوقف شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار هویزه: فعالیت های جاده سازی میدان نفتی یاران شمال متوقف شد اهواز - ایرنا - فرماندار هویزه گفت: فعالیت کارگاه های جاده سازی میدان نفتی یاران شمال واقع در غرب رودخانه کارون و محدوده هورالعظیم متوقف شد.


عبدالرضا سعیدی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر یکشنبه هفته گذشته استاندار خوزستان به همراه خبرنگاران و مسوولان استانی و محلی به تالاب هورالعظیم افزود: البته این توقف به معنای تعطیلی کار و فعالیت نفتی در این منطقه نیست.
وی اضافه کرد: به دلیل شکایت محیط زیست جاده سازی در محدوده میدان نفتی شده متوقف شده است زیرا این جاده سازی بدون هماهنگی محیط زیست صورت گرفته است.
سعیدی نیا گفت: فعالیت اکتشاف نفت در این میدان نفتی همچنان در حال انجام است و قرار است مشکل پیش آمده با انجام نشست هایی بزودی برطرف شود.
وی اضافه کرد: شرکت نفتی یاد شده بخشی از تعهدات خود نسبت به دادن حق آبه به هورالعظیم را انجام داده و قرار شد به مابقی تعهدات خود اعم از باز کردن دریچه های آب اقدام نماید.
آرش باقرزاده مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی روز گذشته به رسانه ها گفت که از صبح دوشنبه در پی شکایت استاندار خوزستان این میدان توسط نیروی انتظامی پلمب شده است.
وی گفت : البته برداشت نفت از این میداننفتی طی پنج ماه گذشته به دلیل مشکلات زیست محیطی متوقف شده بود.
خشک شدن تالاب هور العظیم به دلیل ندادن حق آبه آن از سوی شرکتهای نفتی منطقه مشکلاتی را برای شهروندان استان خوزستان ایجاد کرده به طوریکه گفته می شود خشک شدن این تالاب به کانون ریزگردهای اخیر تبدیل شده است.
استاندار خوزستان طی دو هفته اخیر از این تالاب بازدید و بر ضرورت رفع خشکی آن تاکید کرد و به شرکتهای نفتی نیز هشدار داده در صورت ندادن حق آبه این تالاب اقدام به تعطیلی فعالیت آنان خواهد کرد.
میدان نفتی یاران شمال به طول 48 کیلومتر و عرض 2.5 کیلومتر با میزان نفت درجای حدود دو میلیارد بشکه، در فاصله 130 کیلومتری غرب اهواز در نقطه صفر مرزی با عراق قرار دارد و با میدان مجنون عراق مشترک است.
6084/6064



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن