تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798716616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشیان: محصولات زراعی ما هیچ مشکلی ندارند/ مرندی مقدم: تعریف استاندارد ملی 11 هزار برای پروسه و فرآیند استاندارد سازی غذای ارگانیک در سازمان ملی استاندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
دانشیان: محصولات زراعی ما هیچ مشکلی ندارند/ مرندی مقدم: تعریف استاندارد ملی 11 هزار برای پروسه و فرآیند استاندارد سازی غذای ارگانیک در سازمان ملی استاندارد
"دانشیان" از وزارت جهاد کشاورزی، "مهدی‌پور" از انجمن ارگانیک ایران و "رحیم مرندی مقدم" معاون نظارت بر اجرای استاندارد در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه 21 اردیبهشت به بررسی موضوع محصولات ارگانیک پرداختند.

دانشیان: محصولات زراعی ما هیچ مشکلی ندارند/ مرندی مقدم: تعریف استاندارد ملی 11 هزار برای پروسه و فرآیند استاندارد سازی غذای ارگانیک در سازمان ملی استاندارد
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "دانشیان" از وزارت جهاد کشاورزی، "مهدی‌پور" از انجمن ارگانیک ایران و "رحیم مرندی مقدم" معاون نظارت بر اجرای استاندارد در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه 21 اردیبهشت به بررسی موضوع محصولات ارگانیک پرداختند.


در ابتدای این برنامه دانشیان در پاسخ به این سؤال که مواد غذایی ما به چه میزان از اسلامت برخوردار هستند گفت: در رابطه با تولید محصولات کشاورزی آن چه که می‌تواند تهدید کننده محصول شود در حوزه های مختلف گیاهی، دام و طیور و آبزیان متفاوت است.


وی با بیان این که مسمومیت در حوزه گیاهی عمدتاً ناشی از باقی مانده سموم و کودها به ویژه نیترات است به آماری در رابطه با مصرف کودها و سموم در کشور اشاره کرد و گفت: میانگین مصرف کود در کشور ما تقریباً نصف میانگین مصرف دنیا است، همچنین میانگین مصرف سموم نیز کمتر از 600 گرم ماده موثر است در حالی در دنیا این رقم بالاتر از یک کیلوگرم است لذا این آمار نشان می‌دهد که نباید نگرانی در این حوزه زیاد جدی باشد.


دانشیان ادامه داد: طبیعتاً ما برای تولید محصولات کشاورزی دستورالعمل تولید داریم اما از طرفی نیز برخی کشاورزان دستورالعمل تولید را رعایت نمی‌کنند اما نظارت بر تولید بر اساس دستورالعمل‌هایی است که ما انجام می‌دهیم و زمانی که محصول به بازار عرضه می‌شود طبیعتاً آن وظیفه از حیطه وظایف جهاد کشاورزی خارج است.


** مشکلی از لحاظ سلامت محصولات زراعی نداریم


وی با تاکید بر این که ما در رابطه با اکثر محصولات مشکلی از نظر سلامت نداریم گفت: در رابطه با سلامت محصولات زراعی هیچ مشکلی نداریم اما این مشکل را در برخی محصولات تازه خوری مثل سبزی و صیفی‌جات مشاهده می‌کنیم.


** تولید محصولات ارگانیک اجتناب ناپذیر است/ تولید محصولات ارگانیک یک پروسه چند ساله را می‌طلبد
در ادامه اظهارات دانشیان مهدی پور از انجمن ارگانیک ایران در پاسخ به این سؤال که مصرف محصولات ارگانیک ضروری است اظهار داشت: زمانی فرا می‌رسد که مواد شیمیایی نفت تمام می‌شود و دیگر این مواد را نمی‌توان در فرآیند تولید استفاده کرد لذا ما باید به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت کنیم.




وی ادامه داد: علی رغم اجتناب ناپذیر بودن حرکت به سمت تولید محصولات ارگانیک باید در نظر بگیریم که تولید این محصولات یک پروسه چندین ساله است که باید برای آن برنامه ریزی مدون داشته باشیم تا بتوانیم در چارچوب آن برنامه ریزی حرکت کرده و نتیجه لازم را اخذ کنیم.


در ادامه گفتگوی ویژه خبری دانشیان در پاسخ به این سؤال که تبلیغاتی که پیرامون محصولات ارگانیک می‌شود تا چه اندازه واقعی است و می‌توان به آن اعتماد کرد گفت: محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که بر اساس استاندارد ارگانیک به بازار عرضه می‌شوند و ما یک فرآیند تولید را برای این محصولات داریم.


وی تصریح کرد: بر این اساس کسی که مدعی تولید محصول ارگانیک است لازم است که سندی را در این رابطه ارائه دهد که نشان دهنده ارگانیک بودن محصولات وی است.


مهدی پور در تکمیل اظهارات دانشیان اظهار داشت: در این رابطه چند راه برای جلب اعتماد مصرف کننده وجود دارد به طور مثال اگر محصول فله باشد دارای گواهی معتبر بر اساس استاندارد ملی کشور یا استاندارد بین‌المللی که تولید کننده باید آن را به خریدار ارائه دهد ضمن این که در دنیانشان های خاصی برای معرفی محصولات ارگانیک وجود دارد.


در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب رحیم مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد که به صورت تلفنی در این گفتگو مشارکت داشت در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان استاندارد ، استانداری را برای محصولات ارگانیک ارائه کرده است یا خیر گفت: ما برای محصولات غذایی ارگانیک استاندارد ملی با شماره 11 هزار تعریف کردیم که این استاندارد در سال 87 تدوین و در سال 93 مورد بازنگری قرار گرفت. لذا این استاندارد در حال حاضر موجود است.


وی ادامه داد: این استاندارد شامل الزامات تولید، فرآوری، بازرسی، برچسب گذاری و بازار رسانی مواد غذایی می‌شود به این معنی که وظایف تولید کننده کاملاً مشخص گردد.


** تعریف استاندارد 11 هزار برای پروسه و فرآیند استاندارد سازی غذای ارگانیک


معاون نظارت بر اجرای استاندارد تصریح کرد: ماده 143 برنامه پنجم تکلیفی بر عهده سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی گذاشته و آن تبیین استانداردهای ملی است.


** تعریف استاندارد 11 هزار برای پروسه و فرآیند استاندارد سازی غذای ارگانیک




مرندی مقدم اضافه کرد: همچنین ما غیر از استاندارد 11 هزار که استاندارد پروسه و فرآیند استاندارد سازی غذای ارگانیک است چیزی بیش از صد استاندارد دیگر در خصوص باقی مانده سموم ، آفت کش‌ها و کود داریم.


وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا مردم می‌توانند با اطمینان خاطر هزینه بیشتری در قبال دریافت محصولات ارگانیک ارائه دهند گفت: ماده 143 برنامه پنجم بحث غذاهای ارگانیک بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته و وزارت جهاد را مکلف کرده که استاندارد های ملی را برای فرآورده های کشاورزی تبیین کند که بر اساس آن تا پایان برنامه پنجم می‌باید حداقل 25 درصد محصولات ما محصولات ارگانیک باشد.


وی تاکید کرد: همان طور که آقای مهدی پور نیز تاکید کردند تهیه غذای ارگانیک یک پروسه چندین ساله است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.


خبر در حال تکمیل است...






۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن