تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820298558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش دین و نظریه فرهنگی در قم برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش دین و نظریه فرهنگی در قم برگزار می شود قم - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و و رییس شورای تخصصی حوزوی این شورا، از برگزاری همایش دین و نظریه فرهنگی با مشارکت 13 نهاد علمی و پژوهشی در 16 مهرماه سال جاری در قم خبر داد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید پارسانیا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای تخصصی حوزه حدود سه سال است که در زمینه سیاستگذاری فرهنگی و همچنین نظریه فرهنگی فعالیت های علمی و پژوهشی را انجام داده است تا بتواند در زمینه فرهنگی اقداماتی را اجرایی کند، از این رو همایش دین و نظریه فرهنگی را برگزار می کند.
وی افزود: فراخوان این همایش در اسفندماه سال گذشته آغاز شد که تا دهم خردادماه امسال ادامه دارد، ضمن اینکه تا کنون 60 مقاله به دبیرخانه این همایش در قم رسیده است.
وی ادامه داد: این همایش در شش محور اصلی از جمله فلسفه فرهنگ، نظریه فرهنگ دینی، انقلاب اسلامی و نظریه فرهنگی، نظریه فرهنگی و سایر حوزه ها، بازخوانی نظریات فرهنگی و نظریه های فرهنگی و موضوعات و مسائل فرهنگی فراخوان شد.
وی افزود: مقالاتی که معیارهای مقالات علمی و پژوهشی را داشته باشند در هفت نشریه پژوهشی و نشریه دین و سیاست فرهنگی منتشر می شود، همچنین از صاحبان مقالات برتر تجلیل به عمل می آید.
پارسانیا با اشاره به برگزاری پیش نشست های این همایش گفت: 15 پیش نشست با حضور اساتید برجسته در حوزه نظریه پردازی فرهنگی در مراکز آموزشی و علمی برگزار می شود که از این تعاد سه پیش نشست به معرفی و ارایه مقالات برتر اختصاص می یابد.
وی افزود: استان قم کانون فعال حوزه نظریه پردازی فرهنگی است که می تواند با استفاده از ظرفیت های حوزوی و مراکز آموزشی به ارتقا و غنابخشی مباحث فرهنگی کمک شایانی کند.
وی خاطر نشان کرد: در برگزاری همایش دین و نظریه های فرهنگی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، دانشگاه های باقرالعلوم، امام صادق(ع)، تهران، علامه طباطبایی، اصفهان، دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز پژوهش های صدا و سیمای قم مشارکت دارند. ک/3
/8138/ 1175



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن