محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829832453
ضرورت تحلیل 30 هزار حضور بین المللی سینمای ایران
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در برنامه «هفت» شب گذشته مطرح شد؛
ضرورت تحلیل 30 هزار حضور بین المللی سینمای ایران
تاریخ انتشار : شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 13:37 | شماره خبر : 1936035475133140501 تعداد بازدید: 8
پ پ
جواد طوسی(منتقد سینما) و بهروز افخمی(کارگردان فیلم روباه)، میهمانان بخش اول برنامه «هفت» جمعه 18 اردیبهشت بودند که به نقد فیلم«روباه» پرداختند.
بخش دوم برنامه به میزگردی در خصوص «راهکارهای مناسب برای حضور سینمای ایران در مجامع جهانی» اختصاص داشت که محمد اطبایی(کارشناس و پخش کننده فیلمهای ایرانی در بازارهای جهانی)، ابوالفضل جلیلی(کارگردان)، حسن نجاریان(کارشناس سینما) و شهرام مکری(کارگردان) از میهمانان این بخش بودند. محمود گبرلو مجری و تهیه کننده برنامه «هفت» در صحبتهای آغازین خود ضمن تشکر از مردم که همواره حامی سینما هستند گفت: بهتر است که مردم این کار را ادامه دهند و سینمای ایران را تنها نگذارند و برای دیدن فیلمها به سینما بروند. گبرلو در ادامه افزود: در مورد سینمای ایران اختلاف نظرهایی وجود دارد، نظرات مختلف باید بیان شود، فیلمسازان و صاحبنظران باید حرفهایشان را در فیلمها و نشریات مطرح کنند، اما این اختلافات نباید به سینمای ایران آسیب بزند و یا باعث آزار تماشاگر شود. وی ادامه داد: گاهی ممکن است جمعی از مسئولین سینمایی یا فرهنگی در مورد فیلمهای ساخته شده اختلاف نظر داشته باشند، اما راه درست این است که مسئولین باید با نشستن در کنار هم و تشکیل دادن جلساتی در مورد سیاستهای سینمایی تصمیم بگیرند و اختلافات را حل کنند نه اینکه اختلافات شان را به داخل سالنهای سینما و تماشاگر منتقل کنند که این کار باعث لطمه خوردن به سینما، به فروش و تولید فیلم می شود و در نتیجه موجب سست شدن سیاستهای سینمایی در کشور می شود. در بخش نخست برنامه «هفت» گزارشی از مراسم تشییع جنازه «هوشنگ دیبائیان»(بازیگر سینما)، گزارش جشنواره فیلم شهر و یادواره شهدای افغان مدافعان حرم حضرت زینب(س) و همینطور گزارش هایی در خصوص عیادت مسئولان سینمایی از فرج الله سلحشور(کارگردان سینما) و نشست جمعی از سینماگران با هنرمندان و دانشگاهیان چابهار پخش شد. در قسمت دیگری از برنامه آیتم «کافه کتاب» بر روی آنتن رفت. افخمی: فیلمهای جاسوسی نوع رئال امریکایی هم کم فروش هستند در بخش دیگری از برنامه «هفت» جواد طوسی(منتقد سینما) و بهروز افخمی (کارگردان فیلم روباه) به نقد فیلم «روباه» پرداختند. جواد طوسی به عنوان آغازگر این بخش، درباره فیلم «روباه» گفت: از ویژگی های مثبت آقای افخمی به عنوان کارگردان، پایمردی ایشان برای تعمیم دادن یک سینمای متکی به قصه و روایت است، چه در زمانی که فیلم «کوچک جنگلی» را ساختند یا فیلمهای عروس، شوکران و... وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک مقایسه تطبیقی بین فیلم «روباه» با فیلم«روز شیطان» داشته باشیم باید بگویم که سنگ بنای این کار توسط آقای افخمی گذاشته می شود و او می خواهد که فیلم حال و هوای اینجا را داشته باشد و سینمایی که بخواهد به شاخه های امنیتی و اطلاعاتی متصل شود بدون اینکه وجه تبلیغاتی داشته باشد. طوسی افزود: فیلمی که می خواهد قالب و قواعد خودش را بر اساس شیوه روایت پردازی بنا کند، چرا از فروش نسبی متقاعد کننده برخوردار نیست؟ وی در این باره گفت: در جامعه ای که رفتار شناسی سیاست زده ای پیدا شده، ممکن است واژه ها خیلی سریع و با سهولت از جاذبه به دافعه تبدیل شود و خود مضمون ممکن است از لحاظ روانشناسی ارتباطی (داور، منتقد یابیننده) ، در یک موضع انتقادی و محافظه کارانه قرار گیرد، در این حالت، چتر حمایتی بازکردن برای فیلمی مانند «روباه» ممکن است کمی ناخوشایند باشد. افخمی در خصوص فیلم «روباه» گفت: در چند سال گذشته، به این فکر افتادم که باید فیلمهای مناسب با این دوره ساخته شوند و همینطور باید این دوره را که خیلی هم فرق کرده بشناسم. فیلمهای «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و فیلم«روباه» از جمله فیلمهایی هستند که با وضعیت موجود برخورد کرده و شاید هم تصادف کرده اند ولی من سعی نکردم جلوی این تصادف را بگیرم یا آنرا پنهان کنم. وی ادامه داد: سعی نکردیم فروش پایین فیلم«روباه» را پنهان کنیم، از حمایت ارگانها و نهادها هیچ استفاده ای نکردیم چون این کارها باعث می شود متوجه صورت مسئله و واقعیت نشویم و هدفم از این کار این بود که وضعیت فیلم و میزان ضربه ای که به آن وارد می شد، مشخص شود. افخمی افزود: فیلم «روباه» فیلم سرگرم کننده ای است و موجب جذب تماشاگر می شود و بیننده را تا آخر نگه می دارد تا متوجه پایان ماجرا شود. افخمی در مورد فیلم«روباه» بیان کرد: هدف این فیلم نشان دادن وضعیت تماشاگر و سینمای فعلی ایران است، همینطور نشان دادن عکس العمل اداره کنندگان سینما و منتقدان است. جواد طوسی درباره کارگردانی افخمی گفت: آقای افخمی همواره از مؤلف بودن فرار می کند، این کار از جهتی می تواند یک توفیق اجباری برای سینمای بی رونقی باشد که از تنوع پذیری در چرخه تولیدش واهمه دارد. فیلمها و کارهای اقای آفخمی با یکدیگر متفاوت هستند. وی ادامه داد: چرا بهروز افخمی با توجه به فروش کم فیلم «روز شیطان»، دوباره به ساخت این دست از فیلمها پرداخته است؟ در این چنین فیلمهایی با محدودیت فیلمنامه، شکل دیالوگ نویسی و مناسبات فردی مواجه ایم که آقای افخمی هم دچار این مشکل بوده است، در فیلم «روباه» هم قواعد بازی به شکل گسترده بنا نشده است. افخمی در این باره گفت: فیلمهای جاسوسی نوع رئال امریکایی هم کم فروش هستند. جواد طوسی در ادامه در مورد فیلم روباه گفت: در این فیلم یک قهرمان به نام «مرتضی کامرانی» و یک ضد قهرمان به نام «جلال فاطمی» (یوهان) داریم، به نظرم میزان خاکستری بودن این نقشها لااقل در مورد فاطمی کم است. دوربین حقیرانه به این شخصیت نگاه می کند و لازم است که مقداری هم به خلوتش سر بزند. افخمی در ادامه صحبتهای طوسی گفت: داستان فیلم«روباه» درباره زن و شوهری است که هیچ ارتباطی با مسائل جاسوسی ندارند و این داستان برگرفته از «جکی براون» است. در این فیلم ما نگران مسائل زن و شوهر هستیم و به دنبال قطبهای مثبت و منفی این فیلم نیستیم. افخمی درباره داستان فیلم «روباه» ادامه داد: در داستانهای جاسوسی که براساس پنهان کاری و گول زدن طرف مقابل است؛ تماشاچی باید متوجه داستان شود و از آنها سردر بیاورد. گبرلو در این باره گفت: تماشاگران ما باید به فیلمهای پلیسی و معمایی عادت داشته باشند. افخمی در ادامه گفت: ساختن اینگونه فیلمها برای تماشاچی ایرانی که به دیدن آنها عادت ندارند، کار سختی است. گبرلو در ادامه صحبتهای افخمی گفت: کسی که باید از فیلمهای معمایی دیدن کند باید از نظر فکری پنجاه درصد آمادگی داشته باشد و نباید لحظه ای غفلت کند و تمام فیلم را به دقت تماشا کند، اینگونه فیلمها در ایران مخاطبان چندانی ندارند، شاید یکی از دلایل این امر نداشتن ستاره در فیلم باشد. کارگردان فیلم «روباه» گفت: هرگز با بازیگران مشهور کار نکرده ام و زمانیکه بازیگران با من کار کردند مشهور شدند، مانند فیلم «عروس» و «شوکران».به نظرم فیلمی که خوب باشد می تواند مخاطب جذب کند، در ایران این اتفاق شاید به دلیل شیوه فعلی مسلط بر سینمای ایران، دیر رخ دهد. جواد طوسی و بهروز افخمی در پایان از علیرضا مجلل (بازیگر) یاد کردند و گزارشی از گفتگو با این بازیگر در سوئد، پخش شد. در قسمتی از برنامه گزارش گفتگوی «سپیده آماده» با هنرمندان درباره حضور سینمای ایران در مجامع جهانی، بر روی آنتن رفت. 30 هزار حضور سینمای ایران در جهان افتخاراتی که سینمای ایران برای کشورکسب کرده،درهیچ حوزهای نظیر نداشته بخش پایانی برنامه به میزگرد اختصاص داشت که درباره «راهکارهای حضور سینما در بازارهای جهانی» با حضور محمد اطبایی (پخش کننده فیلم)، ابوالفضل جلیلی (کارگردان)، حس نجاریان (کارشناس سینما) و شهرام مکری (کارگردان) برگزار شد. حسن نجاریان در خصوص راهکارهای مناسب برای حضور سینمای ایران در مجامع جهانی گفت: به نظرم باید داشته هایمان را بشناسیم و به آنها ارج نهیم و بر اساس آن برنامه ریزی هایی را برای آینده در نظر بگیریم و مشکلات را رفع کنیم. وی افزود: اتفاقاتی تا به الان در بخش بین الملل افتاده که دارای نقاط قوت و ضعف است، ما باید نقاط قوت را ببینیم و درباره آنها صحبت کنیم.
نجاریان در پاسخ به این سئوال که در فضای امروز چه باید کرد گفت: سازوکارهای اساسی کار تغییری نکرده است، باید طوری برنامه ریزی کرد که از روشهای قبلی با شیوه جدید استفاده کنیم. در بازارهای برلین و کن بسیاری از شرکت کنندگان با وجود بودن اینترنت و ...باز به شکل حضوری با هم گفتگو می کنند. محمد اطبایی درباره حضور سینمای ایران در مجامع بین المللی گفت: نزدیک به 60 سال است که در مجامع بین المللی حضور داریم، در این مدت بیش 30 هزار حضور داشته ایم و تا پایان سال نودو سه، دو هزار و 929 جایزه بین المللی کسب کردیم، 660 داوری داشتیم. وی ادامه داد: از سال پنجاه و هشت تا پایان نودو سه، 29 هزار و 353 حضور بین المللی داشتیم که 2777 جایزه دریافت کردیم. نزدیک به 70 حضور جهانی در هر ماه داشتیم و در هر ماه به طور متوسط 6.5 جایزه گرفتیم. اطبایی افزود: افتخاراتی که سینمای ایران برای کشور کسب کرده، در هیچ حوزه ای نظیر نداشته است. با توجه به این حجم از افتخارات و با توجه به جایگاهی که سینما و سینماگران به وجود اورده اند باید تحلیل جدی در مورد آنچه که تا کنون انجام شده و با توجه به فضا و سازوکارهای جدیدی که کشورهای دیگر به دنبال ان هستند، صورت گیرد. اطبایی ادامه داد: بحث جشنواره و بازار از هم جدا نیست، در حال حاضر چند سینما در دنیا بازار را در اختیار خود قرار داده اند، (سینمای امریکا، بالیوود و برخی از کشورهای اروپایی)، بخش عمده ظرفیتهای نمایشی دنیا به سینمای بدنه هالیوودو....اختصاص دارد و بخش اندکی برای سینمای هنری و مستقل است، این ظرفیت در حال کم شدن است و با این وجود خریدار و پخش کننده هم کم می شود از طرف دیگر با ورود دیجیتال حجم تولید در بسیاری از کشورها بالا رفته است. وی ادامه داد: در بازار رقابتی که حجم آن کوچکتر نیز شده است، باید سازوکارهای مناسب را پیدا کنیم، چون سینمای ما به عنوان یک سینمای هنری و مستقل چاره ای جز دیده شدن ندارد و بهترین راه دیده شدن هم جشنواره است.از طرف دیگر با کم شدن ظرفیتهای نمایشی، جشنواره ها رویکرد دیگری پیدا کرده اند و در بسیاری از کشورهای جهان برای اکران فیلمهای مستقل سینمایی وجود ندارد بنابراین جشنواره ها آن ظرفیت را پر کرده اند. شهرام مکری درباره موضوع گفتگو بیان کرد: وقتی بحث کارشناسی اتفاق می افتد جای ارقام و آمار خالیست، با توجه به آمار متوجه می شویم که فیلمهایمان در چه سطحی بودند و هستند، آیا باعث سرافکندگی ما بوده اند یا باعث سربلندی و... این کارها باعث برطرف شدن بسیاری از بحثها در جشنواره ها می شود. مکری درمورد بازار جهانی گفت: نباید دو عنصر مهم بازار یعنی هم طبقه بودن از لحاظ اقتصادی و رقابت را نادیده بگیریم. ما جزیره ای به نام سینمای ایران ساخته ایم و در این جزیره هیچ ارتباط اقتصادی با سینمای جهان نداریم اما توقع داریم که در بازار سینمای جهان حضور داشته باشیم. ابوالفضل جلیلی در باره راهکارهای مطلوب برای رسیدن به بازارهای جهانی گفت: قبل از هر کاری فیلمسازان با فیلمهای خوب می توانند پخش کننده پیدا کنند و در بازارهای جهانی مطرح شوند. اطبایی در ادامه صحبتهای جلیلی گفت: با نظر آقای جلیلی موافقم که فیلم باید خوب باشد اما راهکار اصلی و حلقه مفقوده، پخش کننده است، در تاریخ سینمای ایران بسیاری از فیلمهای خوب و با کیفیتی داریم اما متأسفانه به دلیل نداشتن پخش کننده خوب در مجامع جهانی به جایی نرسیده اند. نجاریان در ادامه گفتگوها بیان کرد: در مرحله اول باید فیلم خوبی داشته باشیم و بعد پخش کننده های متعددی باشند تا بتوانند فیلمسازان را حمایت کنند. مکری در ادامه صحبتهای نجاریان گفت: حتمأ باید فیلم خوب ساخته شود و فیلمسازان در به دست اوردن پخش کننده های خوب با هم رقابت کنند و پخش کننده ها هم باید در کشف کردن فیلمهایی که ریسک پذیرترند رقابت داشته باشند. مکری در ادامه افزود: اگر به بازار بین الملل فکر می کنیم باید تعریفی از فیلم سودآور داشته باشیم، به نظرم این فیلمها فیلمهایی هستند که در جشنواره ها مطرح بوده اند. اطبایی در پاسخ به این سئوال که به جز پخش کننده، چه ویژگی ها و عوامل دیگری می توانند موجب حضور سینمای ایران در مجامع جهانی باشند گفت: به نظرم جشنواره ها و اکران جهانی پایان دنیا نیستند و قرار نیست همه فیلمها اکران جهانی بگیرند. در سال 2014 ، 124 فیلم بلند تولید کرده بودیم که پنجاه فیلم حداقل یک نمایش بین المللی داشتند یعنی در حدود 40 درصد، در هیچ یک از سینماهای جهان این رقم وجود ندارد. سینمای «هالیوود»و «بالیوود» تنها بیست درصد از بازارها و نمایشها را در اختیار دارند. وی ادامه داد: در ایران اشتیاق زیادی برای رسیدن به بازارها وجود دارد، ولی این کار باید مورد بررسی و اسیب شناسی قرار گیرد چون ظرفیت سینمای ایران برای حضور در مجامع بین المللی در حد زیادی نیست. اطبایی افزود: پنج شرکت خصوصی و فرد حقیقی و هفت نهاد رسمی و دولتی داریم که به عرضه و پخش فیلمها می پردازند. بخش خصوصی در این راه با توجه به تحریمهایی که بوده، در رقابت با نهادهای رسمی و دولتی موفق تر عمل کرده است. وی ادامه داد: بودجه ای که برای کلیت سینمای ایران در نظر گرفته شده تنها برای ساخت فیلمهای بدون پتانسیل و ظرفیت در اختیار بنیاد فارابی قرار گرفته است. نجاریان در ادامه صحبتهای اطبایی گفت: نباید فضایی ایجاد کنیم که مانع کار دوستان شویم؛ مثلأ ما دوربین دیجیتال در فارابی وارد نکردیم تا کسانی که در انجا فعالیت می کنند متضرر نشوند. وی ادامه داد: ما قصد رقابت با بخش خصوصی را نداشتیم بلکه تمهیداتی اندیشیده شده تا بخش خصوصی بتواند از ان استفاده کند.
نجاریان در پایان گفت: فیلمسازان، تهیه کنندگان و کارگردانان باید خودشان را با شرایط و بحث بین الملل تطبیق دهند و نسبت به مسائل بی تفاوت عمل نکنند. مکری در ادامه صحبتهای نجاریان گفت: نمی توانیم سیاست دوگانه ای داشته باشیم، مثلأ اگر بخواهیم فیلمهایمان را به بازارهای جهانی بفرستیم نیاز به پهنای باند بالا داریم و نمی توانیم از اینترنت ملی استفاده کنیم (این کار همان جزیره ساختن است)، اگر بخواهیم با اینترنت هم، بخشی از بازار جهانی باشیم باید متصل باشیم. اطبایی در پایان گفت: معتقدم که دوره فعالیت و کارهای اجرایی «فارابی» و امثال آن به سر آمده و باید با اقدام آقای ایوبی رسمأ جلوی فعالیتهای اجرایی نهادهای رسمی و دولتی در این حوزه گرفته شود. زیرساخت های لازم باید فراهم و از بخش خصوصی حمایت شود. وی ادامه داد: عنصری به عنوان پخش کننده بین المللی، عنصر کمیابی است، در جشنواره «کن» در روزهای آینده، از کل منطقه آسیای جنوبی و خاورمیانه تنها پانزده پخش کننده حضور دارند که هفت نفر از هند، چهار نفر از ایران، دو نفر از ترکیه و دو نفر از امارات هستند.
تاریخ انتشار : شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 13:37 | شماره خبر : 1936035475133140501 تعداد بازدید: 8
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]
صفحات پیشنهادی
- دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مونته نگرو با حضور ایران افتتاح شد
دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مونته نگرو با حضور ایران افتتاح شد بلگراد-ایرنا- دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مونته نگرو با شرکت ناشران داخلی و خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران با شعار رویاهایی برای خواندن در شهر پودگوریتسای صربستان آغاز بکار کرد به گزارش ایرنا پردراگ بوشکقاری بینالمللی قرآن در گفتوگو با فارس: سطح تلاوت مصریها افول کرده است/ ایران نیازی به حضور قاریان متوسط مصر
قاری بینالمللی قرآن در گفتوگو با فارس سطح تلاوت مصریها افول کرده است ایران نیازی به حضور قاریان متوسط مصری نداردقاری بینالمللی قرآن کریم با بیان اینکه در حال حاضر ایرانیان تلاوتی با کیفیتتر از مصریها ارائه میدهند گفت دلیلی ندارد ما اصرار به حضور قاریان متوسط مصری داشته- سینمای ایران در جشنواره های بین المللی از حیثیت آسیا دفاع می کند
نماینده جشنواره فیلم برلین سینمای ایران در جشنواره های بین المللی از حیثیت آسیا دفاع می کند تهران - ایرنا - نماینده جشنواره فیلم برلین با حضور در بازار جهانی جشنواره فیلم فجر ضمن بی نظیر خواندن این چتر عرضه بین المللی آثار سینمایی ایران گفت هنر هفتم ایران در جشنواره های خارجی ا- عرضه 10 هزار اثر دیجیتال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
عرضه 10 هزار اثر دیجیتال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تهران- ایرنا-مدیر بخش نشر دیجیتال بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از فراهم آمدن فرصت استفاده از ظرفیت نشر دیجیتال برای تبدیل محتوای مکتوب به دیجیتال خبر داد و گفت 10هزار اثر دیجیتالی در نمایشگاه امسال عرضه خآخرین روز برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم فجر /چهار فیلم ایرانی و خارجی در پردیس ملت روی پرده میرود
آخرین روز برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم فجر چهار فیلم ایرانی و خارجی در پردیس ملت روی پرده میرود فرهنگ > سینما - ناشناس رازپنهان ماهی فراتر از خود در آخرین روز جشنواره بینالمللی فیلم فجر در پردیس ملت نمایش داده میشوند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین رو- رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره): 14 درصد از دانشجویان این دانشگاه غیرایرانی هستند
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی ره 14 درصد از دانشجویان این دانشگاه غیرایرانی هستند قزوین-ایرنا- رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی ره گفت 14 درصد از دانشجویان این دانشگاه غیر ایرانی هستند و تلاش می کنیم تا با افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی آنها را در پایان دوره تحصیل بهاز 10 تا 15 مهر با حضور هنرمندان خارجی زمان برگزاری جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان مشخص شد
از 10 تا 15 مهر با حضور هنرمندان خارجیزمان برگزاری جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان مشخص شدزمان برگزاری بیستودومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 10 تا 15 مهر تعیین شد که قرار است در این دوره شاهد حضور پُر رنگ هنرمندان تئاتر خارجی باشیم به گزارش خبرگزاریعرضه 10 هزار اثر دیجیتال در بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
مدیر بخش دیجیتال خبر داد عرضه 10 هزار اثر دیجیتال در بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران واعظیان مدیر بخش نشر دیجیتال بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با اعلام حضور بخش نشر دیجیتال در نمایشگاه کتاب از ظرفیت نشر دیجیتال برای تبدیل محتوای مکتوب به دیجیترشد جايگاه بين المللي علم ايران در 15 سال اخير
۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۶ ۵۴ب ظ رشد جايگاه بين المللي علم ايران در 15 سال اخير موج- دکتر محمد جواد دهقاني رmيس مرکز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري و سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ISC گفت يکي از شاخص هايي که بر اساس آن رتبه علمي يک کشور در سطح بين المللي تعيين مي شود ميدبیر بخش بین الملل جشنواره فجر تعامل سینمای ایران و سینمای منطقه قوت می گیرد
دبیر بخش بین الملل جشنواره فجرتعامل سینمای ایران و سینمای منطقه قوت می گیردعلیرضا رضاداد در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفتوگو مستقل شدن بخش بین الملل فیلم فجر را موجب افزایش تعامل سینمای ایران و منطقه دانست به گزارش خبرگزاری فارس علیرضا رضاداد در مصاحبه با برنامه «رو- همایش بین المللی هنر در تمدن ایرانی اسلامی در اصفهان برگزار می شود
همایش بین المللی هنر در تمدن ایرانی اسلامی در اصفهان برگزار می شود اصفهان- ایرنا- نخستین همایش بین المللی هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با تاکید بر هنرهای رو به فراموشی دی سال 94 در اصفهان برگزار می شود به گزارش ایرنا این همایش با همکاری کمیته فرهنگ و تمدن ایرا- آمادگی ایران برای بهره مندی از ظرفیت های کنوانسیون بین المللی برن
آمادگی ایران برای بهره مندی از ظرفیت های کنوانسیون بین المللی برن تهران-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با معاون دبیرکل وایپو گفت جمهوری اسلامی ایران آمادگی بهره مندی حداکثری از ظرفیت های کنوانسیون بین المللی برن را دارد به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا علی جنتجشنواره بينالمللي فيلم مقاومت امسال فيلم ايراني ندارد
جشنواره بينالمللي فيلم مقاومت امسال فيلم ايراني ندارد عضو شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم مقاومت اعلام كرد امسال به دليل نبود فيلمهاي ايراني شاخص با موضوع مقاومت بخش ملي اين رويداد برگزار نميشود ولي بخش بينالملل آن پابرجاست نویسنده مصطفي شاهكرمي عضو شورايجشنواره بينالملل فيلم فجر پيوند غيرضروري سينماي ايران
جشنواره بينالملل فيلم فجر پيوند غيرضروري سينماي ايران همه چيز خوب و آرام به نظر ميرسد همه از جدا شدن بخش داخلي جشنواره فيلم فجر از بخش بينالمللي آن به عنوان اتفاقي مبارك سخن ميگويند اما هيچ كس نميگويد كه استراتژي اين كار از اول چه بود چه شد كه دو بخش از هم جدا شدند و حالا- پیوستن ایران به کنوانسیون های بین المللی کپی رایت بررسی می شود
پیوستن ایران به کنوانسیون های بین المللی کپی رایت بررسی می شود تهران-ایرنا-دبیر علمی پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط گفت ایران جز معدود کشورهای دنیا است که قوانین گذشته را حفظ کرده و عضو هیچ معاهده بین المللی در زمینه کپی رایت نشده است به گزارش روز شنبه ایتفکیک بخش بین الملل سرآغاز جریان جدید در سینمای ایران و جهان است
دبیر جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران تفکیک بخش بین الملل سرآغاز جریان جدید در سینمای ایران و جهان است دبیر جشنواره سی و سوم فیلم فجر نسبت به آغاز یک جریان جدید از طریق تفکیک بخش بینالملل از بخش ملی ابراز امیدواری کرد به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران علیرضا رضاداد دبیحضور در قلب سینمای ایران مایه مباهات من است
بازیگر فیلم یونانی تا ابد حضور در قلب سینمای ایران مایه مباهات من است شناسهٔ خبر 2566293 - شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۲ هنر > سینمای ایران کاستا فیلیپ اوقلو بازیگر فیلم تا ابد که در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد بیان کرد که سینمای ایران را بسیار دوست دار-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها