تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797092191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر /چهار فیلم ایرانی و خارجی در پردیس ملت روی پرده می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آخرین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر /چهار فیلم ایرانی و خارجی در پردیس ملت روی پرده می‌رود فرهنگ > سینما - «ناشناس»، «رازپنهان»، «ماهی»، «فراتر از خود» در آخرین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پردیس ملت نمایش داده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه در آخرین روز برگزاري بخش بين‌الملل جشنواره، چهار فيلم از سه بخش رقابتي در پرديس ملت به نمايش در مي‌آيند. «ناشناس» به کارگرداني دمندران از بخش سینمای سعادت ساعت ۱۷ در سالن ملت ۴، «رازپنهان» ساخته علی غفاری از بخش جلوه گاه شرق ساعت ۱۵ در سالن ملت ۲، « ماهی » به کارگرداني درویش زعیم از بخش جلوه گاه شرق ساعت ۱۸ در سالن ملت ۴، « فراتر از خود»از بخش هنر و تجربه به کارگرداني بنیامین هایدنبرگ ساعت ۲۱ در سالن ملت ۲، نمايش داده مي‌شوند. فیلم «ماهی» به کارگردانی درویش زعیم از ترکیه، پس از فیلم «چرخه» دومین فیلم سه‌گانه فیلمساز و رمان‌نویس ترکیه‌ای قبرسی با موضوع ارتباط بین انسان‌ها و طبیعت است. مضمون اصلی فیلم‌های این کارگردان ۵۱ ساله ، ارتباط فرد با جامعه، سنت‎ها، تاریخ و طبیعت است. داستان «ماهی» درباه ماهیگیری به نام کایاست که در دنیای در حال تغییر، سخت در کوشش است که پول بیشتری دربیاورد. تلاش‌های او برای کمک به دختر بیمارش است، اما پیامدهای بازی با طبیعت را نمی‌توان نادیده گرفت. معنای نمادین ماهی به دغذغه همسر کایا مربوط می‌شود که دائم به دخترش ماهی می‌دهد با این امید که حال او زودتر خوب شود.
«پشتک زدن در یک تابوت» قسمت دیگری از این سه گانه و درباره یک دزد ماشین بی‌خانمان است که عاشق طاووس‌هاست. این فیلم برنده چهار جایزه شامل جایزه بهترین فیلم جشنواره پرتقال طلایی در آنتالیا شد و در جشنواره‌های استانبول، سانفرانسیسکو، تسالونیکی و تورینو نمایش‌های موفقی داشت. «فراتر از خود» به کارگردانی و نویسندگی بنجامین هایدنبرگ محصول مشترک آلمان- سوئیس-اتریش است. این فیلم با بازی جرج فردریش، آندره ویلمز و نیکلاس واکربارت نیک روایت یک مجرم سابقه‌دار است که با تجارت غیرقانونی نسخه‌های خطی و کتاب‌های قدیمی، امرار معاش می‌کند. او در یکی از همین معامله‌ها وارد زیرزمینی می‌شود که در آن یک روانپزشک پیر زندگی می‌کند و مجموعه‌ای بزرگ از کتاب‌های قدیمی در اختیار دارد. بنجامین هایدنبرگ؛ کارگردان ۴۱ ساله آلمانی به واسطه ساخت «فراتر از خود» موفق به دریافت جایزه از جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو ۲۰۱۴ و جایزه انجمن منتقدان فیلم آلمان ۲۰۱۵ شد. وی پیش از ساخت «فراتر از خود» در سال ۲۰۱۴، «سارق»(۲۰۱۰)، «خوابگرد» (۲۰۰۵)، «در دریاچه» (۲۰۰۱) را کارگردانی کرده است.

فیلم هندی «ناشناس» به کارگردانی دکتر بیجو تولید سال ۲۰۱۴ است. این فیلم ۱۱۱ دقیقه‌ای درباره یک بیوه مرد و پسرش است که کارشان زباله‌گردی است و زندگی سختی دارند. این دو به بخشی از جامعه تعلق دارند که نادیده گرفته شده‌اند. سراج ونجارامودو و ایندرانز از بازیگران اصلی «ناشناس» هستند. این فیلم در شصت و یکمین روز جوایز ملی فیلم، جایزه بهترین فیلم با موضوع حفظ و نگهداری محیط زیست را برد و سراج جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را هم از آن خود کرد. دکتر بیجو کارگردان این فیلم یک پزشک است و اولین فیلم او «ساییرا» سال ۲۰۰۷ در جشنواره کن به نمایش در آمد و سپس در بیش از ۲۰ جشنواره سینمایی دیگر نمایش داده شد. سه فیلم اول او سه گانه‌ای با موضوع تروریسم هستند. این کارگردان ۴۳ ساله در سال ۲۰۱۲ یکی از داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر بود.

جدیدترین ساخته علی غفاری که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با عنوان «ابوزینب» در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد، این بار با عنوان بین‌المللی «راز پنهان» در بخش جلوه گاه شرق جشنواره بین المللی فجر حضور دارد.
فیلمنامه «ابوزینب» برگرفته از یک داستان واقعی است که ۵ سال پیش مستند آن تولید شد . این فیلم داستان زندگی «عامر کلاکش» یکی از شهدای حزب‌الله را روایت می‌کند که نام مستعار «ابو زینب» باعث شده بود هویت او ناشناخته بماند تا اینکه سیدحسن نصرالله مدت‌ها بعد از شهادتش او را معرفی کرد. «ابوزینب» فیلمی با محوریت مقاومت مردم لبنان در برابر اسرائیل غاصب است و به گفته غفاری این فیلم به عنوان روایتگر یک ماجرای فداکاری و رشادت‌های مادر خانواده، موضوعی جهان شمول دارد. داستان فیلم در سه دهه و نیم قبل رخ می‌دهد و به نوعی تاریخی محسوب می‌شود، اما تاکید اصلی فیلمنامه بر جایگاه مقاومت در خانواده‌های لبنانی است.
تمامی بازیگران «راز پنهان» لبنانی هستند و از جمله کارمل لپوس، باسم مغنیه، عمار شلق و یوسف حداد در آن به ایفای نقش می‌پردازند. غفاری که پیش از این کارگردانی فیلم «استرداد» را بر عهده داشت، موفق به دریافت ۴ سیمرغ بلورین برای این فیلم از جشنواره سی و یکم فجر شد. 5858

کلید واژه ها: جشنواره فیلم فجر - سینمای ایران -




جمعه 11 اردیبهشت 1394 - 09:06:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن