تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804254066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري ميزگرد سبک‌شناسي کيارستمي در جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۸ب.ظ)
برگزاري ميزگرد سبک‌شناسي کيارستمي در جشنواره فيلم فجر موج- دومين ميزگرد سبک‌شناسي عباس کيارستمي در سومين روز از برپايي بخش بين‌الملل سي و سومين جشنواره فيلم فجر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، ميزگرد سبک سينماي عباس کيارستمي در برابر سينماي جهان شامگاه دوشنبه و همزمان با سومين روز از برپايي بخش بين‌الملل سي و سومين جشنواره فيلم فجر در سالن سينمايي پرديس ملت ۳ برگزار شد.
در اين ميزگرد که اجراي آن بر عهده سيف‌الله صمديان بود، گفت: عباس کيارستمي به دليل مسافرت در اين کارگاه حضور ندارد.
وي يادآور شد: اين جا عليرضا رزازي فر کمکي به جشنواره کرد و از مجموعه فيلم‌هاي ارسالي، مجموعه ۲۹ فيلمي را براي نمايش انتخاب کرده است.
اين مستندساز اظهار کرد: ظاهرا در دو بخش اين فيلم‌ها نمايش داده مي‌شود و در خانه هنرمندان نيز از اين آثار استقبال خوبي شده است.
صمديان تاکيد کرد: انتخاب فيلم‌ها براي ارسال و انتخاب فيلم‌سازان براي حضور در ايران به روشي دموکراتيک انجام شده است، تصور مي‌کردم کيارستمي در انتخاب نام‌ها نقش داشته، اما؛ ظاهرا گروهي که در بارسلون فيلم‌ها را کار کرده بودند با تلفيق فيلم‌هاي کلمبيا (۹) اثر و ۲۰ فيلم توليدشده در ورک شاپ بارسلون، با راي اکثريت، آثار و فيلم‌سازان را انتخاب کرده‌اند.
وي افزود: شايد تنها فردي که حضورش بدون رأي‌گيري لازم بودم لي ليانا دياز از کلمبيا است که جمع کننده ورک شاپ هاي کيارستمي در کلمبيا است.
در ادامه لي ليانا، ايلاريا گومبورلي از ايتاليا، فرودو گارسيا از اسپانيا، هکتور زرکوويچ از اسپانيا، لين يو از چين به عنوان شاگردان کيارستمي روي سن قرار گرفتند.
صمديان در ادامه اظهار کرد: بيشترين فيلم‌هاي کارگاه‌هاي کيارستمي را اين شاگردان ديدند و نمايش داده‌اند.
وي توضيح داد: ۱۵ سال پيش کيارستمي اولين ورکشاپ خود را با همکاري کارنامه در کاخ سعدآباد برگزار کرد، نخستين موضوعات باد، درخت، تاکسي، فرش بود که به صورت مجموعه اين آثار در مجموعه تصوير نمايش داديم.
اين فيلم‌بردار سينما تاکيد کرد: کيارستمي در خارج از کشور متناسب با محيط موضوعات را انتخاب مي‌کند، در لندن آسانسور و در مراکش موبايل را به عنوان موضوعات فيلم‌سازي انتخاب کرد.
صمديان اظهارکرد: اين موضوعات با شاگردان داده مي‌شود تا بر يک موضوع تمرکز داشته باشند و خلاقيت و يا عدم خلاقيت آنان اين‌گونه مشخص شود که اکثرا عدم خلاقيت در کارها به‌طور طبيعي بيشتر به چشم مي‌خورد، زيرا؛ سينما و هنر ياد دادني که نيست هيچ يادگرفتني هم نيست.
وي گفت: به عنوان نمونه در آژانس مگنوم که آژانس عکاسي استادان جهان است تنها بروس ديويدسون به صورت آکادميک عکاسي خوانده است و از تمام کارگردانان دهه ۶۰ و ۷۰ دنيا، اکثريت دانشگاه سينما نرفتند.
اين مستندساز ادامه داد: در ادبيات و سينما به بيضايي و شاملو اشاره مي‌کنم که شايد تحصيلات آن‌چناني هم نداشته باشند، اين به معناي نفي محيط آکادميک نيست، بلکه دانشگاه‌ها امکانات لابراتواري بيشتري دارند تا منزل فردي که مي‌خواهد هنرمند شود و دانشگاه‌ها نمي‌توانند دريچه‌هاي خلاقيت را باز کنند، اما؛ امکانات شکوفايي اين خلاقيت در آن‌ها فراهم است از اين‌رو مي‌بينيم هنرمنداني همچون کيارستمي که همه‌چيز را از تلفيق حس‌ها، دانش گرافيک و نقاشي و جهان‌بيني خاص خود دارد اين مهم را نمي‌تواند عينا به کسي منتقل کند.
صمديان با اشاره به يکي از شخصيت‌هاي فيلم کپي برابر اصل يادآور شد: وقتي جيمز در فيلم کپي برابر اصل مي‌گويد ساده ديدن ساده نيست به اين مهم برمي‌گردد.
وي اضافه کرد: پروسه ساده نگريستن جهان و درک عمق نهفته در همه روابط انساني بسيار پيچيده‌تر از آن است که به راحتي به دانشجو منتقل شود، انسان معاصر چه بخواهد و چه نخواهد از بدو تولد تا مرگ بيشتر پيچيده مي‌شود و با او پيچيده برخورد مي‌کنند و براي آنکه به سادگي برسيم بايد از پيچيدگي‌ها چنان گذر کنيم که به سادگي محض برسيم.
مجري ميزگردهاي عباس کيارستمي تاکيد کرد: اگر فيلم طبيعت بي‌جان سهراب شهيد ثالث را ديده باشيد پيرزن سوزن بان مستعفي در صحنه‌اي سوزني را نخ مي‌کرد و او به‌قدري طبيعي نمي‌توانست اين کار را انجام دهد که مخاطب به‌درستي به گذر زمان پي مي‌برد.
در ادامه لي ليان از شاگردان کيارستمي گفت: از اينکه ما را براي حضور در ايران دعوت کرديد سپاسگزاريم، هديه بزرگي براي ما بود که بتوانيم آن سوي داستان عباس کيارستمي را در کشورش ببينيم، اولين بار در سال ۲۰۱۳ در ورک شاپ شهر مورسي‌اي اسپانيا شرکت کردم و خيلي تجربه بزرگي براي من بود.
وي يادآور شد: به ياد دارم کيارستمي مي‌گفت لي کله شق است، اين سرسختي من موجب شد که کيارستمي را در سال بعد به کلمبيا ببرم و در آنجا ورک شاپي داشته باشيم.
اين فيملساز توضيح داد: در کلمبيا ۵۳ نفر از آمريکاي لاتين در اين ورک شاپ حضور يافتند که از اين تعداد ۱۰ نفر به فستيوال کارتاخه نا راه يافتند که مهم‌ترين جشنواره کلمبيا است و آثارشان در اين جشنواره نمايش داده شد.
وي در ادامه درباره فيلم خود به نام قاب مقدس توضيحاتي ارائه کرد.
ايلاريا از ديگر شاگردان کيارستمي نيز افزود: وقتي کيارستمي موضوع مورد نظر را داد نااميد شده بودم تا زماني که پلي را ديدم که کارگراني روي آن در حال فعاليت هستند.
وي يادآور شد: وقتي اين پل و کارکردن کارگردانان را ديدم از کارگران خواستم کار فيلم‌برداري را براي من انجام دهند.
فرودو گارسيا نيز توضيح داد: افتخار مي‌کنم در جشنواره فيلم فجر هستم، من هنرهاي زيبا خواندم و کارم فيلم‌برداري است.
وي درباره فيلم خود با موضوع دريا يادآور شد: وقتي موضوع را کيارستمي به من داد، به اين فکر مي‌کردم بايد کاري دروني انجام دهم و نبايد به‌زور کاري را بسازم، وقتي کودک بودم نزديک بود در دريا غرق شوم و اين در ذهن من مانده بود، اما؛ احساس کردم بازيگر اين فيلم بايد جوان باشد.
هکتور زرکوويچ نيز درباره فيلم رقص توربافان اظهار کرد: وقتي به دريا فکر کردم نخستين چيزي که به آن رسيدن آلودگي درياي مديترانه بود. تصميم گرفتم اين موضوع را به‌نقد بکشم، شکل‌هاي مختلفي به ذهنم رسيد و در نهايت با مشورت کيارستمي کار به سرانجام رسيد.
لين نيز گفت: فيلم من اينجا ديده نشد؛ زيرا اشکال صدا داشت و امکان اصلاح وجود نداشت، روز اول که موضوع دريا به من داده شد تا فيلم بسازم شروع به عکاسي کردم و تنها چيزي که به دست آوردم پرنده‌اي بود که پرواز مي‌کرد.
وي اظهار کرد: من به شرايط خودم برگشتم، با توجه به اين که تنها بودم به خودم برگشتم و سعي کردم داستاني عشقي را در اين فيلم روايت کنم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن