تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820451419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد جايگاه بين المللي علم ايران در 15 سال اخير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۵۴ب.ظ)
رشد جايگاه بين المللي علم ايران در 15 سال اخير موج- دکتر محمد جواد دهقاني، رmيس مرکز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري و سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) گفت: يکي از شاخص هايي که بر اساس آن رتبه علمي يک کشور در سطح بين المللي تعيين مي شود ميزان توليد علم آن کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، بر اساس سند چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران تا سال 1404 شمسي (2025 ميلادي) جايگاه اول اقتصادي و توليد علم و فناوري در سطح منطقه آسياي غربي (شامل آسياي ميانه، قفقاز، خاورميانه و کشورهاي همسايه) را دارد.
دکتر دهقاني اظهار داشت: بر اساس مدارک علمي ثبت‌شده در پايگاه‌هاي استنادي آي.اس.آي و اسکوپوس تا ارديبهشت 1394 سهم جمهوري اسلامي ايران از توليد علم دنيا طي 15 سال گذشته رشد قابل‌ملاحظه‌اي داشته است.
وي افزود: ايران در حال حاضر يک و نيم درصد از علم دنيا را توليد مي‌کند و اين در حالي است که در سال 2000 تنها سيزده صدم درصد از علم دنيا به ايران اختصاص داشت و سهم توليد علم ايران از سال 2000 تا 2011 مرتباً افزايش‌يافته است.
وي تصريح کرد: رشد رتبه توليد علم کشور در طي سال‌هاي موردبررسي نيز درخور توجه است. بر اساس داده‌هاي پايگاه اسکوپوس، در سال‌هاي 2000 تا 2014 رتبه بين‌المللي توليد علم ايران از 48 به 16 ارتقا پيداکرده است. همچنين بر اساس مدارک نمايه شده در پايگاه آي.اس.آي، جايگاه ايران از 49 در اولين سال موردبررسي به 21 در آخرين سال موردبررسي ارتقا يافته است. مجلات و کنفرانس‌هاي علمي که در اين دو پايگاه نمايه مي‌شوند با يکديگر تفاوت‌هايي دارند که باعث تفاوت در رتبه‌ها مي‌شود.
رييس مرکز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري ادامه داد: در حال حاضر از منظر توليد علم، ايران از يک جايگاه رفيع بين‌المللي برخوردار و دومين قدرت علمي در بين کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد محسوب مي‌شود همچنين در طي سال‌هاي متمادي برترين کشور علمي در بين کشورهاي عضو اوپک بوده و با کسب رتبه اول توليد علم در بين کشورهاي منطقه خاورميانه و همچنين رتبه نخست در بين 57 کشور اسلامي سرآمد منطقه و جهان اسلام است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن