تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820920340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاید همه چیز دروغ باشد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: شاید همه چیز دروغ باشد
رضا مدنی، 11 اردیبهشت 94

تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۱
تیزر«رخ دیوانه»؛ فیلمی که می توان آن را جزو خلاقانه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در پنج سال گذشته دانست که توانسته‌ بدون وارد کردن فضاهای هیجانی بی معنی، تکراری و استفاده از انواع دیالوگ های سخیف اخیر سینمای ایران تماشاچیان را غافلگیر کرده و نظر دو طیف مخاطبین و هم منتقدین را جلب کند.فیلم داستان چند جوان است كه در یك قرار اینترنتی با یكدیگر آشنا شده و به دنبال یك شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و خطرناکی می افتند. مسیری كه درك جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هركدامشان رقم می زند. ویژگی های مخاطب پسند «رخ دیوانه» محدود به فیلمنامه نیست. بلکه مجموعه کاملی است که همه جلوه‌ها و تخصص‌ها در کنار هم قرار دارند و آن را جذاب و دوست داشتنی کرده‌اند. تیتراژ ابتدایی و انتهایی فیلم علاوه بر جذابیت های بصری همخوانی منطقی و قابل قبولی با قصه دارد. شاهد این ادعا برنده شدن اثر جدید ابولحسن داوودی در جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبین جشنواره فجر است. فیلم به خوبی توانسته با استفاده از عنصر غافلگیری، به بیننده در اصطلاح رودست بزند.اگرچه «بازیِ» طناز طباطبایی و صابر ابر تفاوت چندانی با بازی‌های قبلی آنها ندارد، اما چیره دستی کارگردان در بهره گیری از هنر بازیگران باعث شده تا امیر جدیدی در اولین تجربه بازیگری خود بتواند بازی یکدستی را عرضه کند.


فیلم با ریتمی تند که به تاسی از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است آغاز می‌شود و پس از معرفی تمام شخصیت‌ها در ۱۰ دقیقه، داستان خود را آغاز می‌کند. داستانی پر حادثه و دقیق، که بیننده را تا آخرین لحظه‌های تماشای فیلم، غافلگیر می‌کند و با آغاز هر پرده از هفت پرده‌ی فیلم، جنبه‌ی دیگری از واقعیت رویدادها را به او نشان می‌دهد. «رخ دیوانه» فیلمنامه ‏ای دقیق، مرتب و جذاب دارد كه هرچه جلوتر می‌رود، پازلی را که در ذهن مخاطب چیده است را برای تکمیل آن آماده تر می کند به طوریکه در انتهای قصه شخصیت «شکوفه» که عملا در فیلم یک مهره ی فراموش شده است و توسط مخاطب به فراموشی سپرده شده ظاهر می شود و پایان قصه را باورپذیرتر می کند.فیلم به خوبی توانسته فضای مجازی را که چیزی به غیر از فضای واقعی نیست به تصویر بکشد؛ فضایی که برداشتی از آن چیزی است که در جامعه ما وجود دارد.البته برخی معتقدند، فریبکاری که در انتهای فیلم برای مخاطب روشن می شود، و فیلم را دروغگو می کند از مشکلات جدی این فیلم است که در پایان فيلم مخاطب داستان را باور نخواهد کرد.درنهایت می توان گفت، در زمانی که به سختی می توان فیلم قابل قبولی برای انواع سلیقه های مخاطبان پیدا کرد و از همه مهمتر بتوان آن را با خانواده تماشا کرد و فیلم برای سروصدا کردن و کسب درآمد گیشه به فحش و حرف هاي ركيك و شوخي هاي دستي متوسل نشده باشد، می توان «رخ دیوانه» را فیلمی از تمامی جهات اثری کامل توصیف کرد چرا که این اثر در کنار سرگرم کردن مخاطب اصول سینما را هم رعایت کرده است. «رخ دیوانه» در ۳۳امین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب ۵ سیمرغ بلورین( بهترین کارگردانی ،بهترین فیلم،بهترین جلوه های ویژه،بهترین صداگذاری و بهترین فیلم از نگاه مردم) شد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن