تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803787129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی نسخه نخستین سامانه اطلاعاتی طرح‌های بند ق بودجه 93


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تا یک ماه آینده محقق می‌شود
راه اندازی نسخه نخستین سامانه اطلاعاتی طرح‌های بند ق بودجه 93
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از آماده سازی نقشه راه و طراحی زیرساختهای طرحهای بند ق تبصره ٢ بودجه ٩٣ خبر داد و گفت: نسخه اولیه سامانه اطلاعاتی طرحهای بند ق تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، نصرت الله سیفی  اظهار داشت: دمو سامانه اطلاعاتی طرح افزایش کارایی ٦٠٠ هزار موتورخانه در کشور به عنوان نخستین پروژه، آماده و رفع عیب می شود و امیدواریم تا اواسط تیرماه عملیاتی شود.
 
وی در مورد وضع طرحهای بند ق اظهار کرد: در حال آماده سازی نقشه راه و طراحی زیرساختهای این طرحها هستیم که شامل سامانه اطلاعاتی، M&V (اندازه گیری و صحه گذاری)، قراردادها و پیمانها و نظام تأمین مالی می شود که با تکمیل این زیرساختها، محیطی ایجاد می شود که با هدایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سرمایه گذاری بخش خصوصی این طرحها به درستی پیش روند.
 
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد: در مورد نظام صحه گذاری این طرحها نیز چند پیشنهاد به نظام مهندسی و چند شرکت بخش خصوصی داده شده است تا آموزش به مهندسان و متخصصانی که قرار است به عنوان بازرس در کل پروژه های بند ق عمل کنند در بخش گسترده ای آغاز شود.
 
وی در مورد نظام قراردادهای طرحهای بند ق اظهار کرد: چند نمونه قرارداد برای طرح افزایش کارایی موتورخانه ها در بخشهای مختلف نفت در دست مطالعه برای نهایی شدن است.
 
سیفی ادامه داد: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای داشتن بهترین نظام تأمین مالی این طرحها نیز، با شرکتهای سرمایه گذاری، شرکتهای تأمین سرمایه، بازار بورس و شرکتهای وابسته به بورس، بانکها و بیمه ها چندین جلسه داشته و خواهد داشت و سعی دارد از دانش فنی تأمین مالی همه تخصصها استفاده شود تا برای سرمایه گذاران ریسک ایجاد نشود.
 
دو پنجم مسیر کاهش ٥٠ درصدی شدت انرژی با طرحهای بند ق
 
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت یادآور شد: با اجرای طرحهای بند ق، یک میلیارد و ٩٠٠ میلیون بشکه معادل نفت خام صرفه جویی می شود که با توجه به هدف صرفه جویی تجمیعی ٥ میلیارد بشکه معادل نفت خام از سال ١٣٩٤ تا ١٤٠٠، دو پنجم مسیر با این طرحها طی می شود.
 
وی با اشاره به این که قسمتی از مسیر کاهش ٥٠ درصدی شدت انرژی تا سال ١٤٠٠ با قانون اصلاح الگوی مصرف طی می شود، گفت: قانون ١٧٧٠ شامل ٧٥ ماده است که همه وزارتخانه ها در آن درگیر هستند.
 
ماده ١٥ قانون رفع موانع تولید
 
سیفی با اشاره به تمدید بند ق تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ در قانون بودجه امسال گفت: این تکالیف قانونی در قانون جدید امسال با عنوان "ماده ١٥ قانون رفع موانع تولید" مطرح می شوند.
 
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همچنین طرحهای جدید ماده ١٥ قانون رفع موانع تولید را توسعه نیروگاههای گازی، اصلاح وانت بارها، گلخانه ها، مرغداریهای کشور در بخش کشاورزی، توسعه NGV و بهسازی صنایع عنوان کرد.
 
وی با اشاره به اقدامات قیمتی و غیرقیمتی برای رسیدن به کاهش مصرف انرژی گفت: محورهای این اقدامات بند ق تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣، قانون اصلاح الگوی مصرف (١٧٧٠) و قانون هدفمند کردن یارانه هاست.
 
سیفی با اشاره به این که مبلغ کل سرمایه گذاری در بند ق تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣، یکصد میلیارد دلار بود که تاکنون ٢٢ میلیارد آن در بخش بهینه سازی مصرف انرژی در شورای اقتصاد تصویب شده است.
 
وی افزود: بند ق تبصره ٢ قانون بودجه شامل ١٢ طرح با بازپرداخت حدود ٣٠ میلیارد دلاری به سرمایه گذاران است که دارای طول عمرهای متفاوت هستند که ارزش صرفه جویی در این طرحها به قیمت روز محاسبه می شود.
 
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت یادآور شد: ارزش صرفه جویی حاصل از اجرای این ١٢ طرح در طول عمر مفید آنها ١٦٠ میلیارد و ٦٥٧ میلیون دلار خواهد بود که ٣٩٤ میلیون تن معادل کربن کاهش گازهای گلخانه ای و حدود ٤ میلیارد دلار نیز کمک به هزینه های اجتماعی انتشار کربن را به دنبال دارد.
 
سیفی ادامه داد: طرحهای تفاهم، افزایش کارایی موتورخانه های ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری، جایگزینی ١٤٠ هزار تاکسی فرسوده با تاکسی تمام گازسوز، برقدار کردن چاههای کشاورزی دیزلی، جایگزینی ١٧ هزار اتوبوس شهری فرسوده دیزلی با اتوبوسهای گازسوز، توسعه حمل و نقل ریلی و نوسازی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده در شورای اقتصاد به تصویب رسیده اند و سه طرح جایگزینی ٤٠٠ هزار موتوسیکلت بنزینی ١٢٥ سی سی فرسوده با موتوسیکلت برقی، توسعه مترو تهران و توسعه مترو کلانشهرها در دست بررسی هستند.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

بیش از ۹ میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر شده است
درآمدزایی 60 میلیون دلاری پالایشگاه هاشمی‌نژاد
قیمت نفت سیر صعودی می یابد/ باید جایگاه قبلی خود را در اوپک بازیابیم
یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش به کار خود پایان داد
انتشار نخستین شماره از دوره جدید ماهنامه (انرژی خاورمیانه امروز)
کسری 35 هزار میلیارد ریالی منابع مالی صنعت برق /نیروگاههای کم بازده تعطیل می شوند
کاهش قیمت نفت عامدانه است/ برگزاری اجلاس اوپک بدون نتیجه باعث سقوط قیمت نفت می‌شود




۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن