محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843486979
افخمی: بدیهیات نزد فیلمساز جوان امروز ضدسینماست نه سینما/ موتمن: در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را!
واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افخمی: بدیهیات نزد فیلمساز جوان امروز ضدسینماست نه سینما/ موتمن: در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را!
فرزاد موتمن در نشست «بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران» گفت: در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را، یعنی نه روشنفکرها به مردم اهمیت میدهند و نه مردم برای روشنفکرها ترهای خورد میکنند.
جوان آنلاين: هشتمین جلسه از سلسله نشستهای «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» با موضوع «بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران» عصر روز گذشته با حضور بهروز افخمی و فرزاد موتمن از کارگردانان سینما و با اجرای محمدامین نوروزی در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد. در این نشست ابتدا فرزاد موتمن با بیان مقدمهای از تاثیرات اجتماعی بر سینمای جهان گفت: در یک نگاه کلی میتوانیم بگوئیم که سینما و هرچیز دیگری در خلا اتفاق نمیافتد و فیلمها طبعا حاصل فعل و انفعالات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه اطراف خودشان هستند. سوالی که در مورد مکاتب سینمایی در اروپا پرسیده شد کاملا درست است اما به این توجه داشته باشید که مکاتب بعد از جنگ جهانی دوم مردند و بعد از آن دیگر مکتبی نداریم. اما از این منظر این حرف درستی است که شما میتوانید ردپای تحولات اجتماعی را در تمام این پدیدهها پیدا کنید. مثلا اکسپرسیونیزم آلمان کاملا تاثیرپذیر است از آنچه که در دهه بیست در آلمان اتفاق افتاد. سال 1921 انقلاب آلمان شکست خورد و رهبران این انقلاب که چپگراها بودند توسط پلیس ترور شدند و جسدشان به رودخانه انداخته شد. بعد از گروههای راست و چپ افراطی شروع کردند به فعالیتهای تروریستی و بمبگذاری و المان در جوی از خوف و ترس فرو رفت. پس طبیعی بود که در چنین جامعهای سینمای اکسپرسیونیستی با آن دکورها و گریمهای اگزجره و کاراکترهایی با ابعاد منفی و ... رشد میکند و ایجاد میشود. اما در نهایت باید گفت که بعد از جنگ جهانی دوم مکتبها مردند و آخرین مکتب نئورئالیزم ایتالیا بود که باز پسزمینه سیاسی و اجتماعی در ایتالیای آن روز داشت. اکثر فیلمهای ایران ضدسینما هستند در ادامه بهروز افخمی با اشاره به وجود مشکلات ابتدایی در سینمای ایران گفت: من ترجیح میدهم که بحثم را از جای دیگری آغاز کنم و به نظرم اول باید در مورد پیشفرضها یک بازنگری بکنیم. من همیشه احساس میکنم که تصوری که راجع به سینما در ذهن جوانهایی که میخواهند فیلم بسازند وجود دارد تصور مبهمی است. این ابهام البته به خودی خود در تمام آموزههای ما وجود دارد اما مشکل از جایی آغاز میشود که ما چیزی که سینما نیست یا ضدسینماست را بخواهیم بسازیم، آموزش دهیم و دربارهاش بحث کنیم. به همین دلیل هم گاهی اوقات من وقتی پیشفرضها و چیزهایی که فکر میکنم در سینما بدیهی است را میگویم خیلیها معترض هم میشوند. سینما عبارتست از نمایش فیلم روی پرده بزرگ در سالن تاریک و در حضور جمعیت. تا اینجا مشکلی نیست. اما این مشخصات شرایطی را پدید میاورد که متاسفانه چیزی که امروز در سینمای ایران میبینیم هیچ ربطی به آن ندارد. یعنی اکثر فیلمسازان ما اساسا توجهی به این پرده بزرگ و فیلم دیدن در حضور جمعیت و... ندارند. این فیلمسازان فیلمها را طوری میسازند که انگار ادامه یک فیلم کوتاه دو دقیقهای است که میشود روی یوتیوب یا روی گوشی موبایل هم دید. و کاملا قابل پیشبینی است که این فیلمها روی پرده چه فاجعهای خواهند شد. توجه به مردم جزو ماهیت سینماست افخمی با شاره به نقش مردم در سینما ادامه داد: اینها و خیلی از ذاتیات سینما در سینمای امروز ایران نادیده گرفته شده و عملا چیزی که با آن مواجهیم ضدسینماست، به این معنی که اساسا برای مخاطب عام و مردم ساخته نمیشود. اولین کارگردانان فیلمهای بلند تاریخ سینما برای باقی ماندن سینما تنها روی مردم حساب میکردند، آنهم مردم فقیر کارگری که میخواهد با آمدن به سینما مشکلات خودش را فراموش کند. کسانی که تو کوچه و خیابان بزرگ میشدند و نه پولدارها. و با همین مردم سینما تثبیت شد. پس توجه به مردم اساسا در ماهیت سینما هست. اما حالا مردم ایران اصلا سینما می روند؟ 95 درصد تماشاچیان بالقوه ما ده سال یکبار هم به سینما نمیروند. بنابراین اساسا فکر میکنم طرح مسئله نسبت ایران و منافع ملی کمی زود، یا البته شاید کمی دیر است، باید ابتدا به این فکر کنیم که اصلا سینمایی باقی مانده که حالا بخواهد با منافع ملی نسبتی داشته باشد؟ روشنفکران ایرانی و مردم از هم جدا هستند در ادامه این نشست موتمن با بیان رشد نامتوازن جامعه ایران بحث را ادامه داد: واقعا چیزی به نام سینمای اجتماعی وجود ندارد. غالبا میخوانیم در مطبوعات که مینویسند ژانر اجتماعی. اجتماعی ژانر نیست. هر فیلمی در هر ژانری میتواند اجتماعی باشد. مثلا اکثر فیلمهای جنایی پسزمینه اجتماعی دارند و به نظر من اصلا فیلمهای جنایی سیاسیترین فیلمهای دنیا هستند. اگر میبینیم که در انطرف دنیا اتفاقات کمی قوامیافتهتر اتفاق میافتد و اینجا کمی بیفرم است، من فکر میکنم این ناشی از تحول اجتماعی جامعه ماست. ما جزو جوامعی نیستیم که تحولات تاریخی رو سیستماتیک و درست پشت سر گذاشتهاند. ما مثلا فئودالیزم نداشتیم و سیستم ارباب- رعیتی داشتیم اما شاه در اصلاحات ارضی پول را از روستاها برداشت آورد در بانک صنعت معدن گذاشت تا ایرانخودور را تاسیس کند، یعنی سرمایهداری ما اینطوری به وجود آمد. روشنفکری ما هم همینطوری به وجود آمد، یعنی در دوره قاجار یک عده از بچهپولدارها رفتند فرنگ و برگشتند شدند روشنفکر. در غرب روشنفکرها سابقه و ریشه دارند اما روشنفکر ایرانی نه. در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را، یعنی نه روشنفکرها به مردم اهمیت میدهند و نه مردم برای روشنفکرها ترهای خورد میکنند. در ایران برای هیچکش مهم نیست که نظر آن نویسنده یا فیلمساز درمورد فلان موضوع سیاسی و اجتماعی چیست. موتمن در ادامه افزود: هگل مفهومی را تعریف میکند تحت عنوان رشد مرکب و ناموزون. مثلا فرد پولدار جامعه ما یک میلیارد پول بنز میدهد اما از اینهاش خرمهره آویزان میکند. یعنی جامعه ما ناموزون رشد کرده و همهی اینها تعریفهای اجتماعی را سخت میکند و این قطعا تاثیرش را در سینما هم میگذارد. این البته به معنای عدم اصالت نیست اما نمیشود تعریف دقیق و مشخصی ارائه داد. کسی نمیپرسید ابراهیم گلستان فیلمسازی بلد هست یا نه! بهروز افخمی در ادامه بحث با بیان پیشینهای از سوتفاهم موجود در مورد ماهیت سینما گفت: من باز میگردم به مسائل ابتدایی. میخواهم بگویم ما سینما را بدفهمیدیم و اصلا ضدسینما را به جای سینما گرفتیم، پس با این تعریف هر فیلم اجتماعی هم، میتواند سینما باشد یا ضدسینما. مسئله این است که میشود فیلم اجتماعی ساخت، ولی اول این فیلم باید سینما باشد، اما اکثر فیلمهایی که ما میبنیم اساسا ماهیت سینما را در نظر نگرفتهاند. بنابراین ارتباطی با تماشاچی نمیتواند برقرار کند. افخمی ادامه داد: این هم برمیگردد به یک پیشینه. نسل ما و قبل از ما وقتی جوان بودند و هیچ کتاب ترجمه شدهای در مورد سینما نبود، سینما را چطور یاد گرفتند؟ خب نگاه میکردند به دست فیلمسازان قبل از خودشان که تعدادشان خیلی هم نبود. ما آن زمان دو جریان سینمایی هم بیشتر نداشتیم. یک جریان حول پارسفیلم شکل میگرفت، یعنی جریان دکتر اسماعیل کوشان که تاسیسات و استودیو داشت و داشت تلاش میکرد صنعت سینما را راه بیندازد. یک جریان دیگر هم حول و حوش ابراهیم گلستان بود که او هم استودیو و وسایل داشت و میتوانست جریانی را راه بیندازد. در آن شرایط هم هیچکس از خودش نمیپرسید که این دو مرکز و جریانی که برای فیلمسازی وجود دارد اصلا ربطی به ماهیت اصلی سینما دارند یا ندارند و این دو نفر اصلا فیلمسازی بلد هستند یا نیستند؟ اصلا کسی جرئت و اطلاعات چنین پرسشی نداشت. دو جریان بود یا باید میرفتی سراغ این یا سراغ آن دیگری. به هر حال آن چیزی که از ابتدای انقلاب تولید و ترویج شد و فیلمسازان جوان الان بدیهی تصور میکنند ضدسینماست و اساسا سینما نیست. شاهدش هم اینکه دیگر کسی سینما نمیرود. فیلمساز هم دیگر برای مردم فیلم نمیسازد و هدفش این است که فیلمش به جشنوارهها برود. این وضعیت در طول سالها نهادینه شده است. سینمای ایران بافت اقتصادی درست ندارد موتمن در ادامه بحث افخمی در مورد شرایط غیرطبیعی سینمای ایران گفت: میخواهم بین بحث خودم و صحبتهای اقای افخمی پلی بزنم. ما میخواهیم درباره سینمای اجتماعی ایران صحبت کنیم ولی اول باید درباره این صحبت کنیم که چرا فیلمسازان ما برای مخاطب اندک فیلم میسازند. به نظرم مشکل ما اساسا یک مشکل اقتصادی است. سینمای ما هیچ بافت اقتصادی درستی ندارد. مثلا در امریکا سردر سالنهای سینما ارمی دارد و مثلا نوشته فاکس یا دریمورکز یا... این به این معنی است که فاکس وقتی میخواهد فیلمی تولید کند از ابتدا میداند که آن فیلم را در چه تاریخی و در چند سینما اکران خواهد کرد. و میداند که چقدر باید هزینه کند که با این میزان اکران هزینهاش بازگردد. حالا فیلمهای جیمز کامرون را برای 3000-4000 سالن با 250 میلیون دلار میسازد و فیلمهای جارموش را برای 12 سینما. دانشجوی من میپرسد فیلم دانشجویایم را چطور بفرستم کن؟! موتمن ادامه داد: در ایران یک دره وسیعی بین تولید و اکران وجود دارد. یعنی تو نمیدانی فیلمت در چند سینما و چه تاریخی قرار است نمایش داده شود. درست ضد چیزی که در مثلا امریکا هست. آنجا ساخت فیلم که شروع میشود میدانند تاریخ اکران چه زمانی است و شروع میکنند به آگهی دادن. ما اینجا میگوئیم حالا فیلم را بسازیم یا اکران میشود یا میفرستند هنر و تجربه و یکریال یکریال پول درمیآوریم، اما منتقدان میگویند باریکلا خیلی فیلم خوبی ساختی، مخاطب هم هیچی نفهمید! ما اوضاعمان غیرطبیعی است. بافت اقتصادی درست چیزی است که اقای افخمی میگوید اما ما نگاهمان به جشنوارههاست. دانشجوی من فیلم دانشجویی ساخته میپرسد این را چطور بفرستم کن؟! مردم امریکا حتی در فیلم سوپرمن هم خودشان را میبینند وی در ادامه با اشاره به سینمای آمریکا گفت: شکل طبیعی این است که شما فیلم بسازید و با فروش مردمی پول فیلم بعدی را دربیاورید. ما اما با رانتهای دولتی فیلم میسازیم و به محض فروش هم پول دوباره به سینما بازنمیگردد، بلکه تبدیل میشود به برج و ملک شمال و تعطیلی آخر هفته در دوبی. یعنی این پول به سینما بازنمیگردد. در چنین شرایطی طبیعی است که بیانگیزگی ایجاد شود و هم برای فیلمساز ماجرا علیالسویه شود و هم مخاطب خودش را در فیلمها نبیند. تماشاگر متوسط آمریکایی حتی در سوپرمن هم خودش را میبیند چون سوپرمن هم یک روزنامهنگار طبقهی متوسطِ کموبیش پپه است. پس طبقه متوسط امریکایی که هم مذهبی است و هم زندگی محدودی دارد، در سوپرمن خودش را میبیند که حالا میتواند پرواز هم بکند. ما الان داریم در مورد مجموعهی سینمایی صحبت میکنیم که خیلی غیرطبیعی است. یک فیلم میفروشد چون میگویند حکومتی است و فیلم دیگر میفروشد چون میگویند به حکومت متلک انداخته است. بنابراین در چنین شرایط غیرطبیعی، بحث درباره سینمای اجتماعی و اینکه فرمولی داشته باشیم برای درامهای اجتماعی طبعا خیلی سخت میشود. ماجرای پولهای دولتی و پولهای اروپایی! موتمن در پایان جلسه گفت: اینجا یک بحث دیگر هم داریم در مورد پولهای دولتی. وقتی سینمای شما بوروکراتیک میشود و متکی به پولهای دولتی، طبعا افرادی که نزدیکتر هستند به سازمانها و نهادها این بودجهها را محاصره میکنند. از آنطرف هم جوانی که دستش به این پولها نمیرسد میگوید خب یک فاندهایی هست در اروپا، یک بخشی از پول را وزارت امورخارجه سوئیس میدهد، یک بخشی را جشنواره برلین میدهد، یک بخشی را کن میدهد و.... یعنی از همان ابتدا میشود فیلمساز جشنوارهها. خب معلوم است در چنین شرایط غیرطبیعی از سینمای ایران جان فورد درنمیاید.
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]
صفحات پیشنهادی
در نشست بررسی «بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران» مطرح شد افخمی: بدیهیات نزد فیلمساز جوان امرو
در نشست بررسی بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران مطرح شدافخمی بدیهیات نزد فیلمساز جوان امروز ضدسینماست نه سینما موتمن در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را فرزاد موتمن در نشست بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران گفت در ایران روشنفکرها زندگافخمی و موتمن «تحولات اجتماعی در سینمای ایران» را بررسی میكنند
افخمی و موتمن تحولات اجتماعی در سینمای ایران را بررسی میكنند هشتمین جلسه از سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران با حضور بهروز افخمی و فرزاد موتمن از كارگردانان سینما در حوزه هنری برگزار خواهد شد به گزارش پایگاه خبریدر هشتمین جلسه از نشستهای «نسبت سینمای ایران و منافع ملی»؛ بررسی «بازنمایی تحولات اجتماعی در س
در هشتمین جلسه از نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی بررسی بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران با حضور افخمی و موتمنهشتمین جلسه از سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران با حضور بهروز افخمی و فرزاد موتمن از کارگردانانهمكاری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و انجمن سینمای جوانان ایران
همكاری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا ع و انجمن سینمای جوانان ایران خبرگزاری پانا طی دیدار مدیرعامل بنیاد بینالمللی فرهنگی و هنری امام رضا ع با مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران زمینههای همكاری دو سازمان در برگزاری رویدادهای فرهنگی مورد بحث و همفكری قرار گرفت ۱۳۹۴ يکشنبه ۶سینما در ایجاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقش آفرین است/جامعه شهری نیازمند نگاهی نقادانه همراه با امید و نشاط ا
یک تهیه کننده سینما سینما در ایجاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقش آفرین است جامعه شهری نیازمند نگاهی نقادانه همراه با امید و نشاط است محمد احمدی گفت جامعه شهری ما به نگاه نقادانه و اصولی همراه با امید و نشاط نیاز دارد و سینما می تواند بستر این نوع نگاه و جهان بینی را فراهم آوردگفتوگو با بایانریل کارگردان چینی فیلم «نورجمعه» سینمای ایران همانند زندگی واقعی است/به سینمای کیارس
گفتوگو با بایانریل کارگردان چینی فیلم نورجمعهسینمای ایران همانند زندگی واقعی است به سینمای کیارستمی فرهادی و مجیدی علاقه دارمکارگردان چینی فیلم نورجمعه با ابراز علاقه نسبت به سینمای کیارستمی فرهادی و مجیدی گفت تماشای فیلم های ایرانی مانند تماشا کردن فیلم های مستند است در واقع هنشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی به «گام نهایی» رسید
با موضوع مذاکرات هسته ای ایران با 5 1 نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی به گام نهایی رسید سی امین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی با موضوع مذاکرات هسته ای همراه با اکران و نقد مستند گام نهایی برگزار می شود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقلفیلمسازان موبایلی باید پیشنهاد تازه ای برای سینمای ایران داشته باشند
علی مصفا فیلمسازان موبایلی باید پیشنهاد تازه ای برای سینمای ایران داشته باشند بازیگر و کارگردان سینما معتقد است فیلمسازانی که با موبایل فیلم می سازند باید به جای استفاده از فاکتورهای سینمای ایران فکر کنند و چیز تازه ای را که در سینمای ما وجود ندارد معرفی کنند به گزارش حوزه سدو پرستوی زرین وسه دیپلم افتخار به انجمن سینمای جوانان ایران رسید
با اعلام اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم كوتاه سما دو پرستوی زرین وسه دیپلم افتخار به انجمن سینمای جوانان ایران رسید با پایان یافتن نخستین جشنواره فیلم كوتاه سما سه دیپلم افتخار و دو تندیس پرستوی زرین به تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران رسید به گزارش حوزه سینما باشگاهنشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی به «گام نهایی» رسید
نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی به گام نهایی رسیدسیامین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی با موضوع مذاکرات هسته ای همراه با اکران و نقد مستند گام نهایی برگزار می شود به گزارش خبرگزاری فارس در این نشست که کارگردانان مستند گام نهایی نیز در آن حضور دارند دکتر فؤادبررسی علل تعدد جشنوارههای سینمایی در ایران در رادیو به هر شکل شده بودجه جور میکنیم تا جشنواره برگزار کنیم
بررسی علل تعدد جشنوارههای سینمایی در ایران در رادیوبه هر شکل شده بودجه جور میکنیم تا جشنواره برگزار کنیم تعدد جشنواره های سینمایی در ایران با حضور سیاوش حقیقی دبیر جشنواره فیلم شهر و مجتبی امینی دبیر جشنواره سما وعلیرضا رضا داد در برنامه رادیویی سینما معیار بررسی شد به گزارشچرا سینمای ایران بی قصه شد؟
بازخوانی کلام سینمایی نویسان وطنی بعد از 8 سال چرا سینمای ایران بی قصه شد غالباً گفته میشود که امروز مشکل اصلی سینمای ما بیقصگی فیلمهاست این قضیه را دیگر عامیترین مخاطبان سینما هم فهمیدهاند و کار از نک و نالهای منتقد جماعت گذشته اما وقت ریشهیابی آن رسیده که ما چرا به چ«رخ دیوانه» به «ایرانبرگر» نزدیک شد / دو فیلم میلیاردی بعد از 30 روز نمایش
رخ دیوانه به ایرانبرگر نزدیک شد دو فیلم میلیاردی بعد از 30 روز نمایش فرهنگ > سینما - دو فیلم اکران نوروزی از مرز فروش یک میلیارد عبور کردند درنا حسینزاده سینمای ایران نوروز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشته است و این روزها خبرهایی در مورد فیلمهای اکراصریح و شفاف با فرید فرخندهکیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان/1 قرار نیست مدرسه عالی سینما و سینمای جوان موازی کار
صریح و شفاف با فرید فرخندهکیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان 1قرار نیست مدرسه عالی سینما و سینمای جوان موازی کاری کنند نگاه کارمندی را از دفاتر استانها دور میکنیممدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت وقتی مدرسه عالی سینما تشکیل میشود در کنارش جایی مثل انجمن است قرار نیست که ادغام شود وبه بهانه ۱۲۲ سالگی «چارلین چاپلین» گزارش فارس از زندگی مشهورترین کمدین تاریخ سینما+عکس
به بهانه ۱۲۲ سالگی چارلین چاپلینگزارش فارس از زندگی مشهورترین کمدین تاریخ سینما عکسچارلی چاپلین کمدین مشهور انگلیسی که یکی از پرحاشیهترین هنرمندان زمان خود بود امروز ۱۲۲ ساله میشود در این گزارش زندگی چاپلین در چهارچوب عکسهایی که کمتر دیده شده روایت شده است به گزارش خبرنگاردانشجويان سوري بورسيه مدرسه عالي سينما ايران ميشوند
۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۸ ۱۴ب ظ دانشجويان سوري بورسيه مدرسه عالي سينما ايران ميشوند موج- رئيس سازمان سينمايي در ديدار با مدير يک شرکت راديويي و تلويزيوني سوريه گفت آماده برگزاري دورههاي تخصصي فيلمسازي براي سينماگران و بورسيه کردن دانشجويان سوري هستيم به گزارش خبرگزاري موج ايوبي رجای خالی سینمای ایران در بخش مسابقه و یک فیلم در بخش نوعی نگاه فهرست فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم کن اع
جای خالی سینمای ایران در بخش مسابقه و یک فیلم در بخش نوعی نگاهفهرست فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم کن اعلام شدبرگزارکنندگان شصت و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کن فهرست فیلم های شرکت کننده در بخش مسابقه جشنواره امسال را اعلام کردند به گزارش خبرنگار سینمایی فارس شصت و هشت-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها