تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813222601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجويان سوري بورسيه مدرسه عالي سينما ايران مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۸:۱۴ب.ظ)
دانشجويان سوري بورسيه مدرسه عالي سينما ايران مي‌شوند موج- رئيس سازمان سينمايي در ديدار با مدير يک شرکت راديويي و تلويزيوني سوريه گفت: آماده برگزاري دوره‌هاي تخصصي فيلمسازي براي سينماگران و بورسيه کردن دانشجويان سوري هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، ايوبي رئيس سازمان سينمايي در دومين روز برگزاري بازار بين‌المللي فيلم تهران در ديدار با مدير يک شرکت راديويي و تلويزيوني سوريه گفت: آماده برگزاري دوره‌هاي تخصصي فيلم‌سازي براي سينماگران و بورسيه کردن دانشجويان سوري هستيم.
«ديانا جبور» مدير يک شرکت راديويي و تلويزيوني در ديدار با حجت‌الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي عنوان کرد: من سينماي ايران را با تماشاي فيلم‌هاي ايراني دنبال مي‌کنم و به آن علاقه زيادي دارم.
وي همچنين از ايوبي امکان و شرايط بورسيه شدن دانشجويان علاقه‌مند به سينما توسط ايران را جويا شد و درخواست کرد تا طي نامه‌اي شرايط و ضوابط اين امر در آينده‌اي نزديک شرح داده شود.
رئيس سازمان سينمايي نيز بيان کرد: مدرسه عالي سينما در ايران باهدف جذب و شناسايي جوانان با استعداد در حوزه فيلم‌سازي تأسيس شده است و مي‌توان دوره‌هايي چند هفته‌اي را براي علاقه‌مندان در اين مدرسه تدارک ديد، همچنين امکان برگزاري دوره‌هاي بلندمدت تخصصي نيز وجود دارد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سه‌شنبه 8 ارديبهشت در حاشيه جشنواره فيلم فجر به ديدار با نمايندگان سينماي کشورهاي کانادا و نيوزلند پرداخته و قرار بر آن شد که نماينده کانادا براي جذب سرمايه‌گذار در سينماي ايران تلاش‌هايي را صورت دهد.
حجت‌اله ايوبي ظهر امروز ديداري با جان ميلر مدرس کارگاه‌هاي فيلم‌سازي و استعداديابي کانادا و پيت رائو کارگردان نيوزلندي داشت و در قالب اين نشست قرار بر آن شد که ميلر در زمينه جذب سرمايه از کشورهاي مختلف اقداماتي را براي سينماي ايران دنبال کند.
رئيس سازمان سينمايي در اين نشست متذکر شد: سينماي ايران از اين توان برخوردار است که با کشورهاي مختلف به همکاري پرداخته و توليدات مشترکي داشته باشد.
وي ادامه داد: مي‌توان براي به نتيجه رسيدن توليدات مشترک نويسنده و کارگردان‌هايي از دو کشور انتخاب کرد تا بدين ترتيب با شکل‌گيري نوعي کميسيون مشترک کار آغاز شود، البته بايد در اين زمينه توجه داشت که در اين راه مرسوم آن است که دولت راه را باز کند. چراکه در صورت آماده شدن شرايط بخش خصوصي خود مي‌داند چگونه بايد کار را دنبال کند.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين اظهار کرد: باوجود آنکه سينماي ايران طرفداران بسياري در دنيا دارد، ما همچنان در بازارهاي جهاني سهم به نسبت کمي داريم.
وي همچنين يادآور شد: با اين وجود ما در جشنواره ملي فجر امسال حدود 100 فيلم داشتيم که 40 درصد آن‌ها ساخت جوان‌ها بود و کيفيت کار سينماگران جوان به گونه‌اي بود که همه بزرگان سينما را متحير کرد که اين موضوع نشان‌دهنده آن است که سينماي ايران ادامه دارد و تمام نشده است.
ايوبي در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: ما در ايران انجمن سينماي جوانان را داريم که اين مرکز در 60 نقطه کشور شعبه‌هايي دارد و سينما از آنجا و با ساخت فيلم‌هاي کوتاه آغاز مي‌شود، حتي فيلم‌سازاني مانند اصغر فرهادي نيز از همين انجمن‌ها کار را شروع کرده و به‌تدريج پس از ساخت فيلم‌هاي کوتاه به فيلم‌هاي بلند سينمايي رسيده‌اند.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين اظهار کرد: اکنون تجربيات خانم ميلر در حوزه بين‌الملل مي‌تواند کمک قابل‌توجهي به ما داشته باشد، چراکه 20 سال قبل سينماي ايران در شرايطي به سر مي‌برد که تقريبا همه فيلم‌هاي آن با حمايت دولت ساخته مي‌شد، اما؛ اکنون نزديک به 70 درصد فيلم‌ها با بودجه بخش خصوصي ساخته مي‌شود و ما به‌عنوان بخش دولتي مشوق فيلم‌سازها هستيم و از کارگرداناني که فيلم‌هايشان در جشنواره‌هاي مختلف جوايزي دريافت مي‌کنند، حمايت مي‌کنيم، اما؛ در نهايت بيشتر فيلم‌ها کار شخصي خود فيلم‌سازان است.
ايوبي در ادامه افزود: سينماگران ما سال گذشته 222 جايزه بين‌المللي دريافت کرده و در 46 جشنواره داوران ايراني به داوري پرداختند، بر همين اساس سينماي ايران داراي ظرفيت و پتانسيلي است که مي‌توان آن را ارتقا داد.
اما؛ جان ميلر که تاکنون در سطح بين‌الملل در کشورهاي متعددي به شناسايي و کشف استعدادهاي جوان سينما پرداخته نيز در ديدار با معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان کرد: کار من سفر به تمام دنيا و توسعه استعدادهاي جوان است، اما؛ واقعا فيلم‌هايي که در ايران ديدم، به مراتب جذاب‌تر بوده و از موضوعات و داستان‌هاي جالبي بهره مي‌برند و البته طنز هم در آن‌ها به خوبي مورد توجه قرارگرفته و سهم قابل‌توجهي دارد.
پس از ذکر اين نکته، ايوبي با لبخند اين‌گونه عنوان کرد که در کشور ما طنز چنان جايگاهي دارد که يکي از فوايد مهم تلفن همراه به ردوبدل کردن لطيفه‌ها مربوط مي‌شود.
جان ميلر در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به سفرهايي که اخيرا به کشورهايي مانند کوبا و کلمبيا داشته، اظهار کرد: برنامه در حال حاضر در دنيا بخش‌هاي مختلفي به حمايت از استعدادها مي‌پردازند که شايد يکي از مهم‌ترين آن‌ها صندوق برلين يا موسسه آمستردام باشد که هدف نهايي هر دو شناسايي استعدادهاي جوان است و در کشورهاي مختلف مي‌توان از اين قابليت بهره گرفت.
وي همچنين عنوان کرد: در کلمبيا دولت به دنبال يافتن استعدادها بود و بر همين اساس تلاش کردند تا عوامل مختلفي که مي‌توانند موجب کشف اين استعدادها شوند، در کلمبيا دورهم جمع شوند که پس از اين اتفاق جايگاه کلمبيا در بازارهاي جهاني به طور چشمگيري ارتقا پيدا کرد، زيرا علاوه بر کشف استعدادها مشوق و پيش پرداخت هيا مالي و سرمايه‌گذاري اقتصاد جهاني کمک به سزايي به سينماي اين کشور کرد.
مي‌لر ادامه داد: در کوبا هم مشابه همين اتفاق رخ داد و همزمان با افزايش مشوق‌هاي دولتي با کشورهاي مختلفي نيز براي عقد قراردادهاي مشترک صحبت شد.
اين فيلم‌ساز در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به کشور کانادا اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعيت کشور ما که چندان بالا نيست ما نياز به جذب سرمايه‌هاي بيروني داريم.
وي در پايان توجه به داستان‌هايي که ميان مردم دو کشور حالت مشترک دارد را عاملي براي تشويق کشورها به ساخت فيلم‌هاي مشترک دانست.
پيت رائو نيز در اين نشست با اشاره به توانايي‌ها و ظرفيت‌هايي که در دو کشور وجود دارد، به اهميت انجام فعاليت‌هاي مشترک تأکيد کرد.
سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر و هجدهمين بازار بين‌المللي فيلم تهران تا 12 ارديبهشت‌ماه ادامه دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن