محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842856879
بررسی علل تعدد جشنوارههای سینمایی در ایران در رادیو به هر شکل شده بودجه جور میکنیم تا جشنواره برگزار کنیم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسی علل تعدد جشنوارههای سینمایی در ایران در رادیو
به هر شکل شده بودجه جور میکنیم تا جشنواره برگزار کنیم
« تعدد جشنواره های سینمایی در ایران» با حضور سیاوش حقیقی، دبیر جشنواره فیلم شهر و مجتبی امینی، دبیر جشنواره سما وعلیرضا رضا داد در برنامه رادیویی سینما معیار بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه این هفته سینما معیار با موضوع « تعدد جشنواره های سینمایی در ایران» با حضور سیاوش حقیقی، دبیر جشنواره فیلم شهر و مجتبی امینی، دبیر جشنواره سما وعلیرضا رضا داد، با اجرای سید امیر جاوید برگزار شد. مجری برنامه پیش از بررسی موضوع اصلی برنامه سوالی در مورد علت نامگذاری جشنواره فیلم شهر پرسید و حقیقی گفت: جشنواره فیلم شهر به دلیل کثرت موضوعی که دارد فقط جماعت سینما و سینماگر نباید از این فیلم ها استفاده کنند، برای همین سینما تاثیر بی بدیلی در جامعه شهری و انسانی دارد. هنر هفتم، هنریست که می تواند قدرتمندانه به سمت و سویی برود که برای مردم تاثیر گذار باشد و عده ای هم تلاش می کنند این اتفاقات در جشنواره های موضوعی هم لحاظ شود ولی هم در مورد این جشنواره و هم عملکرد سیستم فرهنگی نظام جمهوری اسلامی، می خواهیم که بی تعارف صحبت کنیم. مجری به « تعامل شهروندان، زندگی انسانی و متعالی، پاکیزه سازی حیات شهری و تکریم مقاومت برای بقای شهرها» به عنوان اهداف جشنواره اشاره کرد که حقیقی گفت: حرف بین المللی ما « جامعه سالم» است، که کلیت این ماجراست. جشنواره فیلم شهر بر اساس و پایه خاستگاه مقام معظم رهبری از مسئولین و مردم است که ایشان در سفری که به خراسان شمالی داشتند، 28 سوال را مطرح می کنند که بین اینها مثلا از فرهنگ آپارتمان نشینی سوال کردند که چگونه هست؟ و ربا در جامعه چه تاثیراتی داشته است؟ و موارد مختلفی که مطرح می کنند. شهرداری از دل این، 18 محور را در بخش فرهنگی، اجتماعی و شهری، شاخصه عملکرد خود قرار می دهد. از دل همین ها موضوعات شهر را گرفتیم و این فراخوان و سیاست گذاریمان بر این اساس است که بحث قانون گرایی، نظم اجتماعی و پاکیزگی و مبانی است. در مثال گفته ام که در درگیری خیابان کسی به فکر جدا کردن افراد در درگیری نیست و همه به دنبال فیلم گرفتن هستند! اگر سینما را شاخصه این قضیه بگذاریم که به عنوان هنر تاثیر گذار است، پس وظیفه من به عنوان شهرداری ها این است که برای مردم فرهنگ سازی درست کنم و دفاعم از جشنواره فیلم شهر این است. در ادامه برنامه، مجری از امینی خواست تا در مورد علت به وجود آمدن جشنواره سما توضیح دهد و او در پاسخ گفت: جشنواره فیلم کوتاه سما که متبرک سید مرتضی آوینی است و معنی آسمانی دارد، امسال راه اندازی شد، تاکنون به موضوع سبک زندگی اسلامی، آنطور که باید پرداخته نشده است.این موضوع از موضوعات مهم برای خانواده و نسل جوان است و ما این جشنواره را در قالب چهار فیلم کوتاه داستانی، پویانمایی کوتاه، مستند کوتاه و فیلمنامه کوتاه برنامه ریزی و اجرا کردیم و در سه ماهی که دبیرخانه فعالیت داشت، حدود 1900 اثر از کل کشور به دبیرخانه ارسال شد. باتوجه به زمان برگزاری جشنواره که معمولا در آن فصل، اتفاق خاصی در حوزه فرهنگ و هنر نمی افتد چهار هیئت انتخاب داشتیم که در شب عید کار خودش را انجام داد و در زمان عید هم چهار هیئت داوری کارشان را انجام دادند و به مناسبت سالروز شهادت آوینی، مراسم همایش تصویر قلم و افتتاحیه جشنواره را داشتیم که 22 فروردین به مدت یک هفته جشنواره در سینما فلسطین برگزار شد و یکشنبه تا چهارشنبه اکران آثار راه یافته به بخش رقابتی را داشتیم که 1900 اثر در چهار قالب به رقابت پرداختند. مجری در ادامه از امینی سوال کرد: مشابه این ساختارها که در جشنواره سما دارید در جشنواره های دیگر هم ارائه شده است، جشنواره سما از چه نظر متفاوت است؟ امینی جواب داد: علت اینکه چهار فیلم اولی اکران داشتیم این بود که فیلم کوتاه سازان فاصله کمتری داشته باشند و ببینند که این فاصله زیاد نیست و با تلاش و کوشش می توانند به مرحله بعدی فیلم سازی برسند، چهار پک آموزشی داشتیم که در روز اول برای آقای شهاب حسینی در بازیگری، در روز دوم آقای مهرداد اسکویی برای مستند، روز سوم آقای رسول صدرعاملی برای فیلمنامه و روز چهارم برای آقای افخمی در کارگردانی بود. موضوع اصلی و جالب این است که چرا در جشنواره سال اولی 1900 اثر از کل کشور می آید؟ ما در کشورمان جشنواره های کوتاه زیاد داریم و اکثرشان هم موضوع آزاد یا تخصصی سیاست های مجموعه اجرا کننده است، مثلا در جشنواره شهر، سیاست های شهرداری است و یا جشنواره پروین اعتصامی موضوع خودش را دارد. ما جشنواره ای را راه اندازی کردیم که خلا موضوعی که چارچوب و شاکله فرهنگی کشورمان است و به آن توجه نمی شود و نسل جوان از این موضوع آسیب می خورد و آن بحث سبک زندگی اسلامی است. مجری گفت: این موضوع در جشنواره عمار هم بوده است. سما به شکل تخصصی به موضوع سبک زندگی اسلامی پرداخته است امینی گفت: موضوع جشنواره عمار، انقلاب و ارزشی است ولی سبک زندگی اسلامی یک مدیوم تخصصی است و بیشتر بحث هنجار و اخلاق مداری و چارچوب های اخلاقی در جامعه را رقم می زند. جشنواره سما به شکل تخصصی به موضوع سبک زندگی اسلامی پرداخته و اولویت دوم آن تکنیک بوده است. عملکرد جشنواره های دیگر درست است و اینجا نیامده ایم که جشنواره های دیگر را نقد کنیم، موضوعی که مطرح است این است که در خیلی جشنواره ها یک نکته را می بینیم که یا خیلی گاردشان بسته است و یا خیلی گاردشان باز است، یعنی این دامنه جنبی و فضای محتوایی اینها باز هست. ما فقط یک بخش و یک محتوا را داشته ایم و آن سبک زندگی اسلامی-ایرانی است، و در هیچ جشنواره ای مستقیما به این موضوع اشاره نشده است که بتوانیم الگوسازی درست تصویری برای مخاطب معرفی کنیم که بگوییم معیار تصویری دروغ یا غیبت و ... این است. تعدد جشنوارهها مشکل نیست بلکه فرصت است سپس مجری در طی تماس تلفنی، با آقای رضاداد، دبیر جشنواره فجر گفت و گو کرد و گفت: علت برگزاری این همه جشنواره چیست و چه معنا و ضرورتی دارد؟ وی در پاسخ گفت: تعدد جشنواره ها، مساله و مشکل نیست، چون هر جشنواره یک فرصت است و مشکلی که در برخی جشنواره ها وجود دارد، غیر موثر برگزار شدن آنهاست، وگرنه برای هر آئینی در کشورمان با توجه به مخاطبین متعدد و تنوع فکری مختلف در کشورمان، این جشنواره ها فرصت هایی هستند که تنوع رفتار و سلائق را ایجاد کنند. منتها گاهی با جشنواره ها و آئین هایی رو به رو می شویم که مخاطبین خودشان را پیدا نمی کنند یا تلاش برای پیداکردن مخاطب نمی کنند، و عمده مشکل در آنجاست. مقایسه ای بین مقاومت و فجر می کنم: در جشنواره فجر ممکن است که از بیست یا سی فیلم، مثلا 6 فیلم موضوع مقاومت داشته باشد، تمرکزی که به این موضوع با این اولویت می شود در این شش فیلم در جشنواره مقاومت، آثار مقداری برجسته سازی می شود. آثاری که در جشنواره فجر فرصت کافی برای برجسته سازی اینها پیدا نشود یا همین موضوع سبک زندگی اسلامی و حالا موسسه شهید آوینی تمرکزی بر موضوع سبک زندگی اسلامی کرده است و مجموعا در یک مرحله پالایش کرده و مثلا در بخشی دیگر 54 فیلم داستانی را در بخش مسابقه داستانی آورده اند و آنها به عنوان الگوهای نزدیک به سبک زندگی روی اینها تمرکز و بحث شد و چند نفر از اساتید و برجستگان سینما در آنجا صحبت کردند و جوانانی که مخاطب این موسسه و جشنواره بودند فضای مثبت در اینها ایجاد شد و موسسه هم تعهد کرده که در این موضوع تولید کنند. اگر جشنواره با کمک به تولید و حمایت نکاتی که مورد توجهشان است و با مخاطبی که دارند درست برگزار شود هنوز تنوع آئینها و رفتارها وجود دارد. تمرکز جشنوارهها در تهران در ادامه، مجری از سیاوش حقیقی پرسید: با توجه به بودجه و امکانات محدود و ظرفیت اکران و پذیرش محدود، کارکرد روانی- رسانه ای چه تاثیری در روند سینما دارد؟ وی در پاسخ گفت: مرکزیت تمام جشنواره ها تهران است و شاید اگر این در کشوری پخش می شد که در وسعت زیادی هست، تا این حد دیده نمی شد که بگوییم تعدد جشنواره وجود دارد. اگر قرار است جشنواره ای مثل جشنواره فیلم شهر برگزار کنیم قطعا پس از جشنواره با توجه به سیاست های آن جشنواره باید کار بشود، اصلا کار سفارشی اشتباه نیست، ولی فیلم سفارشی باید درست باشد. در قسمت پنجم همین جشنواره فیلم شهر، اگر لیست فیلم های پذیرفته شده را ببینیم نیمی از آن برای خود موسسه شهر است چون سیاست اینها این بوده که کار سفارش بدهند و دیدگاهی که داشتند این بود که این فیلم ها ارائه شود و تاثیرش را در جامعه و سینماگران بگذارد. مجری گفت: برای اینکه تاثیر خودش را بگذارد، یکی از ابتدایی ترین چیزهایی که انتظارش هست، این است که مخاطب آن را ببیند، ظرفیت اکران ما که اتفاق مشخصی است و گاهی شاید حتی امکان اکران فیلم نباشد. حقیقی در این مورد توضیح داد و گفت: فیلم خوب جایی نمی ماند و خود مردم می روند و آن را می بینند، فیلم هم تاثیر خودش را خواهد گذاشت. حداقل زبان به زبان می گردد که کدام فیلم خوب است و مردم دنبال آن فیلم می روند. آقای رضاداد یک دبیر ثابت و یک سیاست گذاری ثابت دارد که این در جشنواره های موضوعی نیست، امروز من هستم و فردا کسی دیگر می آید و ما این تغییرات را دیده ایم. امینی هم در این مورد صحبت کرد و گفت: پیشکسوت تر از آقای رضا داد در برگزاری جشنواره شاید در کشورمان نباشد، و به نظرم این چند جشنواره مهم که در کشورمان داریم، یک خلا دارد و آن این است که میتینگ ها و اتاق فکر ها و شوراهایی از مسئولین جشنواره ها تا امروز دور هم جمع نشده اند تا طی یک فرآیند اتاق فکر استفاده کنند و ایرادها ارائه شود و نقطه نظرات مثبتی ارائه بشود که بتوان از آن استفاده کرد؛ اتفاقی که گاهی غیرعمد در کشورمان می افتد 72 ملت بودن سیستم هست، همه آقای رضاداد را به عنوان مدیر کاربلد و متخصص قبول داریم ولی اتفاقی می افتد که همه زیر یک بیرق نمی آیند. باید یک پدری بالای سر مجموعه فرهنگ و هنر باید باشد که موذی کاری نشود و آزمون و خطاهایمان به حداقل برسد،اما این ضعف را همیشه داشته ایم و در اکثر کشورها این اتفاق می افتد و اگر آقای x تا یک دهه دبیر جشنواره هست، و برنامه ریزی پنج یا ده ساله می کند تا آن جشنواره به سر منزل مقصود برسد تا دبیر جشنواره ای که برنامه ریزی می کند و سال بعد عوض می شود و کسی دیگر جای او می آید و چیزی که قبلا برنامه ریز شده به باد خواهد رفت. این معضل هست که این چارچوب را به این سیستم بدهیم تا کمتر دچار آزمون و خطا بشود، این همه پتانسیل نیروی انسانی و خلق این همه آثار کوتاه داستانی و این همه جوان که به جشنواره راه پیدا می کنند. فقط تهران را نگاه نکنید. این همه مخاطب که کار تولید می کنند در جشنواره الف که نمی توانند راه پیدا کنند و شرایط اکران در سینما و تلویزیون را هم که ندارند، یک انگیزه و بستری باید باشد که این جوان ها بتوانند کارشان را ارائه کنند و ضعفشان را پیدا کنند و نقد بشوند. در حوزه فرهنگ و هنر کار ویژه ای اتفاق نیفتاده که 15 جشنواره و این همه مخاطب داریم. وقتی می بینید که در سینمای فلسطین ساعت 2 تا 10 شب در جشنواره سما، چهار هزار نفر آدم هست،اگر بی فایده یا موازی باشد این اتفاق برایش خواهد افتاد؟ و این همه رغبت و استقبالی دیده می شود؟ مصداق جشنوارهزدگی این است که سازمانی گمان میکند کار موثر، جشنواره برگزار کردن است سپس مجری از رضاداد سوال کرد: چقدر از این هیجانی که برای برگزاری جشنواره های مختلف وجود دارد را ناشی از جشنواره زدگی می دانید؟ یا اساسا معتقدید که جشنواره زدگی هنوز رخ نداده است؟ رضا داد در پاسخ گفت: تعبیر من از جشنواره زدگی، جشنواره غیر موثر برگزار کردن است. دوسال پیش در دانشگاهی که درس می دادم اتفاقا موضوعی که درس می دادم با موضوع یکی از این جشنواره ها سازگار بود و در دو جلسه از کلاس درسم به دانشجوها گفتم که آن جشنواره و فیلم های آن را ببینند، آن جشنواره هم در سینمای فلسطین برگزار می شد و مخاطبین آن من و هفت دانشجوی فوق لیسانس و دو نفر دیگر بودند. بخشی از جشنواره ها دارند خلا محدودیت های نمایش و خلا سینما، خلا برخوردهای موضوعی و گپ و گفت ها را جبران می کنند. مصادیق جشنواره زدگی را این می دانم که یک سازمانی گمان می کند که کار موثر، جشنواره برگزار کردن است و اینگونه به اهدافش می رسد. خیر، جشنواره فقط بستر است و مهم این است که ظرفیت ها را ایجاد کرده باشید، و به فرآیند تولید و حمایت از تولید فکر کرده باشید. اگر سازمانی که در سال می خواهد جشنواره برگزار کند متعهد بشود که چندین برابر بودجه برای جشنواره باید بگذارد باید زحمتش بکشد و از تولیداتی حمایت کند که مرتبط با اهداف آن سازمان هست، وقتی محصولات تخصصی و کافی داشتید یک جایی می خواهید که معرفی کنید و ارزشیابی کنید تا تشویق بشوند و این معرفی در بستر جشنواره است. شما باید فکر نمایش باشید و کاری را که تولید کرده اید و با سیاست ها سازگار بوده است و در جهت اهداف عمومی و ملی کشور حرکت کرده،بررسی شده و زمینه گفتگوی تخصصی برای آن فراهم شده و حالا فرآیند شما جستجو برای نمایش است که به شکل خانگی، تلویزیون و سینما و ... است. مدیریتی که می خواهد کار موثر کند باید دلش برای آنچه تولید شده و مردم نسبت به آن حساس شده اند، بتپد. اگر این سازمان ها و هرکه می خواهد کار فرهنگی کند به این مساله به شکل تخصصی نگاه کند و به تولید محصول توجه کند و جشنواره بستری برای تشویق تولید کنندگان شود و بعد هم فرآیند نمایش پیگیری شود فکر می کنم این شکل درست نگاه به موضوع جشنواره است. اگر در تهران و یا در استان های دیگر تعدادی جشنواره برگزار شود که واقعا بتوانند موثر باشند مشکلی نیست ولی اگر یکی برگزار شود ولی فرآیند تولید و تشویق و نمایش در آن اتفاق نیفتد اشتباه کرده ایم. به هر شکل شده بودجه جور میکنیم تا جشنواره برگزار کنیم مجری سوال دیگری از رضاداد پرسید و گفت: آیا هرچیزی را در فضای سینما می شود از جشنواره انتظار داشت؟ رضا داد پاسخ داد: خیلی چیزها را می شود انتظار داشت، هر گفت و گو و فضای فکری و فرهنگی در جشنواره ها مغنتم است. حقیقی در این مورد گفت: ما می خواهیم به مشکل بودجه فرهنگی برسیم، به هر شکل شده بودجه را جور می کنیم تا جشنواره ای بر اساس موضوع فرهنگی برگزار کنیم که هرکس هم سیاست های خاص خودش را دارد. نکته من این است که آقای رضا داد شما کمک کنید، چراکه جشنواره فجر به عنوان پایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و پیشانی اصلی جشنواره هاست. ما نیاز داریم که نه از لحاظ دید حکومتی و دولتی بلکه از لحاظ اشخاصی که سوابق درخشانی دارند،باید کمک شود، و همینطور در مورد بودجه فرهنگی فکر درستی کنیم. فکر نمی کنم بودجه سازمان سینمایی بیشتر از صد و ده یا صد و پانزده میلیارد تومان یعنی بودجه یک کیلومتر از جاده تهران به شمال باشد. فرهنگ، اولویت کشور نیست رضا داد گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ، اولویت کشور قرار نگرفته است. سپس امینی در صحبت های پایانی خودش گفت: خیلی در حوزه فرهنگ و هنر عقب هستیم و خیلی کم کار کرده ایم. شاید برخی اوقات جاهایی مطرح شود که اینجا کار کرده ایم یا آنجا کار کرده ایم تا این جشنواره برگزار شود، ولی کار خیلی کم انجام شده و خیلی برای انجام دادن داریم و خیلی به حوزه فرهنگ و هنر بدهکاریم. امیدوارم یک موضوعی که حضرت آقا هم مطرح کرده اند و آن همدلی و همزبانی است، در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق بیفتد. هم دربخش خصوصی و هم بخش دولتی دست به دست هم دهیم تا فرهنگ هنر اسلامی درست اجرا شود وتاثیر گذاری فرهنگ و هنر را در بستر خانواده و نسل جوان ببینیم. امینی هم در صحبت پایانی خود گفت: باز هم تاکید می کنم که حتی اگر بگوییم 120 میلیارد تومان بودجه برای این بخش سینما باشد، باید بر 80 میلیون نفر جامعه ایرانی- اسلامی تقسیم کنیم. ما فرهنگ سازان مملکت هنوز نتوانسته ایم ایران هراسی را در جامعه جهانی از بین ببریم. برنامه رادیویی سینما معیار پنجشنبهها ساعت 16 از رادیو گفتوگو پخش میشود. برنامهای با اجرای سید امیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمد جواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد. انتهای پیام/س
94/02/07 - 09:41
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]
صفحات پیشنهادی
موضع ایران برابر سعودیها شاهکار است/ سینماییها کتاب بخوانید!
موضع ایران برابر سعودیها شاهکار است سینماییها کتاب بخوانید این بازیگر گفت بازیگرانی که این همه دستمزد میگیرند مقداری هم به فکر حرفه خودشان باشند این وظیفه هنرمندان است که اتفاقا به تبلیغ کتاب بپردازند نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از 16 اردیبهشت دوره بیست و هشتم خود را آغقدیمی ترین نقشه ایران به شکل گربه + عکس
قدیمی ترین نقشه ایران به شکل گربه عکس گربه ایرانی که در اروپا به علت زیبایی خواهان فراوانی دارد٬ البته از ایران آمده است ولی آیا شما توجه کرده اید که نقشه ایران خود شبیه گربه ای است که روی بالشی نشسته پشت به افغان و هند و سرش به طرف روسیه است بالش مذکور مانع از آن است که پنجهسوار بر قطار نوروزی رادیو ایران
گزارشی از پشت صحنه 2 برنامه پر مخاطب رادیو ایران در ایام نوروز سوار بر قطار نوروزی رادیو ایران تاریخ انتشار یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 11 46 | شماره خبر 1902130195457051158 تعداد بازدید 0 پ پ میگویند فرهنگ مردم ایرانزمین شفاهی است این را میشود از همنشینیها نقلقولهابررسي رضايتمندي کاربران از بازي هاي ايراني
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ۱۷ ۵۶ب ظ در دانشگاه آزاد اسلامي انجام مي شود بررسي رضايتمندي کاربران از بازي هاي ايراني موج- بررسي رضايتمندي کاربران از بازيهاي ايراني با فرآيند تحقيقاتي از سوي دانشگاه آزاد اسلامي انجام ميشود به گزارش خبرگزاري موج صنعت ساخت بازيهاي رايانهاي در ايران باوجدلیل تعطیلی موقت «جمعه ایرانی» به روایت مدیر رادیو ایران
دلیل تعطیلی موقت جمعه ایرانی به روایت مدیر رادیو ایران تاریخ انتشار دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 16 40 | شماره خبر 1912753808437805549 تعداد بازدید 12 پ پ برنامه جمعه ایرانی قرار است شش ماه توقف داشته باشد برنامهای که با احتساب سالهایی که تحت عنوان صبح جمعه شما با پخپیوستن ایران به کنوانسیونهای «کپیرایت» بررسی میشود
شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۰۸ دبیر علمی پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط گفت ایران جزو معدود کشورهای دنیاست که قوانین گذشته را حفظ کرده و عضو هیچ معاهده بینالمللی در زمینه کپیرایت نشده است به گزارش ایسنا محمود صادقی درباره اهداف و دستاوردهای این همایش گفتبررسي علمي پيوستن ايران به کنوانسيونهاي بينالمللي «کپي رايت»
۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۲ ۳۰ب ظ بررسي علمي پيوستن ايران به کنوانسيونهاي بينالمللي کپي رايت موج - دبير علمي پنجمين همايش ملي حقوق مالکيت ادبي هنري و حقوق مرتبط گفت ايران جزء معدود کشورهاي دنيا است که قوانين گذشته را حفظ کرده و عضو هيچ معاهده بينالمللي در زمينه کپيرايت نشده استآمادگی پاکستان برای خرید محصولات رادیو و تلویزیون ایران
آمادگی پاکستان برای خرید محصولات رادیو و تلویزیون ایران شناسهٔ خبر 2535150 چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵ ۳۸ هنر > رادیو و تلویزیون رایزن فرهنگی سفارت پاکستان در تهران با مشاور رییس سازمان و مدیرکل امور بین الملل صدا و سيما دیدار و گفتگو كرد به گزارش خبرگزاری مهر جلسه دیدار- پیوستن ایران به کنوانسیون های بین المللی کپی رایت بررسی می شود
پیوستن ایران به کنوانسیون های بین المللی کپی رایت بررسی می شود تهران-ایرنا-دبیر علمی پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط گفت ایران جز معدود کشورهای دنیا است که قوانین گذشته را حفظ کرده و عضو هیچ معاهده بین المللی در زمینه کپی رایت نشده است به گزارش روز شنبه ایفراخوان هم اندیشی بررسی الحاق ایران به «کنوانسیون مشترک مدیریت ایمنی سوخت مصرف شده و پسمانهای رادیواکتیو»
ایلنا سازمان انرژی اتمی با صدور فراخوانی به منظور بهرهمندی از آرای صاحبنظران فراخوانی درباره هم اندیشی بررسی الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک مدیریت ایمنی سوخت مصرف شده و پسمانهای رادیواکتیو را اعلام کرد به گزارش ایلنا کارگروه قوانین و مقررات دفتر امور مجلس سازیر10هزارتومان کارت نکشید/واکنش وزیر ارتباطات به مشکل ایرانسلیها/بررسی انتخابات الکترونیکی در ایران
زیر10هزارتومان کارت نکشید واکنش وزیر ارتباطات به مشکل ایرانسلیها بررسی انتخابات الکترونیکی در ایران فناوری اطلاعات > ارتباطات - مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه سه شنبه 25 فروردین 1394 واکنش وزیر ارتباطات به مشکل مشترکان ایرانسل در حالي که موضوع عدم اعمهمترین عناوین سرویس فرهنگی فارس در روز یکشنبه ششم اردیبهشت از خاطرات حسن خجسته در مدیریت رادیو تا روایت اکبر
مهمترین عناوین سرویس فرهنگی فارس در روز یکشنبه ششم اردیبهشتاز خاطرات حسن خجسته در مدیریت رادیو تا روایت اکبر عبدی از مهاجرت و وطنپرستی مدیری که حرف اشتباهش را پس گرفت و گرانترین کنسرت ایرانعملی که معادل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد خاطرات حسن خجسته در مدیریت رادیوفرهنگ ۲۵۰۰ ساله با رسم شکل! |اخبار ایران و جهان
فرهنگ ۲۵۰۰ ساله با رسم شکل من هنوز نمیتونم این فرهنگ 2500 ساله رو درک کنم کو این فرهنگ 2500 ساله چرا ما نمیبینیمش الان یه اماراتی با 46 سال فرهنگ ته سیگارشو نمیندازه زمین ولی ایرانی ها با خون پاک آریایی و 2500 سال فرهنگ فیلتر سیگارشونو به همدیگه شوت میکنن کد خبر ۴۹۲۲۰۹من و تیم جشنواره خود را در یک آزمون سخت قرار دادیم نظر رئیس سازمان سینمایی درباره تنها نماینده سینمای ایران در
من و تیم جشنواره خود را در یک آزمون سخت قرار دادیمنظر رئیس سازمان سینمایی درباره تنها نماینده سینمای ایران در کن و بینالملل فجرحجتالله ایوبی گفت به عقیده من حضور فیلم سینمایی ناهید در جشنواره کن بعد از یک وقفه طولانی و عدم حضور جدی سینمای ایران در عرصههای بینالمللی آنهم دیک اتفاق نادر در رادیو و "جمعه ی ایرانی"!
سازندگان جمعه ایرانی از درخواست مرخصی شش ماهه برای خود و این برنامه خبر میدهند برنامه جمعه ایرانی قرار است شش ماه توقف داشته باشد برنامهای که با احتساب سالهایی که تحت عنوان صبح جمعه شما با پخش شد حدود سه دهه میشود که روی آنتن است سازندگان جمعه ایرانی از درخواست مرگفتوگوی فارس با پدر رادیوی ایران در ۷۵ سالگی رادیو خجسته:حس کردم که دیگر نباید در رادیو باشم/اصلا رادیو گوش ن
گفتوگوی فارس با پدر رادیوی ایران در ۷۵ سالگی رادیوخجسته حس کردم که دیگر نباید در رادیو باشم اصلا رادیو گوش نمیکردم سرافراز از گل کمتر به من نگفتمعاون سابق صدا از خط قرمزهای دوران مدیریتی خود گفت از دلایل رفتنش از رادیو و اتفاقات پشت پردهای که تلاش میکرد رادیو رشد نکند او هبررسي بودجه «جاي خالي شکوه» در فارابي
۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۲ ۳۵ب ظ بررسي بودجه جاي خالي شکوه در فارابي موج - آخرين فيلمنامه محسن دامادي در بنياد سينمايي فارابي مورد بررسي قرار ميگيرد به گزارش خبرگزاري موج دامادي گفت جاي خالي شکوه پيش از اين به فارابي ارائه شده بود اما به خاطر تغييرات مديريتي فرصتي براي بررسي پ-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها