تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834081666
در نشست بررسی «بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران» مطرح شد افخمی: بدیهیات نزد فیلمساز جوان امروز ضدسینماست نه سینما/ موتمن: در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را!
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست بررسی «بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران» مطرح شد
افخمی: بدیهیات نزد فیلمساز جوان امروز ضدسینماست نه سینما/ موتمن: در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را!
فرزاد موتمن در نشست «بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران» گفت: در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را، یعنی نه روشنفکرها به مردم اهمیت میدهند و نه مردم برای روشنفکرها ترهای خورد میکنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، هشتمین جلسه از سلسله نشستهای «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» با موضوع «بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران» عصر روز گذشته با حضور بهروز افخمی و فرزاد موتمن از کارگردانان سینما و با اجرای محمدامین نوروزی در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد. در این نشست ابتدا فرزاد موتمن با بیان مقدمهای از تاثیرات اجتماعی بر سینمای جهان گفت: در یک نگاه کلی میتوانیم بگوئیم که سینما و هرچیز دیگری در خلا اتفاق نمیافتد و فیلمها طبعا حاصل فعل و انفعالات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه اطراف خودشان هستند. سوالی که در مورد مکاتب سینمایی در اروپا پرسیده شد کاملا درست است اما به این توجه داشته باشید که مکاتب بعد از جنگ جهانی دوم مردند و بعد از آن دیگر مکتبی نداریم. اما از این منظر این حرف درستی است که شما میتوانید ردپای تحولات اجتماعی را در تمام این پدیدهها پیدا کنید. مثلا اکسپرسیونیزم آلمان کاملا تاثیرپذیر است از آنچه که در دهه بیست در آلمان اتفاق افتاد. سال 1921 انقلاب آلمان شکست خورد و رهبران این انقلاب که چپگراها بودند توسط پلیس ترور شدند و جسدشان به رودخانه انداخته شد. بعد از گروههای راست و چپ افراطی شروع کردند به فعالیتهای تروریستی و بمبگذاری و المان در جوی از خوف و ترس فرو رفت. پس طبیعی بود که در چنین جامعهای سینمای اکسپرسیونیستی با آن دکورها و گریمهای اگزجره و کاراکترهایی با ابعاد منفی و ... رشد میکند و ایجاد میشود. اما در نهایت باید گفت که بعد از جنگ جهانی دوم مکتبها مردند و آخرین مکتب نئورئالیزم ایتالیا بود که باز پسزمینه سیاسی و اجتماعی در ایتالیای آن روز داشت. اکثر فیلمهای ایران ضدسینما هستند در ادامه بهروز افخمی با اشاره به وجود مشکلات ابتدایی در سینمای ایران گفت: من ترجیح میدهم که بحثم را از جای دیگری آغاز کنم و به نظرم اول باید در مورد پیشفرضها یک بازنگری بکنیم. من همیشه احساس میکنم که تصوری که راجع به سینما در ذهن جوانهایی که میخواهند فیلم بسازند وجود دارد تصور مبهمی است. این ابهام البته به خودی خود در تمام آموزههای ما وجود دارد اما مشکل از جایی آغاز میشود که ما چیزی که سینما نیست یا ضدسینماست را بخواهیم بسازیم، آموزش دهیم و دربارهاش بحث کنیم. به همین دلیل هم گاهی اوقات من وقتی پیشفرضها و چیزهایی که فکر میکنم در سینما بدیهی است را میگویم خیلیها معترض هم میشوند. سینما عبارتست از نمایش فیلم روی پرده بزرگ در سالن تاریک و در حضور جمعیت. تا اینجا مشکلی نیست. اما این مشخصات شرایطی را پدید میاورد که متاسفانه چیزی که امروز در سینمای ایران میبینیم هیچ ربطی به آن ندارد. یعنی اکثر فیلمسازان ما اساسا توجهی به این پرده بزرگ و فیلم دیدن در حضور جمعیت و... ندارند. این فیلمسازان فیلمها را طوری میسازند که انگار ادامه یک فیلم کوتاه دو دقیقهای است که میشود روی یوتیوب یا روی گوشی موبایل هم دید. و کاملا قابل پیشبینی است که این فیلمها روی پرده چه فاجعهای خواهند شد. توجه به مردم جزو ماهیت سینماست افخمی با شاره به نقش مردم در سینما ادامه داد: اینها و خیلی از ذاتیات سینما در سینمای امروز ایران نادیده گرفته شده و عملا چیزی که با آن مواجهیم ضدسینماست، به این معنی که اساسا برای مخاطب عام و مردم ساخته نمیشود. اولین کارگردانان فیلمهای بلند تاریخ سینما برای باقی ماندن سینما تنها روی مردم حساب میکردند، آنهم مردم فقیر کارگری که میخواهد با آمدن به سینما مشکلات خودش را فراموش کند. کسانی که تو کوچه و خیابان بزرگ میشدند و نه پولدارها. و با همین مردم سینما تثبیت شد. پس توجه به مردم اساسا در ماهیت سینما هست. اما حالا مردم ایران اصلا سینما می روند؟ 95 درصد تماشاچیان بالقوه ما ده سال یکبار هم به سینما نمیروند. بنابراین اساسا فکر میکنم طرح مسئله نسبت ایران و منافع ملی کمی زود، یا البته شاید کمی دیر است، باید ابتدا به این فکر کنیم که اصلا سینمایی باقی مانده که حالا بخواهد با منافع ملی نسبتی داشته باشد؟ روشنفکران ایرانی و مردم از هم جدا هستند در ادامه این نشست موتمن با بیان رشد نامتوازن جامعه ایران بحث را ادامه داد: واقعا چیزی به نام سینمای اجتماعی وجود ندارد. غالبا میخوانیم در مطبوعات که مینویسند ژانر اجتماعی. اجتماعی ژانر نیست. هر فیلمی در هر ژانری میتواند اجتماعی باشد. مثلا اکثر فیلمهای جنایی پسزمینه اجتماعی دارند و به نظر من اصلا فیلمهای جنایی سیاسیترین فیلمهای دنیا هستند. اگر میبینیم که در انطرف دنیا اتفاقات کمی قوامیافتهتر اتفاق میافتد و اینجا کمی بیفرم است، من فکر میکنم این ناشی از تحول اجتماعی جامعه ماست. ما جزو جوامعی نیستیم که تحولات تاریخی رو سیستماتیک و درست پشت سر گذاشتهاند. ما مثلا فئودالیزم نداشتیم و سیستم ارباب- رعیتی داشتیم اما شاه در اصلاحات ارضی پول را از روستاها برداشت آورد در بانک صنعت معدن گذاشت تا ایرانخودور را تاسیس کند، یعنی سرمایهداری ما اینطوری به وجود آمد. روشنفکری ما هم همینطوری به وجود آمد، یعنی در دوره قاجار یک عده از بچهپولدارها رفتند فرنگ و برگشتند شدند روشنفکر. در غرب روشنفکرها سابقه و ریشه دارند اما روشنفکر ایرانی نه. در ایران روشنفکرها زندگی خودشان را دارند و جامعه هم زندگی خودش را، یعنی نه روشنفکرها به مردم اهمیت میدهند و نه مردم برای روشنفکرها ترهای خورد میکنند. در ایران برای هیچکش مهم نیست که نظر آن نویسنده یا فیلمساز درمورد فلان موضوع سیاسی و اجتماعی چیست. موتمن در ادامه افزود: هگل مفهومی را تعریف میکند تحت عنوان رشد مرکب و ناموزون. مثلا فرد پولدار جامعه ما یک میلیارد پول بنز میدهد اما از اینهاش خرمهره آویزان میکند. یعنی جامعه ما ناموزون رشد کرده و همهی اینها تعریفهای اجتماعی را سخت میکند و این قطعا تاثیرش را در سینما هم میگذارد. این البته به معنای عدم اصالت نیست اما نمیشود تعریف دقیق و مشخصی ارائه داد. کسی نمیپرسید ابراهیم گلستان فیلمسازی بلد هست یا نه! بهروز افخمی در ادامه بحث با بیان پیشینهای از سوتفاهم موجود در مورد ماهیت سینما گفت: من باز میگردم به مسائل ابتدایی. میخواهم بگویم ما سینما را بدفهمیدیم و اصلا ضدسینما را به جای سینما گرفتیم، پس با این تعریف هر فیلم اجتماعی هم، میتواند سینما باشد یا ضدسینما. مسئله این است که میشود فیلم اجتماعی ساخت، ولی اول این فیلم باید سینما باشد، اما اکثر فیلمهایی که ما میبنیم اساسا ماهیت سینما را در نظر نگرفتهاند. بنابراین ارتباطی با تماشاچی نمیتواند برقرار کند. افخمی ادامه داد: این هم برمیگردد به یک پیشینه. نسل ما و قبل از ما وقتی جوان بودند و هیچ کتاب ترجمه شدهای در مورد سینما نبود، سینما را چطور یاد گرفتند؟ خب نگاه میکردند به دست فیلمسازان قبل از خودشان که تعدادشان خیلی هم نبود. ما آن زمان دو جریان سینمایی هم بیشتر نداشتیم. یک جریان حول پارسفیلم شکل میگرفت، یعنی جریان دکتر اسماعیل کوشان که تاسیسات و استودیو داشت و داشت تلاش میکرد صنعت سینما را راه بیندازد. یک جریان دیگر هم حول و حوش ابراهیم گلستان بود که او هم استودیو و وسایل داشت و میتوانست جریانی را راه بیندازد. در آن شرایط هم هیچکس از خودش نمیپرسید که این دو مرکز و جریانی که برای فیلمسازی وجود دارد اصلا ربطی به ماهیت اصلی سینما دارند یا ندارند و این دو نفر اصلا فیلمسازی بلد هستند یا نیستند؟ اصلا کسی جرئت و اطلاعات چنین پرسشی نداشت. دو جریان بود یا باید میرفتی سراغ این یا سراغ آن دیگری. به هر حال آن چیزی که از ابتدای انقلاب تولید و ترویج شد و فیلمسازان جوان الان بدیهی تصور میکنند ضدسینماست و اساسا سینما نیست. شاهدش هم اینکه دیگر کسی سینما نمیرود. فیلمساز هم دیگر برای مردم فیلم نمیسازد و هدفش این است که فیلمش به جشنوارهها برود. این وضعیت در طول سالها نهادینه شده است. سینمای ایران بافت اقتصادی درست ندارد موتمن در ادامه بحث افخمی در مورد شرایط غیرطبیعی سینمای ایران گفت: میخواهم بین بحث خودم و صحبتهای اقای افخمی پلی بزنم. ما میخواهیم درباره سینمای اجتماعی ایران صحبت کنیم ولی اول باید درباره این صحبت کنیم که چرا فیلمسازان ما برای مخاطب اندک فیلم میسازند. به نظرم مشکل ما اساسا یک مشکل اقتصادی است. سینمای ما هیچ بافت اقتصادی درستی ندارد. مثلا در امریکا سردر سالنهای سینما ارمی دارد و مثلا نوشته فاکس یا دریمورکز یا... این به این معنی است که فاکس وقتی میخواهد فیلمی تولید کند از ابتدا میداند که آن فیلم را در چه تاریخی و در چند سینما اکران خواهد کرد. و میداند که چقدر باید هزینه کند که با این میزان اکران هزینهاش بازگردد. حالا فیلمهای جیمز کامرون را برای 3000-4000 سالن با 250 میلیون دلار میسازد و فیلمهای جارموش را برای 12 سینما. دانشجوی من میپرسد فیلم دانشجویایم را چطور بفرستم کن؟! موتمن ادامه داد: در ایران یک دره وسیعی بین تولید و اکران وجود دارد. یعنی تو نمیدانی فیلمت در چند سینما و چه تاریخی قرار است نمایش داده شود. درست ضد چیزی که در مثلا امریکا هست. آنجا ساخت فیلم که شروع میشود میدانند تاریخ اکران چه زمانی است و شروع میکنند به آگهی دادن. ما اینجا میگوئیم حالا فیلم را بسازیم یا اکران میشود یا میفرستند هنر و تجربه و یکریال یکریال پول درمیآوریم، اما منتقدان میگویند باریکلا خیلی فیلم خوبی ساختی، مخاطب هم هیچی نفهمید! ما اوضاعمان غیرطبیعی است. بافت اقتصادی درست چیزی است که اقای افخمی میگوید اما ما نگاهمان به جشنوارههاست. دانشجوی من فیلم دانشجویی ساخته میپرسد این را چطور بفرستم کن؟! مردم امریکا حتی در فیلم سوپرمن هم خودشان را میبینند وی در ادامه با اشاره به سینمای آمریکا گفت: شکل طبیعی این است که شما فیلم بسازید و با فروش مردمی پول فیلم بعدی را دربیاورید. ما اما با رانتهای دولتی فیلم میسازیم و به محض فروش هم پول دوباره به سینما بازنمیگردد، بلکه تبدیل میشود به برج و ملک شمال و تعطیلی آخر هفته در دوبی. یعنی این پول به سینما بازنمیگردد. در چنین شرایطی طبیعی است که بیانگیزگی ایجاد شود و هم برای فیلمساز ماجرا علیالسویه شود و هم مخاطب خودش را در فیلمها نبیند. تماشاگر متوسط آمریکایی حتی در سوپرمن هم خودش را میبیند چون سوپرمن هم یک روزنامهنگار طبقهی متوسطِ کموبیش پپه است. پس طبقه متوسط امریکایی که هم مذهبی است و هم زندگی محدودی دارد، در سوپرمن خودش را میبیند که حالا میتواند پرواز هم بکند. ما الان داریم در مورد مجموعهی سینمایی صحبت میکنیم که خیلی غیرطبیعی است. یک فیلم میفروشد چون میگویند حکومتی است و فیلم دیگر میفروشد چون میگویند به حکومت متلک انداخته است. بنابراین در چنین شرایط غیرطبیعی، بحث درباره سینمای اجتماعی و اینکه فرمولی داشته باشیم برای درامهای اجتماعی طبعا خیلی سخت میشود. ماجرای پولهای دولتی و پولهای اروپایی! موتمن در پایان جلسه گفت: اینجا یک بحث دیگر هم داریم در مورد پولهای دولتی. وقتی سینمای شما بوروکراتیک میشود و متکی به پولهای دولتی، طبعا افرادی که نزدیکتر هستند به سازمانها و نهادها این بودجهها را محاصره میکنند. از آنطرف هم جوانی که دستش به این پولها نمیرسد میگوید خب یک فاندهایی هست در اروپا، یک بخشی از پول را وزارت امورخارجه سوئیس میدهد، یک بخشی را جشنواره برلین میدهد، یک بخشی را کن میدهد و.... یعنی از همان ابتدا میشود فیلمساز جشنوارهها. خب معلوم است در چنین شرایط غیرطبیعی از سینمای ایران جان فورد درنمیاید. انتهای پیام/
94/02/09 - 10:29
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]
صفحات پیشنهادی
در هشتمین جلسه از نشستهای «نسبت سینمای ایران و منافع ملی»؛ بررسی «بازنمایی تحولات اجتماعی در س
در هشتمین جلسه از نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی بررسی بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران با حضور افخمی و موتمنهشتمین جلسه از سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران با حضور بهروز افخمی و فرزاد موتمن از کارگردانانافخمی و موتمن «تحولات اجتماعی در سینمای ایران» را بررسی میكنند
افخمی و موتمن تحولات اجتماعی در سینمای ایران را بررسی میكنند هشتمین جلسه از سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران با حضور بهروز افخمی و فرزاد موتمن از كارگردانان سینما در حوزه هنری برگزار خواهد شد به گزارش پایگاه خبریبررسی «تحولات اجتماعی در سینمای ایران» در حوزه هنری
بررسی تحولات اجتماعی در سینمای ایران در حوزه هنری شناسهٔ خبر 2563310 دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۹ هنر > سینمای ایران هشتمین جلسه از نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع بازنمایی تحولات اجتماعی در سینمای ایران با حضور بهروز افخمی و فرزاد موتمن در حوزه هنری برگکارگردان ترکیهای مطرح کرد ساخت فیلم سینمایی «مولانا» با همکاری ایران و ترکیه
کارگردان ترکیهای مطرح کردساخت فیلم سینمایی مولانا با همکاری ایران و ترکیهتولگا چلین کانات تهیهکننده و کارگردان ترک پیشنهاد ساخت مشترک فیلم سینمایی مولانا توسط ایران و ترکیه را ارایه داد و گفت قصد دارم با همکاری فیلمسازان ایرانی فیلمی در حد استانداردهای هالیوود بسازم به گزادر گفتوگو با فارس مطرح شد «سمندر» مصطفی جمشیدی در نمایشگاه کتاب/ رمانی با روایت سینمایی
در گفتوگو با فارس مطرح شدسمندر مصطفی جمشیدی در نمایشگاه کتاب رمانی با روایت سینماییمصطفی جمشیدی از حضور رمان سمندر در نمایشگاه کتاب خبرداد و گفت این اثر از سوی نشر فاتحان عرضه خواهد شد مصطفی جمشیدی نویسنده در گفتوگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون سرانجاماجمالی/ رضاداد در نشست خبری: جداسازی بخش بینالملل از سینمای ایران همانقدر که فرصت است میتواند تهدید باشد
اجمالی رضاداد در نشست خبری جداسازی بخش بینالملل از سینمای ایران همانقدر که فرصت است میتواند تهدید باشددبیر سی و سومین جشنواره بخش بینالملل فیلم فجر گفت از نیمه دوم سال گذشته و قبلتر از آن به این میاندیشیدیم که بخش بینالملل را از سینمای ایران جدا کنیم به گزارش خبرنگار سینبررسی علل تعدد جشنوارههای سینمایی در ایران در رادیو به هر شکل شده بودجه جور میکنیم تا جشنواره برگزار کنیم
بررسی علل تعدد جشنوارههای سینمایی در ایران در رادیوبه هر شکل شده بودجه جور میکنیم تا جشنواره برگزار کنیم تعدد جشنواره های سینمایی در ایران با حضور سیاوش حقیقی دبیر جشنواره فیلم شهر و مجتبی امینی دبیر جشنواره سما وعلیرضا رضا داد در برنامه رادیویی سینما معیار بررسی شد به گزارشنشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی به «گام نهایی» رسید
نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی به گام نهایی رسیدسیامین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی با موضوع مذاکرات هسته ای همراه با اکران و نقد مستند گام نهایی برگزار می شود به گزارش خبرگزاری فارس در این نشست که کارگردانان مستند گام نهایی نیز در آن حضور دارند دکتر فؤادگلایههای کارگردان آذربایجانی در نشست فیلم سینمایی «نبات» موسی اوغلو: به فستیوال خودتان احترام بگذار
گلایههای کارگردان آذربایجانی در نشست فیلم سینمایی نباتموسی اوغلو به فستیوال خودتان احترام بگذارید از وضعیت اکران نامناسب فیلمم بسیار ناراحتمکارگردان فیلم نبات با بیان اینکه برای ساخت یک فیلم سینمایی صدها نفر زحمت میکشند گفت از وضعیت اکران نامناسب فیلمم بسیار ناراحتم اکران دردبیر علمی همایش ملی حقوق مالکیت ادبی: پیوستن ایران به کنوانسیونهای بین المللی «کپی رایت» بررسی علمی
دبیر علمی همایش ملی حقوق مالکیت ادبی پیوستن ایران به کنوانسیونهای بین المللی کپی رایت بررسی علمی میشوددبیر علمی پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط گفت ایران جز معدود کشورهای دنیا است که قوانین گذشته را حفظ کرده و عضو هیچ معاهده بین المللی در زمینه کپی رایت نشگزارشی از برنامه «هفت» جمعه 4 اردیبهشت نعمتی: رمز ماندگاری در سینما «سیرت» زیباست/رضاداد:
گزارشی از برنامه هفت جمعه 4 اردیبهشتنعمتی رمز ماندگاری در سینما سیرت زیباست رضاداد اکنون زمان برقراری ارتباط سینمای ایران با جهان استآنا نعمتی با حضور در برنامه هفت گفت به نظرم تنها شرط ماندگاری یک هنرمند در عرصه هنر داشتن سیرت زیباست البته در ابتدا زیبایی در مقابل دوربین مورداوودی شست نقد و بررسی فیلم سینمایی «رخ دیوانه»: طیفهای مختلف جامعه در «رخ دیوانه» نقاط م
داوودی شست نقد و بررسی فیلم سینمایی رخ دیوانه طیفهای مختلف جامعه در رخ دیوانه نقاط مشترک خود را پیدا میکنندابوالحسن داوودی کارگردان رخ دیوانه در نشست نقد و بررسی این فیلم عنوان کرد طیفهای مختلف جامعه در این فیلم نقاط اشتراک خود را پیدا میکنند در این صورت است که جامعه ما می«خمسه خمسه» نسخهای سینمایی از «آخرین روزهای زمستان» ساخت فیلم جدید «بهروز افخمی»
خمسه خمسه نسخهای سینمایی از آخرین روزهای زمستانساخت فیلم جدید بهروز افخمی براساس فصل چهارم یک مستند موفقکاگردان فیلم سینمایی روباه در حاشیه جشنواره سماء اعلام کرد فیلمش جدیدش را بر اساس فصل چهارم مستند آخرین روزهای زمستان خواهد ساخت به گزارش خبرگزاری فارس بهروز افخمی روزهای شلگفتوگو با بایانریل کارگردان چینی فیلم «نورجمعه» سینمای ایران همانند زندگی واقعی است/به سینمای کیارس
گفتوگو با بایانریل کارگردان چینی فیلم نورجمعهسینمای ایران همانند زندگی واقعی است به سینمای کیارستمی فرهادی و مجیدی علاقه دارمکارگردان چینی فیلم نورجمعه با ابراز علاقه نسبت به سینمای کیارستمی فرهادی و مجیدی گفت تماشای فیلم های ایرانی مانند تماشا کردن فیلم های مستند است در واقع هششم اردیبهشت ماه/ نشست نقد و بررسی فیلم «رخ دیوانه» در فرهنگسرای فردوس
ششم اردیبهشت ماه نشست نقد و بررسی فیلم رخ دیوانه در فرهنگسرای فردوسجلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم رخ دیوانه روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه با حضور کارگردان تهیه کننده دیگر عوامل فیلم و بازیگران درساعت 18 در فرهنگسرای فردوس برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس در این نشست در کنار حسی و هفتمین جلسه سینما روایت با اکران و بررسی «تا آمدن احمد» برگزار شد دقیقی: به ما گفتند اصلا در خا
سی و هفتمین جلسه سینما روایت با اکران و بررسی تا آمدن احمد برگزار شددقیقی به ما گفتند اصلا در خارک جنگ نبوده است فهیم سینمای دفاع مقدس از بیتوجهی به فرم رنج میبردصادق دقیقی با بیان اینکه قرار بود شرکت نفت با تیم سازنده فیلم همکاری کند و امکانات خود را در جزیره خارک در اختیار«دیپلماسی فرهنگی بوسنی و ایران» بررسی میشود
دیپلماسی فرهنگی بوسنی و ایران بررسی میشودنشست علمی دیپلماسی فرهنگی بوسنی و ایران ظرفیتها و راهبردهای ارتقای روابط فرهنگی در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس نشست علمی «دیپلماسی فرهنگی بوسنی و ایران ظرفیتها و راهبردهای ارتقای رو-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها