تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802783324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلیلی: واقع نگری در سیاست خارجی با رمانتیک بودن متفاوت است / برخی ادعا می‌کنند سیاست خارجی، جای اصول و آرمان نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جلیلی: واقع نگری در سیاست خارجی با رمانتیک بودن متفاوت است / برخی ادعا می‌کنند سیاست خارجی، جای اصول و آرمان نیست
سعید جلیلی مذاکره کننده سابق هسته ای ایران گفت: کسانی که ادعا می‌کنند در سیاست خارجی جای اصول و ارزش‌ها نیست باید توجه داشته باشند که آمریکا برای دفاع از ارزش‌های سخیفش که حقوق هم‌جنس بازان یکی از آنها است با قلدری و صراحت، حق استفاده از زور را نیز مجاز می‌شمرد.
به گزارش نامه نیوز سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور دانشجویان دانشگاه قم در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به  سالگرد شکست ذلت بار نیروهای آمریکایی در واقعه  طبس، اظهار داشت: امروز سالگرد روزی است که دشمن معنی استفاده از گزینه‌های روی میز را تجربه کرد و ملت نیز معنی گنجاندن راه خدا را در محاسباتش تجربه کرد.


 دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اصول ثابت سیاست خارجی در همه کشورها، تأکید کرد: امروز برخی ادعا می‌کنند سیاست خارجی، جای اصول، آرمان، ایدئولوژی و ارزش‌ها نیست اما باید در جواب آنها گفت که شما یک کشور را در دنیا نام ببرید که در سیاست خارجی‌اش اصول و ارزش خاصی را دنبال نکند یا حتی ادعا کند که من در سیاست خارجی، اصول و ارزش‌های ثابتی ندارم.


جلیلی گفت: سیاست خارجی هر کشوری دارای چارچوب، نقاط تقابل، اشتراک و تهدید است و شاید در جهان دو کشور با سیاست خارجی منطبق و مشترک وجود نداشته باشد گرچه امکان دارد برخی کشورها در اصولی به یکدیگر نزدیک باشند.


وی ابراز داشت: کسانی که ادعا می‌کنند در سیاست خارجی جای اصول و ارزش‌ها نیست باید توجه داشته باشند که آمریکا در اسناد، سخنان رییس جمهور، وزیر امور خارجه و مسؤولان رسمی‌اش به سیاست خارجی ایدئولوژیک و دارای ارزش‌های فاسد و سخیفش تأکید دارد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «واقع نگری با رمانتیک بودن تفاوت دارد» گفت: مستکبران در دهه‌های گذشته از زور با صراحت و قلدری استفاده می‌کردند اما مستکبران امروز با تزویر جنایت می‌کنند یعنی همان کسانی که مجرم استفاده از سلاح هسته‌ای هستند در حال حاضر مدعی خلع سلاح شده‌اند چنان که در جنایات غزه، سوریه، عراق و یمن ساکت هستند و حمایت می‌کنند اما در مسائل داخلی ایران دخالت می‌کننداز این رو باید در سیاست خارجی واقع بین باشیم و رمانتیک عمل نکنیم.


وی به ساختار ناعادلانه سازمان ملل اشاره کرد و گفت: هفتاد سال پیش، مناسباتی در جهان شکل گرفت که طبق آن امتیازات و انحصاراتی را به چند کشور دادند که در اصل سوم استراتژی امنیت ملی آمریکا آمده است «این نظم که به خوبی در هفتاد سال گذشته در خدمت آمریکا بوده است باید حفظ شود تا ساختاری که مورد نظر ما است در جهان شکل بگیرد».


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت، ارزش‌های اسلامی و انقلابی را منبع قدرت نظام اسلامی خواند و گفت: کسانی که به دنبال ارزش‌زدایی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند باید توجه داشته باشند که آمریکا برای دفاع از ارزش‌های سخیفش که حقوق هم‌جنس بازان یکی از آنها است با قلدری و صراحت، حق استفاده از زور را نیز مجاز می‌شمرد.


جلیلی، مقاومت را رمز موفقیت ایران دانست و گفت: ملت ایران محاسبات استکبار جهانی را به هم زده است و در هر جریانی اراده خودش را غالب کرده است چنان که نویسنده مشهور آمریکایی می‌گوید «ایران در جهان ثابت کرد که می‌توان بدون آمریکا و حتی در مبارزه با آمریکا به پیشرفت رسید»






۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن