تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815191030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران تسليم ژاپن شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران تسليم ژاپن شد
توكيو - سيد عباس عراقچي سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن روز دوشنبه در ديدار با كنيچيرو ساسائه معاون سياسي وزير خارجه اين كشور، بسته پيشنهادي ايران به كشورهاي ‪ ۵ + ۱‬را تسليم وي كرد.

وي در اين ديدار با اشاره به نكات برجسته اين بسته پيشنهادي، ارائه آن را از سوي ايران فرصت مناسبي براي پاسخگويي به مسائل و موضوعات مهم منطقه اي و بين‌المللي كه مي‌تواند با همكاري و مشاركت جهاني نتايج موثر و مفيدي به همراه داشته باشد، ارزيابي كرد.

عراقچي گفت: ايران در اين بسته پيشنهادي مسايل مختلفي از جمله امنيتي، سياسي، اقتصادي و هسته‌اي را مد نظر قرار داده است.

وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران با ارائه اين بسته پيشنهادي آمادگي آن را دارد كه نقش خود را در راستاي برقراري صلح و ثبات بين‌المللي و مسائل مهم جهاني ايفا كند.

كنيچيرو ساسائه معاون سياسي وزير خارجه ژاپن نيز ضمن قدرداني از دريافت بسته پيشنهادي، از اقدام ايران در اين زمينه استقبال كرد.

وي گفت: دولت ژاپن با مطالعه ابعاد و مفاد اين بسته پيشنهادي تلاش خواهد كرد تا نقش لازم را در اين زمينه ايفا كند.

ساسائه در اين ديدار بار ديگر گفت: ژاپن از هرگونه پيشنهادي كه بتواند بهبود شرايط سياسي منطقه و جهاني را به همراه داشته باشد استقبال و از آن حمايت مي‌كند.

همچنين در اين ديدار دو طرف پيرامون تحولات منطقه اي، بين‌المللي ، اوضاع خاورميانه، خليج فارس و آسياي شرقي گفت وگو و تبادل نظر كردند.

لازم به ذكر است، ژاپن در ژوئيه سال جاري(‪ (۲۰۰۸‬ميلادي رياست اجلاس سران هشت كشور بزرگ صنعتي موسوم به گروه ‪ ۸‬متشكل از آمريكا، ژاپن، روسيه، انگليس، فرانسه، آلمان، ايتاليا و كانادا را كه قرار است ماه ژوئيه (تابستان امسال ) در استان هكايدو برگزار شود، بر عهده دارد.

گزارشها حاكيست كه دولت ژاپن از سران برخي كشورها از جمله چين و هند نيز براي شركت در اين نشست دعوت كرده است و بدين ترتيب سران كشورهاي ‪۵ + ۱‬ نيز در اين نشست حضور خواهند داشت.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن