تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816365760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران و ژاپن با گسترش همكاريهاي مشترك موافقت كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران و ژاپن با گسترش همكاريهاي مشترك موافقت كردند
به گزارش ايرنا، فرستاده ويژه رييس جمهوري براي شركت در چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا(‪,)TICAD‬در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو، در اين ديدار، نقش برجسته جمهوري اسلامي ايران را در زمينه استقرار صلح و ثبات در تاجيكستان ، افغانستان و عراق براي همتاي ژاپني خود تشريح كرد.

باقري ضمن تشريح سياست حسن همجواري جمهوري اسلامي ايران در منطقه و روابط حسنه با كشورهاي همسايه خود، افزود: صلح و ثبات درمنطقه به نفع تمامي كشورهاي جهان است اما آمريكاييها درمنطقه به دنبال ايجاد بحران و سپس ورود به بحران براي حل آن هستند.

وي توضيح داد: آمريكاييها از اين سياست خود، به دنبال آن هستند كه خود را در نزد افكار عمومي جهان قهرمان جلوه دهند.

وي با اشاره به برنامه هسته‌اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران ، سياستهاي كشورمان را در مورد ارايه بسته پيشنهادي جديد به گروه پنج به علاوه يك براي همتاي ژاپني خود تشريح كرد.

ياسوهيده ناكاياما معاون وزير امور خارجه ژاپن در امور آفريقا نيز در اين ديدار ضمن مهم تلقي كردن نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاورميانه ، از تلاشهاي ايران در استقرار صلح و ثبات در اين منطقه تقدير كرد.

ناكاياما ضمن قدرداني از حضور هيات ايراني به رياست فرستاده ويژه رييس جمهور ايران در اجلاس سران ژاپن و كشورهاي آفريقايي ،براهميت روابط دو كشور در ابعاد مختلف تاكيد كرد.

معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار از همتاي ژاپني خود براي سفر به كشورمان دعوت به عمل آورد كه از سوي ناكاياما مورد استقبال قرار گرفت .

دوطرف در اين ديدار همچنين در خصوص اهميت روابط دو كشور در عرصه‌هاي مختلف، موقعيت دو كشور در منطقه خاورميانه و آسياي دور، اهميت اجلاس سران ژاپن و كشورهاي آفريقايي و ديگر موضوعات مورد علاقه دو كشور گفت و گو و تبادل نظر كردند.

چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا(‪ )TICAD‬كه از روز چهارشنبه با حضور نمايندگان ‪ ۵۱‬كشور آفريقايي از جمله روساي جمهور و نخست وزيران اين كشورها در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو آغاز بكار كرده بود، امروز بكار خود خاتمه داد.

كنفرانس توسعه آفريقا نخستين بار درسال ‪ ۱۹۹۳‬ميلادي به ميزباني ژاپن در توكيو پايتخت اين كشور با همكاري برخي سازمانهاي بين‌المللي از جمله سازمان ملل متحد ، برنامه توسعه ملل متحد(‪UNDP(‬و بانك جهاني و با تمركز بر اهميت قاره آفريقا و ضرورت توسعه آفريقا آغاز بكار كرد.

اين كنفرانس كه پس از آن به نام كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا معروف شد ، هر پنج سال يكبار برگزار مي‌شود و فردا چهارمين دوره آن برگزار خواهد شد.

موضوع كنفرانس امسال به سوي آفريقاي پرطراوت : قاره موفقيت و اميدواري بود و ارتقاي رشد اقتصادي در آفريقا، ايجاد اعتماد در خصوص امنيت بشري در راستاي دستيابي به اهداف توسعه هزاره و تحكيم صلح و ثبات و توجه به مسايل زيست محيطي و موضوعات مرتبط با تغييرات آب و هوايي از جمله محورهاي اساسي مورد بررسي و تبادل نظر در اين نشست بين‌المللي است .
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن