تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816369554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در ژاپن: سياست فشار و مذاكره از ابتدا سياست شكست خورده‌اي بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در ژاپن: سياست فشار و مذاكره از ابتدا سياست شكست خورده‌اي بوده است
دكتر سيدعباس عراقچي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين سياست غرب عليه ايران براساس محاسبات غلط و رويكرد اشتباه شكل گرفته است و نتيجه بخش هم نخواهد بود.

عراقچي خاطرنشان كرد: اقدام اخير اتحاديه اروپا و اعمال تحريم عليه بانك ملي ايران تناقضي آشكار در سياست‌هاي آنها عليه ايران است و براساس رويكرد غلطي است كه اروپايي‌ها از ابتدا عليه كشورمان اتخاذ كرده اند.

وي افزود: اين سياست برخورد دوگانه با ايران يعني فشار و مذاكره يك سياست غلط و شكست خورده‌اي است كه بيشتر از چند سال است كه غرب آن را پيگيري مي‌كند.

وي افزود: آنها از يكسو ادعا مي‌كنند خواستار مذاكره هستند و از سوي ديگر سعي مي‌كنند فشارها را با افزايش تحريم‌ها عليه ما زياد كنند كه در آخرين مورد از اين تحريمها ، تحريم بانك ملي ايران توسط كشورهاي عضو اتحاديه اروپا است.

به گفته عراقچي ، نفس چنين سياستي نيز يك سياست شكست خورده است و اين مساله در اين دو ساله نتيجه نداده است.

وي اظهار داشت: هرچه كه كشورهاي اروپايي تحريم‌ها عليه ايران را افزايش دادندو فشارهاي شوراي امنيت را زياد كردند، نتيجه عكس داد و ايران نيز تلاشهاي خود را بيشتر كرد و برنامه‌هاي هسته‌اي صلح آميز خود را سرعت بخشيد و دستاوردهاي بيشتري نيز در اين مدت كسب كرده است .

وي توضيح داد: اين بدين معني است كه فشارها و تحريمهاي آنها عليه برنامه هسته‌اي صلح آميز ايران نه تنها اثرات منفي براي كشورمان به دنبال نداشته ، بلكه حتي اثرات مثبتي را نيز به دنبال داشته است.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن يادآور شد: اين سياست اتحاديه اروپا نيز يك منطق غلط است بخصوص آن كه آن را نيز بد اجرا مي‌كنند يعني آن كه هنوز دو هفته از زمان حضور خاوير سولانا مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در ايران و ارايه بسته پيشنهادي به كشورمان نمي‌گذرد كه بانك ملي ايران را تحريم كردند.

عراقچي تصريح كرد: اتحاديه اروپا با اين اقدام خود نشان داد كه آنها حتي بر همان سياست خودشان نيز كه براساس منطق اقتضا مي‌كند،مدتي را براي دريافت جواب صبر كنند ، پايبند نيستند و درحالي كه ايران اعلام كرد درحال بررسي بسته پيشنهادي است به طور يكسويه اقدام به تحريم كردند.

وي گفت: اعمال تحريم‌هاي يكجانبه و بيشتر توسط اتحاديه اروپا ثابت مي كند كه حتي نيت آنها درارايه بسته پيشنهادي از ابتدا براساس نيت خيري نبود و بسته پيشنهادي خود را همان ابتدا و پيش از ارايه آن شكست خورده مي دانستند و مي‌دانند.

وي افزود: تنها برداشتي كه مي‌توان از اين تحريم‌هاي جديد كرد آن است كه اگرشما در ارايه بسته پيشنهادي صادق بوديد، بايد در دريافت نتيجه آن صبر مي‌كرديد.

وي ادامه داد:وقتي كه صبر نمي‌كنيد،اين مساله يادآور سخنان جرج بوش رييس جمهور آمريكا است كه همان روزي كه سولانا به ايران آمده بود تا اين بسته را ارايه كند و پيش از اين كه بسته پيشنهادي ارايه شود ، گفته بود كه ايران جواب منفي به اين بسته داده است.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن افزود: اين بدين معني است كه اتحاديه اروپا برنامه ريزي خود را بر اساس اين برداشت‌هاي غلط پايه ريزي كرده است.

عراقچي گفت: اين حركت اخير هم ثابت كرد كه اصولا اين سياست حتي از يك منطق منسجم هم برخوردار نيست كه قبل از آن كه به درخواست آنها براي مذاكره پاسخ داده شود، فشارها را تشديد مي‌كنند.

وي افزود: بنابراين توصيه مي‌كنم و اميدوار هستم كه كشورهاي پنج به علاوه يك به منطق مذاكراتي بازگردند و بدانند كه با بسته‌اي كه جمهوري اسلامي ايران هم اينك ارايه كرده است راه براي هرگونه حل و فصل مسالمت آميز باز است.

به گفته عراقچي ، بسته پيشنهادي ايران در كمال حسن نيت ارايه شده و هدف آن حل و فصل تمام نگراني‌هاي جامعه جهاني بوده و حركت در جهت منافع مشترك بين‌المللي است.

وي مي‌گويد: اگر حسن نيتي در بين كشورهاي اروپايي وجود داشته باشد كه من نسبت به آن مشكوك هستم ، بايد از اين بسته پيشنهادي استقبال كنند، چون اين بسته يك فرصت مناسب و بسيار استثنايي است كه مي‌تواند راه را براي مذاكرات سازنده و هدفمند باز كند و به حل و فصل مشكلات بين‌المللي كمك كند وي در ادامه با تاكيدبر اين كه اگر تهديدها عليه ايران مي‌خواست جواب دهد تاكنون بايد جواب مي‌داد ، افزود : اين تهديدها از يكسو از يك رويكرد غلط و منطق اشتباه نشات گرفته است و بنابراين تاحالا كه جواب نداده و پس از اين نيز جواب نخواهد داد.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن خاطرنشان كرد: كشورهاي اروپايي تاكنون ناخواسته در راستاي سياست ايران عمل كرده‌اند و باعث تسريع برنامه هاي هسته‌اي صلح آميز كشورمان شده‌اند و تهران بجاي آن كه برنامه‌هاي خود را متوقف كند، از اين تحريم‌ها سود برده است.

عراقچي گفت: بنابراين ما معتقد هستيم كه تحريم و تهديدهاي عليه ايران هيچ اثري نخواهد داشت و جمهوري اسلامي ايران به راه خود در نيل به حقوق حقه خودش با قوت ادامه مي‌دهد.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن