تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815042441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خسارت 490 ميليارد ريالي خشكسالي به مراتع هرمزگان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خسارت 490 ميليارد ريالي خشكسالي به مراتع هرمزگان
بندرعباس - خبرگزاري مهر: مديركل منابع طبيعي هرمزگان گفت: خشكسالي هاي اخير موجب خسارت 490 ميليارد ريالي به مراتع و جنگلهاي استان شده و ستاد ويژه اي به منظور تامين علوفه دامداران مناطق روستايي تشكيل و ساماندهي شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، الياس پرورش عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: با تداوم خشكسالي هاي 10 ساله اخير، ميزان توليد علوفه مزارع استان بيش از 50 درصد كاهش داشته است و در صورت عدم تامين علوفه برخي مناطق، امكان تلف شدن بسياري از احشام و دام روستانشينان وجود دارد.

وي يادآور شد: در حالت عادي در استان هرمزگان به واسطه اقليم خشك و شوره زار نياز به وارد كردن علوفه از استانهاي همجوار بود كه با توجه به خشكسالي شديد در سال جاري كميته ويژه اي جهت پيگيري تامين علوفه و مايحتاج احشام و دام روستاييان تشكيل شده تا ضمن تامين نيازها به بررسي خسارت خشكسالي و تاثير آن بر مراتع هرمزگان در مناطق مختلف نيز بپردازد.

پرورش با اشاره به مارلش پاشي و بوته كاري بيش از سه هزار هكتار از اراضي هرمزگان طي سالهاي اخير ادامه داد: اقدامات مناسبي جهت جلوگيري از بيابان زايي در هرمزگان صورت گرفته و اميدواريم وجود خشكسالي در سال جديد موجب توسعه بيابان و شوره زار در استان نشود.

مديركل منابع طبيعي هرمزگان عنوان كرد: 70 ميليارد ريال خسارت خشكسالي نيز به جنگلهاي گرمسيري حاشيه دريا در هرمزگان وارد شده و از يك ميليون و 85 هزار هكتار از جنگلهاي استان، 801 هكتار آن را جنگلهاي گرمسيري دريايي تشكيل مي دهند كه خشكسالي هاي اخير خسارات گسترده اي به اين جنگلها نيز وارد كرده است.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن