تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815042347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون دانشگاه علوم‌پزشكي مشهد:زعفران با رشد سلولهاي سرطاني مقابله مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون دانشگاه علوم‌پزشكي مشهد:زعفران با رشد سلولهاي سرطاني مقابله مي‌كند
داخلي. علمي. پزشكي. زعفران.

معاون پژوهشي دانشگاه علوم‌پزشكي مشهد با تاكيدبر خاصيت ضدسرطاني زعفران گفت: مواد موثره موجود در زعفران از رشد سلولهاي سرطاني جلوگيري مي‌كند.

دكتر جليل توكلي‌افشار روز يكشنبه در همايش علمي كاربردي زعفران در مشهد افزود: بر خلاف داروهاي شيميايي موجود، مصرف گياه دارويي زعفران بر روي سلولهاي طبيعي و نرمال نيز اثر تخريبي ندارد.

به گزارش ايرنا، وي گفت: بسياري از داروهايي كه امروز در درمان سرطانها كاربرد دارند در عين آثار مثبت، اثرات تخريبي و نامطلوبي بر سلولهاي نرمال و سالم بدن دارند.

وي افزود: تاكنون تحقيقات بر روي شش نوع سرطان شايع انجام شده كه از نخستين آنها سرطان كبد و پروستات با توجه به شيوع بالاي آن در جامعه و نيز كليه و مثانه است.

او گفت: در بررسي برروي سرطان كبد در دانشگاه علوم پزشكي مشهد، سلولهاي سرطاني بعد از استخراج از كبد تكثير و در برابر عصاره‌هاي مختلف زعفران قرار داده و مشخص شد كه عصاره اين گياه هيچ نوع اثر نامطلوبي بر روي سلولهاي طبيعي بدن ندارد اما قادر است رشد سلولهاي سرطاني را مهار كند.

وي افزود: تحقيقات پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي مشهد همچنين ثابت كرد زعفران و مواد موثره آن شامل "كروسين و سافرانال" در هر شش مورد سرطان مورد بررسي خاصيت مهاركنندگي دارد.

او ادامه داد: در مجموع بررسي و تحقيق بر روي خواص زعفران بر روي اين سرطانها از شكل آزمايشگاهي خارج شده و در سطح باليني بر روي برخي از بيماران به شكل كلينيكال نيز انجام مي‌شود.

دكتر توكلي با بيان اينكه سرطان يكي از چالشهاي مهم پزشكان در قرنهاي اخير بوده و عمده تحقيقات بر روي داروهاي شيميايي مناسب براي اين بيماري متمركز شده گفت: مي‌توانيم تحقيقات خود را برروي گياهان دارويي ارزشمندي چون زعفران و خواص درماني آن بر روي بيماريهاي مختلف متمركز كنيم.ك/‪۳‬ ‪۶۶۰/۵۸۹/۱۶۵۴/۲۷۱۳‬
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن