تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806591005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله و يادداشت‌هاي روز برخي روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمقاله و يادداشت‌هاي روز برخي روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه
سياسي. سياست
برخي روزنامه‌هاي كشور روز چهارشنبه در سرمقاله و يادداشت‌هاي روز خود به موضوعاتي همچون جشن شصت ساله رژيم صهيونيستي، خط امام و اصلاح طلبان و استيضاع آل سعود پرداخته اند.

مردم سالاري

***** روزنامه مردم سالاري در يادداشت روز خود به موضوع خط امام (ره) و اصلا ح طلبان به
قلم ابراهيم اميني اشاره مي‌كند و مي‌نويسد: اصلا ح طلبان امروز، در زمان حيات امام (ره) به دليل اعتقاد به ديدگاه‌هاي امام به نيروهاي خط امام معروف بودند.

اميني مي‌نويسد: در اوايل انقلاب برخي با واژه جمهوري مخالف بودند و با عنوان -جمهوري اسلامي> مخالفت مي‌كردند به دليل اين كه معتقد بودند حكومت از بالا به پايين بايد باشد يعني مردم بايد آنچه اسلام شناسان تشخيص مي دهند بپذيرند و نبايد اداره بر مبناي راي و نظر مردم باشد كه امام (ره ) با اين ديدگاه مخالفت كرده و با صراحت جمله معروف -جمهوري اسلا مي‌نه يك كلمه بيشتر و نه يك كلمه كمتر>. را مطرح فرمودند.

در اين يادداشت روز مي‌خوانيم: حضرت امام (ره) حتي تعيين نوع حكومت را به رفراندوم گذاشتند و براي تدوين قانون اساسي به منتخبين مردم اجازه تدوين قانون اساسي را دادند و قانون تدوين شده توسط اين منتخبين را به رفراندوم گذاشتند.

در اين يادداشت مي‌خوانيم: امام(ره) معتقد بودند تعيين سرنوشت اجتماعي يك حق الهي است و هيچ كس نمي‌تواند اين حق را از شهروندان سلب كند و نبايد اين حق در خدمت يك فرد و يك گروه خاص درآيد.

نگارنده اين يادداشت مي‌نويسد: هر چند كه اصلاح طلبان، آرا و اعتقادي نزديك به امام دارند; اما نبايد اين گونه القا شود كه جريان اصلاح طلبي به دنبال اين است كه خودش را منتسب به امام(ره) كند. در واقع اصلاح طلبان امروز به دليل نزديكي به اعتقادات امام در زمان حيات حضرت امام(ره) به نيروي خط امام معروف بودند.

با توجه به وصيت امام(ره) موسسه حفظ آثار و نشر آثار امام(ره) اجازه دارد كه در اين زمينه اظهار نظر كند و اعلام كند كه كدام جريان سياسي به آرمان‌ها و اعتقادات امام وفادار مانده است و كدام جريان سياسي نيز در پي سوء> استفاده از انديشه‌هاي امام(ره) است.

***** جمهوري اسلامي

**** روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله خود در خصوص روز استيضاح آل سعود اين چنين مي‌نويسد: سعود الفيصل وزير خارجه مادام العمر عربستان در جريان مذاكرات وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب اظهارات نسنجيده و خشم آلودي را مطرح ساخت كه زمينه‌اي براي استيضاح آل سعود در دنياي عرب و بلكه در دنياي اسلام به حساب مي‌آيد.

در اين سرمقاله مي‌خوانيم: فيصل طي اظهارات طولاني و خشم آلودش حزب الله لبنان را عامل - جنگي ديوانه وار > در لبنان معرفي كرد.

وي ايران را به - مديريت جنگ فراگير لبنان > متهم نمود و هشدار داد كه حزب الله مي‌خواهد حكومت ولايت فقيه را در لبنان برپا كند و در مقابل بايستي اعراب وارد عمل شوند و لبنان را نجات دهند و به اين كشور نيروي نظامي بفرستند از دولت سينيوره حمايت كنند از باصطلاح مقاومت جناح خائن سينيوره تجليل و سپاسگزاري نمايند و - امنيت را به لبنان بازگردانند! نگارنده اين سرمقاله نوشته است: سعود الفيصل ايران را به كودتا در لبنان متهم كرد و نماينده سوريه را تهديد به اقدام نمود كه وي نيز در عوض تهديد به بيان مطالبي كرد كه سعود الفيصل تاكنون از هيچكس نشنيده باشد.

او نوشته است:كاملا واضح است كه سعود الفيصل از وقوع جنگ داخلي در لبنان نگران نيست و از ريختن خون مردم لبنان ابائي ندارد. چون تمامي طرحهاي عربستان براي به راه انداختن جنگ داخلي بازگو شده وحتي تعداد هواپيماها و نوع محمولات و طرفهاي دريافت‌كننده اش در لبنان به اطلاع مردم اين كشور رسيده است .

او مي‌افزايد: امروزه ديگر پيروزي حزب الله لبنان پيروزي يك حزب يا گروه سياسي و حتي يك گروه شبه نظامي نيست بلكه پس از حوادث جنگ ‪ ۳۳‬روزه بايستي از آن بعنوان پيروزي يك ملت بزرگ اگر چه به ظاهر و در مقياس عددي - كوچك > ياد كرد و صادقانه خود را در صف و در جبهه پيروزمندان ارزيابي كرد كه اين پيروزي را بايستي پيروزي همه اعراب پيروزي همه مسلمانان و حتي پيروزي همه آزادگان جهان بناميم .

در بخشي از اين سرمقاله آمده است:اين سنت الهي است كه امروز در لبنان شاهد پيروزي جبهه حق و ناكامي شكست مطلق جبهه باطل هستيم . اگر مبارزات نفس گير ملت مظلوم لبنان به نتيجه نمي‌رسيد و خون بناحق ريخته هزاران قرباني جنايات اسرائيل در - قانا > - صبرا > - شتيلا > - بقاع > جبل عامل و صدها مقتل ديگر به هرز مي‌رفت جاي تعجب بود نه آنكه بخاطر شكست اسرائيل سران عرب در عزا فرو روند و عربده بكشند كه - لبنان را بايستي نجات داد > !
در اين سرمقاله مي‌خوانيم: امروز روز استيضاح آل سعود و روز افشاي ماهيت تمامي كساني است كه نقاب دوستي و برادري به چهره زده‌اند ولي در خدمت اسرائيل و آمريكا و ساير دشمنان اسلام هستند.

نگارنده اين سرمقاله نوشته است: تصادفي نيست كه - عبدالعزيز خوجه > سفير عربستان در بيروت به همراه خانواده‌اش توسط قايقهاي تندرو دزدانه از لبنان گريخته و به جزيره قبرس پناه برده است . اگر چه اين فضاي ملتهب نشانگر پيروزي جبهه حق است ولي اسرائيل آمريكا و مزدوران محلي آنها بويژه در كشورهاي عرب هنوز هم كاملا مايوس نشده‌اند و مايلند طعم شيرين و مطبوع پيروزيها را در كام ملت مظلوم لبنان تلخ سازند.

ملت لبنان و فرزندان سلحشورش در جبهه مقاومت اسلامي لازم است هشيار باشند و ضمن افشاي خيانت آل سعود و ساير مزدوران آمريكا و اسرائيل براي خنثي كردن توطئه‌هاي جديد همه چيز را زير نظر بگيرند و بدانند كه حق پيروز است . انشاالله

**** قدس

**** روزنامه قدس در سرمقاله روز چهارشنبه خود به موضوع جشن موهوم ‪۶۰‬ سالگي (!)
پرداخته و نوشته است: امروز برخي كشورهاي حامي رژيم غاصب صهيونيستي با شركت در برگزاري شصتمين جشن تولد ناميمون اسرائيل، در تلاش هستند -ارتش مسلح> را به عنوان يك ملت و يك كشور به جهانيان معرفي كنند.

غلامرضا قلندريان نگارنده اين سرمقاله مي‌نويسد:براساس آمارهاي مستند در سال ‪ ،۲۰۰۷‬بيش از ‪ ۷‬ميليون پناهنده و آواره فلسطيني در جهان زندگي مي كنند كه پيش بيني مي‌شود تعداد آنها در سال ‪ ۲۰۲۶‬به ‪ ۱۲‬ميليون نفر برسد.

اين در حالي است كه رژيم مذكور در نشستهاي متعدد كه به منظور برقراري به اصطلاح صلح در خاورميانه برگزار مي‌شود، با استفاده ابزاري از مفاهيم حقوقي در تلاش است تا آوارگان را از حق قانوني بازگشت به سرزمينشان محروم كند.

او مي‌نويسد: بدين ترتيب، مي‌توان ادعا نمود يكي از هدفهاي جشن شصت سالگي اسرائيل، ناديده گرفتن و تضييع حق مسلم مردم فلسطين مي‌باشد تا از اين رهگذر با مخالفت بازگشت آوارگان، مانع بر هم خوردن تركيب جمعيتي شود.

در بخشي از اين سرمقاله آمده است: در جبهه فلسطين شصت سال مقاومت با وجود تحمل كمبودها و كاستي ها، نه تنها بر عنصر مبارزه و ايستادگي مردم ستمديده اين سرزمين تاثير منفي نگذاشته است، بلكه بيداري جوانان فلسطيني و نبرد با سنگ در مقابل تانكها و تجهيزات مدرن نظامي، موازنه را به نفع مردم مبارز فلسطين رقم زده است.

نگارنده اين سرمقاله نوشته است: اين روند، فلسطينيان را در آستانه پيروزي قرار مي‌دهد؟ در حالي كه رژيم غاصب با ‪ ۶۰‬سال حمايت بي‌دريغ اربابان جهاني خويش، نتوانسته موجوديت نامشروع خود را تثبيت نمايد. اينك از جهان اسلام انتظار مي‌رود با شكستن ديوار سكوت، حمايتهاي مادي و معنوي خود را از مبارزان فلسطيني دريغ ننمايند تا در ساحت ملتهايشان عملكرد قابل دفاعي را از همبستگي و اخوت اسلامي نظاره گر باشند و ان شاء‌ا...

بتوان در آينده‌اي نه چندان دور خاورميانه‌اي عاري از اشغالگران بويژه رژيم اشغالگر قدس را شاهد بود.

**** ايران

**** روزنامه ايران در يادداشت روز خود به موضوع تجمع ضد صهيونيستي دانشجويان مقابل سفارت انگليس پرداخته و نوشته است: جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در اعتراض به تشكيل رژيم صهيونيستي ساعت ‪ ۱۴‬ديروز در مقابل سفارت انگليس تجمع كردند.

در اين يادداشت مي‌خوانيم : دانشجويان تجمع‌كننده با حمل پلاكاردهايي با مضامين حمايت از مردم مظلوم فلسطين و با سر دادن شعارهاي ضد استكباري مرگ بر آمريكا - مرگ بر اسرائيل - مرگ بر انگليس - پيروزي حق بر باطل نزديك است - نه سازش نه تسليم نبرد با مستكبر، تشكيل رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.

يادداشت مي‌افزايد: دانشجويان تهراني در اعتراض به نقش دولت استعمارگر انگليس در تاسيس رژيم غاصب صهيونيستي و نقش اين دولت در جنايات اين رژيم با سردادن شعار سفارت انگليس تعطيل بايد گردد، سفير صهيونيستي اخراج بايد گردد، خواستار تعطيلي سفارت انگليس در تهران و اخراج سفير اين كشور از تهران شدند.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه شصتمين سالگرد اشغال سرزمين مقدس فلسطين و قدس شريف توسط رژيم غاصب صهيونيستي با صدور اطلاعيه‌اي از مردم خواست پنجشنبه ‪ ۲۶/۲/۸۷‬همزمان با برپايي نماز جماعت مغرب و عشا در ميدان فلسطين تهران گردهم آمده و به اين وسيله از مقاومت شصت ساله ملت فلسطين حمايت كنند.

***** ابتكار

**** روزنامه ابتكار در سرمقاله روز چهارشنبه خود به موضوع به بهانه جشن شصتمين سالگرد روز -نكبت> به قلم محمدعلي وكيلي : نوشته است :شصت سال از اشغال سرزمين فلسطين توسط صهيونيسم و تشكيل دولت صهيونيستي مي‌گذرد. اين رژيم درنظر دارد به همين مناسبت جشنواره‌اي در كليه مناطق صهيونيست‌نشين فلسطين با حضور شخصيت‌هايي چون بيل كلينتن و جورج بوش برگزار نمايد. در حقيقت جشن شصت سال نكبت و بدبختي بشريت برگزار مي‌شود.

نگارنده اين سرمقاله مي‌نويسد:مردم فلسطين روز تشكيل رژيم صهيونيستي
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن